-
131. Data: 2017-05-10 19:04:03
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> No Tesla. Taki elektryk dla każdego Kowalskiego.
A Wy o czym piszecie? :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
132. Data: 2017-05-10 19:08:34
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
> prezentacji i reklamy.
No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera. Szach
mat! :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
133. Data: 2017-05-10 19:08:56
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: s...@g...com
W dniu środa, 10 maja 2017 14:32:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> <s...@g...com> wrote in message
> news:57d14e22-8a7e-4e21-bb8b-f3fbb90db0b5@googlegrou
ps.com...
> > W dniu wtorek, 9 maja 2017 21:03:47 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> >> Tue, 9 May 2017 10:23:31 -0700 (PDT), s...@g...com
> >>
> >> > Ano nie, ale zauważ że nie każdy będzie jechał nad morze (trzymajmy sie
> >> > tego przykladu) w nocy aby tankować w motelu.
> >>
> >> Dla bezpieczeństwa warto odpoczywać co 500 km. Wiec jadąc taką 100kWh
> >> Teslą, wcale nie trzeba nigdzie nocować. Inna sprawa, że takim autem już
> >> PL
> >> się wszerz i wzdłuż w zasadzie przejedzie, albo z bardzo krótkim postojem
> >> na obiad czy kolację.
> >>
> >
> > Z łaski swojej zrewanżuj się wyliczeniami dla tesli jak zrobilem dla leafa
> > :)
>
> Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
> ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.
>
Ale ja nie potrzebuje liczyc, ja swoje zdanie mam. umiem je obronic. Jak chcecie
obronic zdanie przeciwne to prosze o policzenie. Tak trudno usiąść i to co sie zna i
rozumie przełożyć w cyferki?
> > A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada
> > a do Chorwacji to trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem.
>
> Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
> szybkiej ładowarki i po sprawie.
>
I juz zaczynaja sie problemy. W blachosmrodzie nie musze nic planować, nie musze
guglać i liczyć że 20 innych ślązaków tej samej miejscówki na ładowanie nie wybrało.
Magicznie obaj z Myjkiem znikacie aspekt rozmiaru stacji ładowania. Niewygodne?
> > Ciekawie w tym kontekscie wygląda wymiana aku i potencjalny monopol na
> > obsługe takiej operacji.
> > Tu by trzeba podywagowac o potencjalnych mozliwosciach bycia oszukanym na
> > akumulatorze ale to sprawa na inny watek.
>
> I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na drogach
> w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.
>
Kraje cywilizowane. Rozszerzmy pojęcie na kraje mniej cywilizowane, Polak jezdzi do
chorwacji. Dasz głowe ze mu tam aku nie podmienia i nie bedzie miał problemu z
wymiana aku na stacji w polsce? Bo z zagranicy wrócił z "nie genuine by tesla"?
Dzis problemu nie ma ale jak nie bedzie zamordyzmu to taka sytuacja jest do
wyobrażenia. I żeby nie było to nie główny argument w tej dyskusji ale jeden z tych
których hurraoptymisci wogóle sobie nie wyobrażają...
> > Nieeeee. Spoleczenstwo jest biedne i nie stac go na
> > drogie zabawki w imie czystosci.
> > Zreszta w europie zachodniej czy w usa jest/bylo podobnie.
> > W usa żre sie syf i umiera wczesnie a niby mogli by jesc lepiej.
>
> Jak ja lubię take generalizacje w stosunku do całego USA :-)
>
A co w tym złego? Statystycznie są grubi i chorzy. Wystarczy aby generalizować.
Niedawno opublikowano prognozy ze aktualne pokolenie średniego wieku będzie żyło
krócej niż ich rodzice. U nas są głupi ludzie ale reszta swiata taka piekna nie jest
jak próbuje się to rysować. Byłeś i widziałeś, jsteś i widzisz więc nie ma co sie tu
spierać. Ja swoje też widze...
> > Podobnie mieli okres ze mieli syf i nawet rzeka im sie zapalila.
> > Niemce maja hałde soli i mimo że im bruździ to dalej robią co robili.
> > Podobnie z glifosatem u nich i u francuzów.
>
> Widzę, że kolega ma receptę na wszystko :-)
>
Nie, ale wiem ze kazdy zakatek ma swoje brudy za pazurami, mniejsze, większe ale ma.
Robie nie z polandii zascianka jest płytkie. My musimy nadgonić zachód a tak sie
skłąda że oni 60-80 lat temu mieli podobne problemy. Czasem nawet większe.
