  • 591. Data: 2017-05-27 03:16:20
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Jestes pewny ze doplacamy? Jesli tak to na polityce ktos wkleil o gornictwie.
    Wegiel na gieldach troche zdrozal. JSW ma spory zysk. Poniewaz wiecej wegla
    importujemy niz eksportujemy. Praktycznie caly wydobywany w Polsce idzie na
    zabezpieczenie kraju w prad i cieplo, cena wegla do wykorzystania w kraju ma
    drugorzedne znaczenie. Poza tym co to znaczy doplacac skoro w ogolnym rozrachunku
    liczy sie srednia cena na dodatek nie tony. Elektrownie i elektrocieplownie nie
    kupuja w tonach. Placa za energie jaka uda im sie z dostarczonego wegla wyciagnac. W
    tonach sprzedaja frajerom czeski mlody wegiel na skladach albo ukrainski zasyfiony
    skalami.

    Bzdury piszesz. Elektrownie i elektrociepłownie płacą za węgiel, ich
    klienci płacą za prąd czy ciepła wodę.
    I przestań pisać całego posta w jednej linijce.

    Pozdrawiam

  • 592. Data: 2017-05-27 09:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bzdury piszesz. Elektrownie i elektrociepłownie płacą za węgiel, ich
    > klienci płacą za prąd czy ciepła wodę.
    > I przestań pisać całego posta w jednej linijce.

    Co tam te pare miliardów... Teraz cena wegla wzrosła bo panstwowa
    elektrownia płaci im wiecej to sa dobre wyniki wiec mozna zapomniec o
    restrukturyzacji i zaczac przejadac.
    Dodatkowo dobry zysk wynika z tego, ze to co przynosiło straty jest
    zasilane z budzetu z innej strony. Co tam kolejny miliardzik czy dwa...
    Za rok czy dwa ceny znowu spadna to sie wtedy bedziemy martwic...
    Ach ta ekonomia na poziomie prlu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 593. Data: 2017-05-27 11:55:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 22:03:28 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nawet dosc gesto ich juz jest.
    Zerknąłem tam
    Do najbliższej mam 50km. W małej wiosce jest. Znaczy w lipcu sierpniu tam ludzi
    więcej bo to nad morzem, zimą psy dupami szczekają. Następne to już ponad 100km
    najbliżej;)

  • 594. Data: 2017-05-27 13:55:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmien sobie czytnik na wspolczesny to bedzie dzielil na linijki. Tez kiedys mi sie
    wydawalo ze placa za tony. Jakas debata w telewizji byla i powiedzieli ze elektrownie
    placa za energie a nie za mase. Jest to logiczne zeby placic za uzyskana energie bo
    dostawca nie ma bodzca zeby do wegla kamieni dosypac. Gaz ludziom niedawno
    sprzedawali w metrach szesciennych a teraz placi sie za kilowatogodziny.

  • 595. Data: 2017-05-27 14:18:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Facebook mnie zniesmacza, wiec juz jestem anty, a dla cielecego
    > zachwytu nie bede zmienial pogladow :-)

    Appka się nazywa PlugShare - mogłeś się z linka domyślić bez ładowania fb
    :-)

    > A aplikacji mam za duzo, wiec tez mi sie nie chce instalowac.

    Ale z Ciebie malkontent.

    > Na szczescie maja strone, plugshare.com
    >
    > Nawet dosc gesto ich juz jest.
    > Tylko ... to raczej nie sa szybkie ladowarki Tesli.
    > Wiec ladowanie bedzie trwalo i trwalo ...

    Tesli też będą... niedługo.
    Chodziło mi raczej o tezę "nie ma infrastruktury".
    Teza fałszywa, jak sam widzisz.

    > P.S. Czesc tych ladowarek to https://galactico.pl/
    > Nawet nie wiedzialem, ze w takiej elektrycznej dolinie mieszkam :-)

    :-) a widzisz, czyli przydało się zaglądnąć...
    Oby inni sceptycy byli z takimi otwartymi umysłami jak Twój :-)

  • 596. Data: 2017-05-27 14:19:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > ludzi więcej bo to nad morzem, zimą psy dupami szczekają. Następne to już

    No przecież nie będziesz tam jeździł aby codziennie auto ładować.
    To są opcje na trasy.

    Na codzień będziesz ładował u siebie w garażu.

  • 597. Data: 2017-05-28 09:30:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    sprzedawali w metrach szesciennych a teraz placi sie za kilowatogodziny.

    Bo przeliczają kaloryczność tony węgla i za to płacą.
    Tyle że jest to dalej zależne od wagi a nie od wyprodukowanej energii.
    Mam czytnik współczesny, zacznij stosować się do ogólnie przyjętych zasad.

    Pozdrawiam

  • 598. Data: 2017-05-28 11:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > zacznij stosować się do ogólnie przyjętych
    > zasad.

    Nie ma sznas... W tym temacie Zenek i kilka innych osób jest
    niereformowalne. Tak jakby chcieli ogólowi zrobic na złośc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 599. Data: 2017-05-28 12:12:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic nie przeliczaja. Spalaja wagon wegla i z licznika za generatorem spisuja ile
    zrobili z tego wagonu pradu. Po spaleniu placa dostawcy wegla niecale 8 groszy za
    kilowatogodzine.

  • 600. Data: 2017-05-28 12:15:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-28 o 11:01, Budzik pisze:

    > Nie ma sznas... W tym temacie Zenek i kilka innych osób jest
    > niereformowalne. Tak jakby chcieli ogólowi zrobic na złośc...

    Sobie zrobią.
    Dyskutować też będą sami ze sobą.