  • 1. Data: 2013-07-22 11:17:38
    Temat: Re: Klocki hamulcowe coraz gorsze, czy co?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał
    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    >A na pewno do wymiany?
    >Bo mi też w ASO Kia kazali wymienić na przeglądzie chyba na 60 tys
    >tylne klocki, ale że chcieli to zrobić odpłatnie i to słono, to nie
    >skorzystałem.
    >I potem zdziwienie, że jak kazałem się za to zabrać w normalnym
    >warsztacie, to się dowiedziałem że zużyte są w połowie.
    >Wytrzymały prawie kolejne 60 tys....

    Kryteria ASO moga byc jednak troche inne. Z tarczy jak ubedzie 1 mm
    to jest do wymiany, a "normalny warsztat" swietnie wie ze jak zostalo
    9mm to jeszcze dlugo mozna pojezdzic.

    Daewoo kiedys zmienialo klocki co 30 kkm.
    Za darmo, tzn w programie bezplatnej obslugi przez 3 lata.
    Sami z siebie - na takim przegladzie zmienia sie olej, wycieraczki,
    klocki itp - i nikt nie patrzy czy trzeba.

    J.

  • 2. Data: 2013-07-25 00:49:14
    Temat: Klocki hamulcowe coraz gorsze, czy co?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 3. Data: 2013-07-25 01:14:32
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > są do wymiany po 60 000. Od lat tył zmieniałem co drugą wymianę
    > przednich, a tu w przypadku "handaj'a" ( It's Hyundai, Like Sunday

    sama szybkosc ścierania się klocków nie musi świadczyć o ich jakości IMO
    najważniejsza jest skuteczność hamowania a czy wymienię je po 40 czy po 60kkm to
    co za różnica

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2013-07-25 08:19:08
    Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-25 00:49, anacron pisze:
> [...]
    > są do wymiany po 60 000. Od lat tył zmieniałem co drugą wymianę
    > przednich, a tu w przypadku "handaj'a" ( It's Hyundai, Like Sunday

    W Mercedesie A klasa 2008r. przy 64kkm Autoryzowany Serwis uznał , że
    należy wymienić i klocki i tarcze tylne .

  • 5. Data: 2013-07-25 08:39:37
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message
    > Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie, ze klocki hamulcowe tylne
    > sa do wymiany po 60 000. Od lat tyl zmienialem co druga wymiane
    > przednich, a tu w przypadku "handaj'a" ( It's Hyundai, Like Sunday
    > http://www.youtube.com/watch?v=vY-5dn3t4xM ) po 60 000 i przód i tyl do
    > wymiany. :)

    W Vectrach C tylne klocki zuzywaja sie szybciej niz przednie. Tylne
    wymienilem przy ~68tys.km, obecnie mam 74tys.km i przednich jeszcze nie
    wymienilem (ale byc moze na dniach zmienie, bo czeka mnie dluzsza podróz).

    --
    Axel

  • 6. Data: 2013-07-25 08:48:15
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > są do wymiany po 60 000. Od lat tył zmieniałem co drugą wymianę
    > przednich, a tu w przypadku "handaj'a" ( It's Hyundai, Like Sunday

    E90 klocki tył przy przebiegu 18000

  • 7. Data: 2013-07-25 08:59:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 00:49:14 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że klocki hamulcowe tylne
    > są do wymiany po 60 000. Od lat tył zmieniałem co drugą wymianę
    > przednich,

    To chyba zalezy tez od sposobu eksploatacji samochodu - jak sie np. jezdzi samemu bez
    bagazu (tyl niedociazony) to znacznie dluzej wytrzymuja ;)

    WS

  • 8. Data: 2013-07-25 18:43:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 25 Jul 2013 00:49:14 +0200, anacron napisał(a):

> [...]
    > są do wymiany po 60 000. Od lat tył zmieniałem co drugą wymianę
    > przednich, a tu w przypadku "handaj'a" ( It's Hyundai, Like Sunday

    Kiedyś tylne hamulce były, bo musiały być.
    Ale prawie nie hamowały, bo mało kto potrafiłby nie zabić się samochodem w
    którym tylne hamulce hamują.

    Teraz coraz lepsze elektroniczne systemy swpomagania hamowania, to i można
    wypuścić na ulice samochód z hamującym tyłem.

    A jak tył hamuje, to i klocki się zużywają.

  • 9. Data: 2013-07-25 20:21:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

  • 10. Data: 2013-07-25 20:39:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 25.07.2013 20:21, Cavallino pisze:
> [...]
    > I potem zdziwienie, że jak kazałem się za to zabrać w normalnym
    > warsztacie, to się dowiedziałem że zużyte są w połowie.

    A tak w ASO twierdzili, ale jak cenę klocków usłyszałem to
    podziękowałem. Następnego dnia kupiłem te z pierwszego montażu w sklepie
    za 211 zł (komplet przód i komplet tył) i jeżdżą w bagażniku)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza