  • 51. Data: 2013-07-28 12:44:28
    Temat: Re: Emil potrącił panią komendant - według tej Pani :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ponownie, bo do ciebie nie dociera: ZALEŻY OD KONTEKSTU.

    Wydaje się iz swastyka w Europie oznacza faszyzm.
    Ale oczywiście kontekst może sprawić, że oznacza cos innego.
    Np. swastyka przy indyjskiej fladze i jakiejś wzmiance o ich kulturze
    oznaczałaby zapewne cos innego.

    > Namalowana obrócona o 45 stopni na stryczku - oznacza sprzeciw wobec
    > nazizmu/faszyzmu.

    Byc może.
    Ale ja bym strzelał, ze to raczej przejaw niedouczenia malujących którzy
    jeszcze dobitniej chcieli wyrazić swoje poglądy i wyszedł im taki potworek.
    Ale równie dobrze może oznaczać po prostu glupi wybryk jakiś małolatów.
    Pytanie czy mozna to stwierdzić wydając opinię, że w sumie nie warto badać
    bo swastyka jest symbolem szczęścia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 52. Data: 2013-07-28 12:44:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ty nie wymieniasz poglądów. Ty ogłaszasz dekret i żądasz by wszyscy,
    > włącznie z prokuratorem, się do niego podporządkowali.

    Absolutnie nie.
    Ja tylko stwierdzam, ze decyzja ogłaszająca ze sprawy swastyki nie ma sensu
    badać, bo to przeciez symbol szczęścia, była *moim zdaniem* kuriozalna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 53. Data: 2013-07-28 12:44:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wpisałem. Znalazłem swastykę na stryczku namalowaną na budynku
    > transformatora.
    >
    > Pisałem o tym. Ty nie zaprzeczyłeś, że chodzi o jakąś inną.
    >
    > Swastyka na stryczku jest symbolem anty-nazi.

    Moje wyjaśnienie w innym poście - nie ma co powtarzac.

    > [ciach]

    > Kwestie społeczne po prokuratora nie podpadają. Tylko pod socjologa.

    To jest obracanie kota ogonem.
    Kwestie polityczne podpadają pod prokuratora czy pod polityka?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 54. Data: 2013-07-28 13:30:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.07.2013 12:44, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Wydaje się iz swastyka w Europie oznacza faszyzm.

    A także:
    - znak Towarzystwa Wydawniczego "Ignis"
    - Odznaka 4 Pułku Piechoty Legionów 1918
    - Odznaka 6 Pułku Strzelców Podhalańskich
    - Podhalańska korpusówka (1919-1939)

    > Ale oczywiście kontekst może sprawić, że oznacza cos innego.
    > Np. swastyka przy indyjskiej fladze i jakiejś wzmiance o ich kulturze
    > oznaczałaby zapewne cos innego.

    A wyrwana z kontekstu nie oznacza niczego konkretnego.

    > Byc może.

    Nie "być może", tylko od lat. Jeszcze "za komuny" było powszechnie
    stosowane w tym kontekście, zwłaszcza w graficiarskich "sporach"
    pomiędzy punkami a skinami. Wiedziałbyś, jakbyś był ciut starszy/przytomny.

    > Ale ja bym strzelał, ze to raczej przejaw niedouczenia malujących którzy
    > jeszcze dobitniej chcieli wyrazić swoje poglądy i wyszedł im taki potworek.

    Tylko że to już tylko twoja konfabulacja.

    > Ale równie dobrze może oznaczać po prostu glupi wybryk jakiś małolatów.

    Owszem.

    > Pytanie czy mozna to stwierdzić wydając opinię, że w sumie nie warto badać
    > bo swastyka jest symbolem szczęścia?

    I uważasz, że prokuratura nie ma ważniejszych rzeczy do roboty niż
    robienie wielkiego kryminalnego rabanu dla odpowiednika napisu "Dupa"?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 55. Data: 2013-07-28 13:31:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > To jest obracanie kota ogonem.
    > Kwestie polityczne podpadają pod prokuratora czy pod polityka?

    Niestety w Polsce parę kwestii politycznych podpada pod prokuratura. To
    jest jedna z nich.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 56. Data: 2013-07-28 13:51:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Wydaje się iz swastyka w Europie oznacza faszyzm.
    > Ale oczywiście kontekst może sprawić, że oznacza cos innego.
    > Np. swastyka przy indyjskiej fladze i jakiejś wzmiance o ich kulturze
    > oznaczałaby zapewne cos innego.

