  • 131. Data: 2017-05-10 19:04:03
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No Tesla. Taki elektryk dla każdego Kowalskiego.

    A Wy o czym piszecie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 132. Data: 2017-05-10 19:08:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
    > prezentacji i reklamy.

    No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
    potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera. Szach
    mat! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 133. Data: 2017-05-10 19:08:56
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 14:32:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
    > ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.

    Ale ja nie potrzebuje liczyc, ja swoje zdanie mam. umiem je obronic. Jak chcecie
    obronic zdanie przeciwne to prosze o policzenie. Tak trudno usiąść i to co sie zna i
    rozumie przełożyć w cyferki?

    > Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
    > szybkiej ładowarki i po sprawie.

    I juz zaczynaja sie problemy. W blachosmrodzie nie musze nic planować, nie musze
    guglać i liczyć że 20 innych ślązaków tej samej miejscówki na ładowanie nie wybrało.
    Magicznie obaj z Myjkiem znikacie aspekt rozmiaru stacji ładowania. Niewygodne?

    > I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na drogach
    > w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.

    Kraje cywilizowane. Rozszerzmy pojęcie na kraje mniej cywilizowane, Polak jezdzi do
    chorwacji. Dasz głowe ze mu tam aku nie podmienia i nie bedzie miał problemu z
    wymiana aku na stacji w polsce? Bo z zagranicy wrócił z "nie genuine by tesla"?

    Dzis problemu nie ma ale jak nie bedzie zamordyzmu to taka sytuacja jest do
    wyobrażenia. I żeby nie było to nie główny argument w tej dyskusji ale jeden z tych
    których hurraoptymisci wogóle sobie nie wyobrażają...

    > Jak ja lubię take generalizacje w stosunku do całego USA :-)

    A co w tym złego? Statystycznie są grubi i chorzy. Wystarczy aby generalizować.
    Niedawno opublikowano prognozy ze aktualne pokolenie średniego wieku będzie żyło
    krócej niż ich rodzice. U nas są głupi ludzie ale reszta swiata taka piekna nie jest
    jak próbuje się to rysować. Byłeś i widziałeś, jsteś i widzisz więc nie ma co sie tu
    spierać. Ja swoje też widze...

    > Widzę, że kolega ma receptę na wszystko :-)

    Nie, ale wiem ze kazdy zakatek ma swoje brudy za pazurami, mniejsze, większe ale ma.
    Robie nie z polandii zascianka jest płytkie. My musimy nadgonić zachód a tak sie
    skłąda że oni 60-80 lat temu mieli podobne problemy. Czasem nawet większe.

    Nie lubie jak sie uskutecznia metodyczne zawstydzanie propagandą...

    > Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
    > Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
    > Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
    > aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
    > z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).

    No i niech im na zdrowie idzie. Ale pitolenie ze rockefeler kupil to i kowalski ma
    sie zastawic i kupić jest kiepskie...

    > Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
    > Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.

    Ależ prosze bardzo. Leaf mi pierwszy przyszedł do głowy, swoj wysiłek w dyskusje
    włożyłem. Jak entuzjasci elektryków sie znają lepiej to niech policzą i wskażą lepszy
    deal. Po to wkladam czas w dyskusje aby mi ktoś coś mądrego napisał.

    To jak?

    Jestesmy w stanie uzasadnic ze zwykly kowalski mający jakieś 80kpln (no taki zwykly
    to on nie jest ale kij tam!) zrobi dobry deal kupując elektryka jako główne auto do
    domu?

  • 134. Data: 2017-05-10 20:07:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-05-2017 o 19:03, Mateusz Bogusz pisze:

    > A założenie haka?

    Został założony w celu zabierania rowerów, więc tak czy tak jest.

  • 135. Data: 2017-05-10 22:40:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 19:04:03 +0200, w <oevh64$4kv$2@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A Wy o czym piszecie? :-)

    To był sarkazm :)

  • 136. Data: 2017-05-10 22:46:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

> [...]

    No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
    potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera. Szach
    ---
    Prądu mu nie styknie

  • 137. Data: 2017-05-10 23:25:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > Jak chcecie obronic zdanie przeciwne to prosze o policzenie.
    > Tak trudno usiąść i to co sie zna i rozumie przełożyć w cyferki?