Nie lubie jak sie uskutecznia metodyczne zawstydzanie propagandą...
> > A my tu już w dzisiejszych czasach na te elektryki
> > czekamy dobre 10 lat (pierwsza tesla) a w praktyce dłużej.
> >
> > Jakby to było dobre to juz by ludzie kupili. Ale nie jest, trzeba
> > czekać...
>
> Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
> Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
> Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
> aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
> z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).
No i niech im na zdrowie idzie. Ale pitolenie ze rockefeler kupil to i kowalski ma
sie zastawic i kupić jest kiepskie...
> Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
> Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.
>
Ależ prosze bardzo. Leaf mi pierwszy przyszedł do głowy, swoj wysiłek w dyskusje
włożyłem. Jak entuzjasci elektryków sie znają lepiej to niech policzą i wskażą lepszy
deal. Po to wkladam czas w dyskusje aby mi ktoś coś mądrego napisał.
To jak?
Jestesmy w stanie uzasadnic ze zwykly kowalski mający jakieś 80kpln (no taki zwykly
to on nie jest ale kij tam!) zrobi dobry deal kupując elektryka jako główne auto do
domu?
-
134. Data: 2017-05-10 20:07:41
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 10-05-2017 o 19:03, Mateusz Bogusz pisze:
>> Nic nie dokładnie - po to jest hak i przyczepka za 30 zł/dzień.
>
> A założenie haka?
Został założony w celu zabierania rowerów, więc tak czy tak jest.
-
135. Data: 2017-05-10 22:40:27
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 10 May 2017 19:04:03 +0200, w <oevh64$4kv$2@node1.news.atman.pl>, Mateusz
Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):
> > No Tesla. Taki elektryk dla każdego Kowalskiego.
>
> A Wy o czym piszecie? :-)
To był sarkazm :)
-
136. Data: 2017-05-10 22:46:40
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Mateusz Bogusz"
> I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
> prezentacji i reklamy.
No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera. Szach
mat! :-)
---
Prądu mu nie styknie
-
137. Data: 2017-05-10 23:25:05
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<s...@g...com> wrote in message
news:8aaa3cec-f9d1-4069-9347-72131041712b@googlegrou
ps.com...
> W dniu środa, 10 maja 2017 14:32:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
>> <s...@g...com> wrote in message
>> news:57d14e22-8a7e-4e21-bb8b-f3fbb90db0b5@googlegrou
ps.com...
>> > W dniu wtorek, 9 maja 2017 21:03:47 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
>> >> Tue, 9 May 2017 10:23:31 -0700 (PDT), s...@g...com
>> >>
>> >> > Ano nie, ale zauważ że nie każdy będzie jechał nad morze (trzymajmy
>> >> > sie
>> >> > tego przykladu) w nocy aby tankować w motelu.
>> >>
>> >> Dla bezpieczeństwa warto odpoczywać co 500 km. Wiec jadąc taką 100kWh
>> >> Teslą, wcale nie trzeba nigdzie nocować. Inna sprawa, że takim autem
>> >> już
>> >> PL
>> >> się wszerz i wzdłuż w zasadzie przejedzie, albo z bardzo krótkim
>> >> postojem
>> >> na obiad czy kolację.
>> >>
>> >
>> > Z łaski swojej zrewanżuj się wyliczeniami dla tesli jak zrobilem dla
>> > leafa
>> > :)
>>
>> Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
>> ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.
>>
>
> Ale ja nie potrzebuje liczyc, ja swoje zdanie mam. umiem je obronic.
> Jak chcecie obronic zdanie przeciwne to prosze o policzenie.
> Tak trudno usiąść i to co sie zna i rozumie przełożyć w cyferki?
No ale co chcesz aby Ci liczyć? :-)
>> > A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada
>> > a do Chorwacji to trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem.
>>
>> Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
>> szybkiej ładowarki i po sprawie.
>
> I juz zaczynaja sie problemy.
> W blachosmrodzie nie musze nic planować, nie musze guglać
> i liczyć że 20 innych ślązaków tej samej miejscówki na ładowanie nie
> wybrało.
> Magicznie obaj z Myjkiem znikacie aspekt rozmiaru stacji ładowania.
> Niewygodne?
Oczywiście że jest różnica.
>> > Ciekawie w tym kontekscie wygląda wymiana aku i potencjalny monopol na
>> > obsługe takiej operacji.
>> > Tu by trzeba podywagowac o potencjalnych mozliwosciach bycia oszukanym
>> > na
>> > akumulatorze ale to sprawa na inny watek.
>>
>> I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na
>> drogach
>> w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.
>>
>
> Kraje cywilizowane. Rozszerzmy pojęcie na kraje mniej cywilizowane,
> Polak jezdzi do chorwacji. Dasz głowe ze mu tam aku nie podmienia
> i nie bedzie miał problemu z wymiana aku na stacji w polsce?
> Bo z zagranicy wrócił z "nie genuine by tesla"?
Nie wiem gdzie Ty czytałeś o wymianie aku w Tesli...
Jeśli to jakieś stare video/prezentacja to masz nieaktualne informacje.
Tesle się ładują, pustych baterii nikt w nich nie zmienia na naładowane.
> Nie lubie jak sie uskutecznia metodyczne zawstydzanie propagandą...
No to pretensje do Zenka miej, nie do mnie.
Bo to on wmawia że Polaków nie stać...
>> > Jakby to było dobre to juz by ludzie kupili. Ale nie jest, trzeba
>> > czekać...
>>
>> Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
>> Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
>> Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
>> aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
>> z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).
>
> No i niech im na zdrowie idzie.
> Ale pitolenie ze rockefeler kupil to i kowalski ma sie zastawic i kupić
> jest kiepskie...
Kowalski który jest inżynierem w dobrej firmie i zarabia 15-25 kawałków na
miesiąc też kupi. Wiadomo chyba że nie kasjerce z Tesco mówimy. Rockefelera
tu nie trzeba, Rockefelera szofer wozi.
>> Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
>> Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.
>
> Ależ prosze bardzo. Leaf mi pierwszy przyszedł do głowy, swoj wysiłek w
> dyskusje włożyłem. Jak entuzjasci elektryków sie znają lepiej to niech
> policzą i wskażą lepszy deal. Po to wkladam czas w dyskusje aby mi ktoś
> coś mądrego napisał.
>
> To jak?
No ale czemu wziąłeś akurat samochód z najkrótszym zasięgiem? :-)
> Jestesmy w stanie uzasadnic ze zwykly kowalski mający jakieś 80kpln (no
> taki zwykly to on nie jest ale kij tam!) zrobi dobry deal kupując
> elektryka jako główne auto do domu?
Nowinek nie kupuje się po to aby było tanio i praktycznie.
Nowinki się kupuje bo są interesujące, ciekawe, unikalne...
Jeśli myślisz o dusigroszu co kupuje tylko co się mu opłaca
to oczywiście musisz poczekać z zakupem do czasu aż
auta elektryczne będą tanią rutyną. Narazie to są nowalijki.
-
138. Data: 2017-05-10 23:26:41
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oevbhu$ncj$2@mx1.internetia.pl...
>> Żeby auto miało użycie 100% to by musiało być wziętą taksówką
>
> Wystarczy że tatuś pojedzie nim do pracy i jest autko niedostępne
> cały dzień: w oczach innych potencjalnych użytkowników (mamusia,
> dorastający synek/córcia) auto ma użycie 100%.
> Nie myśl z punktu widzenia finansowego tylko z punktu widzenia
> użytkowania praktycznego: to czy auto jeździ na taksówce czy
> stoi pod tatusia robotą cały dzień zaparkowane równoważne jest
> że auto jest zajęte w 100% czyli jest "wykorzystane" w tym kontekście.
> ---
> I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
> prezentacji i reklamy.
Jak auto stoi przed domem, tam gdzie domownicy, czyli
potencjalni kierowcy, to jest auto dostępne do użytku...
Więc nie jest wykorzystane. Chyba Ci się wątek zgubił :-)
-
139. Data: 2017-05-10 23:28:34
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message
news:oevhei$4kv$3@node1.news.atman.pl...
>> I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
>> prezentacji i reklamy.
>
> No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a potem
> córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera.
> Szach mat! :-)
Zdaje się, że stawiasz równanie między samochodem elektrycznym
a samochodem autonomicznym, a to nie jest to samo...
Nawet Tesla S z "autopilotem" wymaga wciąż kierowcy który
ma ręce na kierownicy prawie cały czas. Nie widzę przeszkód, aby
autonomię dodać do benzyniaka, Google to zrobił z SUV Lexusa.
Dwie różne rzeczy i nie ma co mówić o nich jednocześnie.
-
140. Data: 2017-05-10 23:29:10
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oevu7s$ado$2@mx1.internetia.pl...
>> I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
>> prezentacji i reklamy.
>
> No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
> potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera.
> Szach mat! :-)
> ---
> Prądu mu nie styknie
Widzisz, automatyczny elektryk sam sobie pojedzie się podładować.