    Nie tylko, przy słowiańskich symbolach również.
    A o te w Polsce nietrudno.
    Dla utrudnienia, niektóre grupy narodowe przyklejają się do funkcjonujących
    ruchów rodzimej wiary (słowiańskiej), więc czasem odróżnienie znaczenia
    swastyki może nie być takie łatwe.

  • 57. Data: 2013-07-28 17:13:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak prowadzić dyskusję, jak kontunujes z ja zadając kolejne pytania
    > zamiast
    > na nie odpowiedzieć?
    > Dyskusja to wymiana pogladów wiec to co sie Tobie na dany temat "wydaje"
    > wydaje sie być klu sprawy.

    Klu sprawy jest właśnie takie, że nie ma znaczenia co nam się wydaje. Znaczy
    o tym pisałem.

  • 58. Data: 2013-07-28 17:16:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Na razie nie chodzi o to, czy mozna szerzyć, tylko o samo stwierdzenie że
    > naszych realiach swastyka oznacza faszyzm a nie szczęscie i radość.

    Jakbyś Ty ją narysował. Ktoś inny może ją rozumieć inaczej. Pamiętam jaka to
    afera była za dziecka na obozie jak to namalowano na szybie krzyż z
    kompletnie żadnym przesłaniem.

  • 59. Data: 2013-07-28 18:50:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.07.2013 17:16, John Kołalsky pisze:

    > Jakbyś Ty ją narysował. Ktoś inny może ją rozumieć inaczej. Pamiętam
    > jaka to afera była za dziecka na obozie jak to namalowano na szybie
    > krzyż z kompletnie żadnym przesłaniem.

    Jako dzieciak nałogowo zapełniałem papier w kratkę rzutami brył w
    różnych kształtach. Różne wersje krzyży, od symetrycznych, poprzez
    swastyki aż do rozłożonej na przestrzeni 3D hiperkostki.

    Ciekawe co wg tego dzwońca propagowałem hiperkostką ;)

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 61. Data: 2013-07-28 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > - znak Towarzystwa Wydawniczego "Ignis"
    > - Odznaka 4 Pułku Piechoty Legionów 1918
    > - Odznaka 6 Pułku Strzelców Podhalańskich

    Wiedziałem, po prostu wiedziałem, ze te swastyki na murach oznaczają 6 pułk
    strzelców...
    Tak mi sie kojarzyło z czyms ale nie mogłem sobiep rzypomniec.
    Dziękuję za lekcję absurdu.

    > A wyrwana z kontekstu nie oznacza niczego konkretnego.

    Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie.
    W kontekscie moze oznaczac cos z tego co wymieniłes.
    Bez kontekstu, ze względu na "popularnosc wojny światowej" powoduje
    jednoznaczne skojarzenia u każdej osoby która z jakiegos powodu nie ma
    niechęci do takiego skojarzenia.

    Ale oczywiście to jest moje pojmowanie.
    Mozna by zrobic jakieś badania i sprawdzic z czym się ludziom kojarzy.

> [...]
    > stosowane w tym kontekście, zwłaszcza w graficiarskich "sporach"
    > pomiędzy punkami a skinami. Wiedziałbyś, jakbyś był ciut

    Pozwolisz ze umowimy sie w ten sposób, ze na tak postawione argumenty po
    prostu nie bede odpisywał.
    Jeżeli zaczynasz stosowac argumenty ad personam, to wartośc merytoryczna
    wypowiedzi dla mnie dąży do zera.
    innymi słowy mówiąc - powstaje pytanie czy gorszy brak wiedzy na jakis
    temat czy chamskie jej prezentowanie?

    > Tylko że to już tylko twoja konfabulacja.

    > Owszem.

    > I uważasz, że prokuratura nie ma ważniejszych rzeczy do roboty niż
    > robienie wielkiego kryminalnego rabanu dla odpowiednika napisu "Dupa"?

    Generalnie o urzednikach mam taką opinię, że dodatkowe zadanie nie zburzy
    im porzadku dnia.
    bo problem nie w ilosci zadań tylko w jakości pracy.
    Innymi słowy - zbadanie tej sprawy nie spowodowałoby spadniecia z głowy
    korony.
    ale skoro juz nie chcieli badac, to dlaczego w uzasadnieniu nie ma tego co
    ty piszesz, tylko bzdety o szczęściu?
    No bo skoro to szczescie jest na szubienicy, to moze własnie o to chodzi -
    nawoływanie o nieszczescia dla Hindusów? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją