  • 141. Data: 2017-05-10 23:30:09
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oevc1n$ont$2@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Dokładnie :-)
    > Są wypożyczalnie i dużo taniej jest wypożyczyć duże auto na rzadkie
    > okazje gdy codzienność wymaga tylko małego pyrtka do pomykania
    > po mieście...
    > ---
    > No właśnie problem w tym, że małe auta wcale takie tanie nie są by dało
    > się im przeciwstawić wysokie ceny wynajmu dużych.

    Jakieś przykłady poproszę... bo jednak różnica między Corsą a Zafirą jest
    spora.

  • 142. Data: 2017-05-10 23:30:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Nic nie dokładnie - po to jest hak i przyczepka za 30 zł/dzień.

    Gdzie tak tanio? Podasz jakiś konkretny namiar?
    Bo szukałem i było w Krakowie 3x tyle.

  • 143. Data: 2017-05-11 00:23:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > No i ten elektryk zawiózł by tatusia do pracy, wrócił po mamusię, a
    > potem córkę odwiózł do szkoły. Na koniec dnia wszystkich pozbiera.
    > Szach mat! :-)
    > ---
    > Prądu mu nie styknie

    Widzisz, automatyczny elektryk sam sobie pojedzie się podładować.
    ---
    Gdzie ?!

  • 144. Data: 2017-05-11 00:42:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:of03tj$pbe$2@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Widzisz, automatyczny elektryk sam sobie pojedzie się podładować.
    > ---
    > Gdzie ?!

    Jak to gdzie? Do najbliższej ładowarki...

    Są miejsca na świecie gdzie ciut wcześniej się to zaczęło i już dziś
    jest dosyć mocno rozbudowana infrastuktura - ale i w Polsce się
    już coś w tym guście dzieje:
    http://greenwaypolska.pl/pl
    http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/stacja-orle
    n-punkty-szybkiego-ladowania-aut-elektrycznych/9ewrj
    fx
    http://www.orlen.pl/PL/Aktualnosci/Strony/ORLEN-otwi
    era-si%C4%99-na-e-tankowanie.aspx
    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1e-TyTujdLI
    6FfbLp-3nGMnStJCM&hl=en_US&ll=52.33310412307934%2C18
    .40347344999998&z=6
    https://www.plugshare.com/
    http://www.eafo.eu/electric-vehicle-charging-infrast
    ructure
    http://www.growthconsulting.frost.com/web/images.nsf
    /%200/6A9E0177E189507765257670003655D5/$File/Electri
    c%20Vehicle%20Infrastructure.htm

  • 145. Data: 2017-05-11 09:19:05
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 23:25:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No ale co chcesz aby Ci liczyć? :-)

    No porównanie kosztów elektryka i spaliniaka. Myjk od tego zaczal ze niby spaliniaki
    takie fe a ludzi powinno byc stac bo spaliniak ma jakies tam koszty ukryte
    (rakotwórcze spaliny, globalne ocieplenie itp.).

    Moja obecnośc w watku pojawiła się z powodu wlasnie uskuteczniania ze jestesmy w
    Polsce buraki bo elektryków nie lubimy a powinnismy bo sa lepsze. Na co odpisalem ze
    nas po prostu nie stac a do tego nie ma infrastruktury aby nawet jak ktoś sie
    szarpnie na takiego to mógł z niego korzystać sensownie. Nawet na takiego budżetowego
    (stąd wyklikałem leafa).

    > Nie wiem gdzie Ty czytałeś o wymianie aku w Tesli...
    > Jeśli to jakieś stare video/prezentacja to masz nieaktualne informacje.
    > Tesle się ładują, pustych baterii nikt w nich nie zmienia na naładowane.

    No widzisz nawet to umarło...
    A myslalem ze jakis sens by to mialo. Więc z 3 minutowego tankowania nici.
    Jest kepsko....

    > No to pretensje do Zenka miej, nie do mnie.
    > Bo to on wmawia że Polaków nie stać...

    I ma racje.
    Ja sie czepiam ze druga strona wmawia ze polacy to gupki bo ich stac a nie kupuja. A
    to wierutna nieprawda bo nawet niemców nie stać a tych co stać to margines
    statystyczny dzis - choć pomału rosnie.

    Polaka nawet dobrze sytuowanego jak na nasze warunki nie stać.
    Może go stać na pompe ciepla, solary ale nie na elektryka...

    > Kowalski który jest inżynierem w dobrej firmie i zarabia 15-25 kawałków na
    > miesiąc też kupi. Wiadomo chyba że nie kasjerce z Tesco mówimy. Rockefelera
    > tu nie trzeba, Rockefelera szofer wozi.

    Taki kowalski kupi auto które da mu fun. Jak tesla da mu fun to kupi. Leafa nie kupi
    :)
    I szansa na kupno tesli czy lexusa jest imho podobna (szacunek z sufitu wyjety).

    > No ale czemu wziąłeś akurat samochód z najkrótszym zasięgiem? :-)

    Wzialem jedyny który wiem ze mozna dostac w polsce. Fell free pokazac warunki
    finansowe dla dowolnego innego sensownego auta (sensowne w zakresie uzytkowym).

    > Nowinek nie kupuje się po to aby było tanio i praktycznie.

    Noooo wlasnie. Ty i ja mamy na mysli nowinki/uzywalne gadżety, sprzety na etapie
    beta/early adopter.

    A Myjk chcial aby popularna opinia sie zmieniła na korzyść elektryków. I aby za tym
    szły konkretne decyzje.

    > Nowinki się kupuje bo są interesujące, ciekawe, unikalne...
    > Jeśli myślisz o dusigroszu co kupuje tylko co się mu opłaca
    > to oczywiście musisz poczekać z zakupem do czasu aż
    > auta elektryczne będą tanią rutyną. Narazie to są nowalijki.

    Ano. I z tym sie w 100% zgadzam.
    Sam bym elektryka kupil. Nawet za 150kPLN.
    Jakby mi ktoś gwarancje na aku dał albo aku starczył na 5 lat i kosztował 10kpln.
    Mysle ze przy takich warunkach polowa polaków by takie auto kupila szczegolnie jakby
    bylo zrobione tak zeby nie gniło.
    W takim wypadku nawet te godzinne ładowania pod makdonaldem by polacy z radoscia
    zaakceptowali.

  • 146. Data: 2017-05-11 09:40:05
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 10 May 2017 16:30:48 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Gdzie tak tanio? Podasz jakiś konkretny namiar?
    > Bo szukałem i było w Krakowie 3x tyle.

    Na Statoil kosztuje 50zł.
    W OBI 25zł, jeżeli zrobiłeś u nich zakupy.

    Znalezione w ciągu 3 minut - 30zł/doba:
    https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-z-bez-plandeki-w
    ynajem-CID619-ID7PAvr.html#35117fdf76

    Tutaj masz od groma:
    https://www.olx.pl/krakow/q-wynajem-przyczep/?search
    %5Bdist%5D=5

    Największe kłamstwo w Internecie: "szukałem, ale nie znalazłem"

    --
    Yakhub

  • 147. Data: 2017-05-11 10:34:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 00:42, Pszemol pisze:

    > Jak to gdzie? Do najbliższej ładowarki...
    >
    > Są miejsca na świecie gdzie ciut wcześniej się to zaczęło i już dziś
    > jest dosyć mocno rozbudowana infrastuktura - ale i w Polsce się
    > już coś w tym guście dzieje:

    Nie zrozumiałeś pytania.
    Gdzie jest miejsce w którym auto bez kierowcy samo się podładuje ?
    I przypomnę że rozmawiamy o naszym kraju.

    Pozdrawiam

  • 148. Data: 2017-05-11 11:08:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-07 o 22:19, Pszemol pisze:
    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?