    No ale co chcesz aby Ci liczyć? :-)

> [...]
    > wybrało.
    > Magicznie obaj z Myjkiem znikacie aspekt rozmiaru stacji ładowania.

    Oczywiście że jest różnica.

> [...]
    > i nie bedzie miał problemu z wymiana aku na stacji w polsce?
    > Bo z zagranicy wrócił z "nie genuine by tesla"?

    Nie wiem gdzie Ty czytałeś o wymianie aku w Tesli...
    Jeśli to jakieś stare video/prezentacja to masz nieaktualne informacje.
    Tesle się ładują, pustych baterii nikt w nich nie zmienia na naładowane.

    > Nie lubie jak sie uskutecznia metodyczne zawstydzanie propagandą...

    No to pretensje do Zenka miej, nie do mnie.
    Bo to on wmawia że Polaków nie stać...

    > No i niech im na zdrowie idzie.
    > Ale pitolenie ze rockefeler kupil to i kowalski ma sie zastawic i kupić
    > jest kiepskie...

    Kowalski który jest inżynierem w dobrej firmie i zarabia 15-25 kawałków na
    miesiąc też kupi. Wiadomo chyba że nie kasjerce z Tesco mówimy. Rockefelera
    tu nie trzeba, Rockefelera szofer wozi.

> [...]
    > dyskusje włożyłem. Jak entuzjasci elektryków sie znają lepiej to niech
    > policzą i wskażą lepszy deal. Po to wkladam czas w dyskusje aby mi ktoś

    No ale czemu wziąłeś akurat samochód z najkrótszym zasięgiem? :-)

    > Jestesmy w stanie uzasadnic ze zwykly kowalski mający jakieś 80kpln (no
    > taki zwykly to on nie jest ale kij tam!) zrobi dobry deal kupując
    > elektryka jako główne auto do domu?

    Nowinek nie kupuje się po to aby było tanio i praktycznie.
    Nowinki się kupuje bo są interesujące, ciekawe, unikalne...
    Jeśli myślisz o dusigroszu co kupuje tylko co się mu opłaca
    to oczywiście musisz poczekać z zakupem do czasu aż
    auta elektryczne będą tanią rutyną. Narazie to są nowalijki.

  • 138. Data: 2017-05-10 23:26:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oevbhu$ncj$2@mx1.internetia.pl...

    > Wystarczy że tatuś pojedzie nim do pracy i jest autko niedostępne
    > cały dzień: w oczach innych potencjalnych użytkowników (mamusia,
    > dorastający synek/córcia) auto ma użycie 100%.
    > Nie myśl z punktu widzenia finansowego tylko z punktu widzenia
    > użytkowania praktycznego: to czy auto jeździ na taksówce czy
    > stoi pod tatusia robotą cały dzień zaparkowane równoważne jest
    > że auto jest zajęte w 100% czyli jest "wykorzystane" w tym kontekście.
    > ---
    > I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
    > prezentacji i reklamy.

    Jak auto stoi przed domem, tam gdzie domownicy, czyli
    potencjalni kierowcy, to jest auto dostępne do użytku...
    Więc nie jest wykorzystane. Chyba Ci się wątek zgubił :-)

  • 139. Data: 2017-05-10 23:28:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message

    > No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a potem
    > córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera.
    > Szach mat! :-)

    Zdaje się, że stawiasz równanie między samochodem elektrycznym
    a samochodem autonomicznym, a to nie jest to samo...
    Nawet Tesla S z "autopilotem" wymaga wciąż kierowcy który
    ma ręce na kierownicy prawie cały czas. Nie widzę przeszkód, aby
    autonomię dodać do benzyniaka, Google to zrobił z SUV Lexusa.
    Dwie różne rzeczy i nie ma co mówić o nich jednocześnie.

  • 140. Data: 2017-05-10 23:29:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oevu7s$ado$2@mx1.internetia.pl...

    > No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
    > potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera.
> [...]

    Widzisz, automatyczny elektryk sam sobie pojedzie się podładować.