    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 10 May 2017 10:08:56 -0700 (PDT)
    <oeqb32$85k$1@dont-email.me> <5910be49$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <oeqf49$n9s$1@dont-email.me> <59116e53$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <5911966f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpk6lfab42xb.1fc61oix67nm4$.dlg@40tude.net>
    <oes5hs$37h$3@node2.news.atman.pl>
    <7...@4...com>
    <oes7av$qd9$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@4...com> <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <n...@m...org>
    <7...@g...com>
    <181lkt062t3ls$.dlg@myjk.org>
    <5...@g...com>
    <oev138$1sm$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 14:32:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
    > ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.

    Ale ja nie potrzebuje liczyc, ja swoje zdanie mam. umiem je obronic. Jak chcecie
    obronic zdanie przeciwne to prosze o policzenie. Tak trudno usiąść i to co sie zna i
    rozumie przełożyć w cyferki?

    > Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
    > szybkiej ładowarki i po sprawie.

    I juz zaczynaja sie problemy. W blachosmrodzie nie musze nic planować, nie musze
    guglać i liczyć że 20 innych ślązaków tej samej miejscówki na ładowanie nie wybrało.
    Magicznie obaj z Myjkiem znikacie aspekt rozmiaru stacji ładowania. Niewygodne?

    > I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na drogach
    > w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.

    Kraje cywilizowane. Rozszerzmy pojęcie na kraje mniej cywilizowane, Polak jezdzi do
    chorwacji. Dasz głowe ze mu tam aku nie podmienia i nie bedzie miał problemu z
    wymiana aku na stacji w polsce? Bo z zagranicy wrócił z "nie genuine by tesla"?

    Dzis problemu nie ma ale jak nie bedzie zamordyzmu to taka sytuacja jest do
    wyobrażenia. I żeby nie było to nie główny argument w tej dyskusji ale jeden z tych
    których hurraoptymisci wogóle sobie nie wyobrażają...

    > Jak ja lubię take generalizacje w stosunku do całego USA :-)

    A co w tym złego? Statystycznie są grubi i chorzy. Wystarczy aby generalizować.
    Niedawno opublikowano prognozy ze aktualne pokolenie średniego wieku będzie żyło
    krócej niż ich rodzice. U nas są głupi ludzie ale reszta swiata taka piekna nie jest
    jak próbuje się to rysować. Byłeś i widziałeś, jsteś i widzisz więc nie ma co sie tu
    spierać. Ja swoje też widze...

    > Widzę, że kolega ma receptę na wszystko :-)

    Nie, ale wiem ze kazdy zakatek ma swoje brudy za pazurami, mniejsze, większe ale ma.
    Robie nie z polandii zascianka jest płytkie. My musimy nadgonić zachód a tak sie
    skłąda że oni 60-80 lat temu mieli podobne problemy. Czasem nawet większe.

    Nie lubie jak sie uskutecznia metodyczne zawstydzanie propagandą...

    > Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
    > Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
    > Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
    > aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
    > z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).

    No i niech im na zdrowie idzie. Ale pitolenie ze rockefeler kupil to i kowalski ma
    sie zastawic i kupić jest kiepskie...

    > Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
    > Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.

    Ależ prosze bardzo. Leaf mi pierwszy przyszedł do głowy, swoj wysiłek w dyskusje
    włożyłem. Jak entuzjasci elektryków sie znają lepiej to niech policzą i wskażą lepszy
    deal. Po to wkladam czas w dyskusje aby mi ktoś coś mądrego napisał.

    To jak?

    Jestesmy w stanie uzasadnic ze zwykly kowalski mający jakieś 80kpln (no taki zwykly
    to on nie jest ale kij tam!) zrobi dobry deal kupując elektryka jako główne auto do
    domu?