    Ani w tym, ani przez najbliższe kilka lat.
    Obecna sytuacja z elektrykami wygląda tak jak 20-cia lat temu wyglądała
    sytuacja z telefonami komórkowymi.
    Telefony były drogie, rozmowy były drogie, BTS-y były tylko w większych
    miastach i w podróży człowiek sobie nie porozmawiał. Dziś elektryki są
    drogie, możliwości ładowania w trasie jak na lekarstwo, w miejscu
    docelowym często też, no i jedynie mieszkańcy domów jednorodzinnych oraz
    właściciele zelekryfikowanych garaży mogą sobie sami samochody ładować.
    Jedyny plus, to jak na razie cena za przejechany kilometr, jest mniejsza
    niż na konwencjonalnych paliwach.
    Nie wiadomo jednak ile za prąd będziemy płacić za kilka czy kilkanaście
    lat, bo na dzień dzisiejszy to ani sieci energetyczne, ani elektrownie
    nie są przygotowane na zwiększone zapotrzebowanie na prąd. Inwestycje w
    tą infrastrukturę trzeba będzie spłacić ceną prądu, a jak jeszcze ktoś
    mądry zwiększy akcyzę na prądu do elektryków do poziomu takiego jak
    obecnie jest w paliwach, to to będzie tak średnio opłacalny interes.
    Elektryk jako samochód na krótkie odcinki, do miasta i okolicy, to
    jeszcze ma sens, ale samochód w trasę i z godzinnymi przestojami na
    ładowanie co 300-400km, to mnie się nie widzi taki interes.

  • 149. Data: 2017-05-11 12:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 09:13, Poldek pisze:

    >Generalnie tak. Pamiętam jeszcze, jak w latach '90 byłem w centrum
    >Sztokholmu, stałem obok zakorkowanych ulic, a samochody nie
    >smrodziły - czuć było istotną różnicę od tego, co czuć było w takiej
    >sytuacji w Warszawie. Tak więc wiele zależy od tego jakie to
    >samochody, sama rura wydechowa to jeszcze nie jest zło.

    Wczesnych, czy poznych 90-tych ?
    Bo w 1990 to wiadomo - maluchy, polonezy, fiaty, nierzadko jeszcze
    Syrenki, czy oryginalne czeskie Skody, tudziez Dacie.
    Ale diesle to autobusy i ciezarowki.
    W Sztokholmie sporo aut osobowych moglo juz miec katalizatory,
    ciezarowki wyrzucone na obwodnice ..

    w 1999 krajowa motoryzacje dominowaly juz Daewoo i nowe modele Fiata,
    oraz kilkuletnie auta zachodnie.

    >Ale najważniejsze - zmanipulowałeś (nie zrozumiałeś clou) mojej
    >wypowiedzi - jeśli gdzieś jest smog, to zlikwidowanie nawet całości
    >samochodów z tego miejsca, nie zniweluje smogu, bo powstaje on na
    >podstawie innych działań niż wyziewy rur wydechowych (vide:
    >Zakopane).

    Ponoc duza role graja w nim tlenki siarki i azotu.
    Siarke z ON w duzym stopniu wyeliminowalismy, NOx sa niestety
    problemem w dieslach.

    J.

  • 150. Data: 2017-05-11 12:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Jasne, no problemo, tylko teraz policz ile taki supercharger który ma
    >naladowac akumulator 80KWh (taki jest w tesli) musi pobrac prądu
    >przez siec. Jesli ładowanie ma trwac pol godziny to moc pobierana to
    >160kW czyli tyle co kilkadziesiąt żelazek włączonych naraz. Takie
    >przyłącze to ma blok wielorodzinny. Jesli to ma sie rozwijac to sieci
    >energetyczne muszą byc totalnie przebudowane. Ja bym kupowal akcje
    >firm kablowych, bo taka infrastruktura bedzie wymagala poteznych
    >grubych kabli. Bo cale to paliwo będzie teraz musialo nagle "przejsc
    >przez kable" ;)

    No chyba, ze ladowarka bedzie "pod wiatrakiem".
    Taki wiatrak to 2-3MW ma, moze miec ze 20 stanowisk.

    Tylko te tabliczki "z powodu braku wiatru tankowanie w dniu
    dzisiejszym niemozliwe" :-)

    Moze czas kupic kawalek pola kolo autostrady.
    Dwa wiatraki, ladowanie, restauracja, motel ... staw, plac zabaw dla
    dzieci ... kto powiedzial, ze trzeba 600km na urlop jechac :-)

    J.