  • 121. Data: 2017-05-10 15:49:42
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2017 o 14:40, Pszemol pisze:

    > A wiesz jak się niewinnie krzywa ekspotencjalna zaczyna wznosić? ;-)

    Wiemy - Port Lotniczy Radom poinformował, że w 2016 roku lotnisko
    obsłużyło 9713 pasażerów. Jak czytamy w komunikacie PLR, jest to wzrost
    o 1226 proc. w stosunku do 2015 roku (670 osób). Tym samym awansował na
    przedostatnie miejsce (spychając na koniec tabeli Babimost).

    Teraz to przy wzroście powyżej 1000% rocznie, jak nikt nie powstrzyma
    tego szaleństwa zostanie największym portem galaktyki:P Mają lotnisko,
    stocznie bez akwenu wodnego, kosmodrom jest naturalną kontynuacją.

    Shrek

  • 122. Data: 2017-05-10 17:14:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Teraz polowa spala gowno zeby jedzenie ugotowac. Im bardziej sie cofnac w
    czasie tym mnkej bylo tych palacych weglem a jeszcze wczesniej drewnem. Na
    koniec XIIX wieku Sahara byla zielona. Rosly tam lasy. Teraz jest pustynia.
    ---
    Ale za to Błędowska zazieleniła się

    Ludzie ktorzy tam wtedy zyli wycieli lasy zeby jedzenie gotowac. Poza tym
    ludzi bylo mniej, miliard zostal przekroczony w polowie XIX wieku. Na dwa
    miliardy trzeba bylo czekac ponad sto lat a teraz co kilkanascie lat
    przybywa miliard.
    ---
    To nie mamy co przejmować się, u nas zerowy przyrost nturalny

  • 123. Data: 2017-05-10 17:15:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "miumiu"

    > Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
    > Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje
    > benzynowe.
    > Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300
    > mil zasięgu.

    Jasne, no problemo, tylko teraz policz ile taki supercharger który ma
    naladowac akumulator 80KWh (taki jest w tesli) musi pobrac prądu przez siec.
    Jesli ładowanie ma trwac pol godziny to moc pobierana to 160kW czyli tyle co
    kilkadziesiąt żelazek włączonych naraz. Takie przyłącze to ma blok
    wielorodzinny. Jesli to ma sie rozwijac to sieci energetyczne muszą byc
    totalnie przebudowane. Ja bym kupowal akcje firm kablowych, bo taka
    infrastruktura bedzie wymagala poteznych grubych kabli. Bo cale to paliwo
    będzie teraz musialo nagle "przejsc przez kable" ;)
    ---
    No to kupuj, w czym problem ? Ludzie snują teorie, że sieci nie wydolą, ale
    to przecież rynkowa gra, jak będzie klient to się sieci i elektrownie
    wybuduje.

  • 124. Data: 2017-05-10 17:16:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > Chcesz uogólniać na podstawie mniejszości? :-)
    >
    > Już tu napisano że większość to auta na firmę w tym osobowe.

    Mogą być na firmę. Byle nie śmierdziały i nie pierdziały.
    ---
    A krowy i ludzie mogą ? Jakim prawem ?!

  • 125. Data: 2017-05-10 17:16:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > A przypomnij sobie temat wątku i możliwości upowszechnienie się samochodów
    > elektrycznych wśród rzeszy Kowalskich którzy mają samochody za 10 tyś. Bo
    > widać odpłynąłeś :-)
    > Bez niższej ceny albo dotowania przez państwo nie ma szans :-)

    Mniej mnie interesuje, czy to będzie Kowalski, Malinowski, czy Nowak.
    Bardziej mnie interesuje, żeby stopniowo blachosmrody były wypierane z
    polskich ulic przez coś, co nie zatruwa i nie zagłusza myśli.
    ---
    Czemu nie postulujesz likwidacji reklam ?

  • 126. Data: 2017-05-10 17:20:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada
    > a do Chorwacji to trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem.

    Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
    szybkiej ładowarki i po sprawie.
    ---
    Wakacje na Bursztynowej

  • 127. Data: 2017-05-10 17:27:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Mowa była o typowym DRUGIM aucie w rodzinie.
    > Pierwsze ma użycie 100%, drugie już bliskie 10%.
    > ---
    > Żeby auto miało użycie 100% to by musiało być wziętą taksówką

    Wystarczy że tatuś pojedzie nim do pracy i jest autko niedostępne
    cały dzień: w oczach innych potencjalnych użytkowników (mamusia,
    dorastający synek/córcia) auto ma użycie 100%.
    Nie myśl z punktu widzenia finansowego tylko z punktu widzenia
    użytkowania praktycznego: to czy auto jeździ na taksówce czy
    stoi pod tatusia robotą cały dzień zaparkowane równoważne jest
    że auto jest zajęte w 100% czyli jest "wykorzystane" w tym kontekście.
    ---
    I jak auto stoi przed domem to też jest w 100% wykorzystane, ale do
    prezentacji i reklamy.

  • 128. Data: 2017-05-10 17:36:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > A na ewentualność przewiezienie mebla, zakupiłeś także busa na zapas?...

    Dokładnie :-)
    Są wypożyczalnie i dużo taniej jest wypożyczyć duże auto na rzadkie
    okazje gdy codzienność wymaga tylko małego pyrtka do pomykania
    po mieście...
    ---
    No właśnie problem w tym, że małe auta wcale takie tanie nie są by dało się
    im przeciwstawić wysokie ceny wynajmu dużych.

  • 129. Data: 2017-05-10 17:52:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-05-2017 o 14:38, Pszemol pisze:
    > "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message

    > Dokładnie :-)

    Nic nie dokładnie - po to jest hak i przyczepka za 30 zł/dzień.

  • 130. Data: 2017-05-10 19:03:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nic nie dokładnie - po to jest hak i przyczepka za 30 zł/dzień.

    A założenie haka? To kosztuje 3-4 wypożyczenia busa na dobę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz