  • 151. Data: 2017-08-14 19:34:34
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:omsc1v$qg9$2...@n...news.atman.pl...
    W dniu 14.08.2017 o 16:18, J.F. pisze:

    >To policz ile wiatraków trzebaby postawić zamiast tyk dwóch
    >elektrowni obok siebie - jakieś 8 tysięcy;)
    >:P

    Liczac ze teraz maja 15x15 km wolnego, 200km kw, to wychodzi wiatrak
    co 160m.

    W sam raz :-)

    ... tylko pewnie nie mozna stawiac jednego za drugim tak gesto :-)

    Wiatraki mozna stawiac na wybrzezu, na wzgorzach, gdzie nikt nie
    mieszka, a nawet w morzu, w pewnej odleglosci od brzegu.

    Tylko ... jak sie taki wiatrak uszkodzi, to lepiej nie byc w poblizu
    :-)

    >No i co jak jednak nie będzie wiało. To jest bardzo dobre pytanie.

    To chyba latwo sprawdzic - czy w Japonii sie tak zdarza, ze nigdzie
    nie wieje.

    J.

  • 152. Data: 2017-08-14 19:39:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 6:33 PM, Shrek wrote:
    > Nie - postawiono dwie tezy - jedna że elektryki kopcą dwukrotnie więcej
    > niż splinki (to druga prawda) i drugą, że to samo dotyczy atomówek
    > (trzecia prawda).

    Łomatko, a ty jesteś w branchu gdzie jakiś misiaczek wyplul z siebie że
    atomowe kopcą.

    > Nie - to ty robisz. Ja wiesiaczka uważam osobiście za oszołoma, co nie
    > zmienia rzeczy, że jak oszołom przypadkiem powie coś co nosi znamoiona
    > drugiej prawdy, to właśnie tak jest.

    Tylko że to nie jest druga prawda że atomowe kopca.

    rticle/74-energetyka-jadrowa-na-swiecie/104-stan-ene
    rgetyki-jadrowej-na-swiecie.html
    > Węgiel 40%, paliwa kopalne razem - 67 procent. 2/3 energetyki jest
    > oparte o spalanie paliw kopalnych.

    Tak, ale w przeciwieństwie do węgla elektrownie gazowe nie KOPCĄ. To że
    emituja CO2 to wszyscy wiemy, ale nie emitują ogromnej ilości
    śmiertelnie niebezpiecznych pyłów które, oszacowano, kładą do trumien
    40tyś ludzi rocznie w PL.

    macje_prasowe/press_20160222_rynek_energetyczny.html
    > Z tym, że to są szacunki.

    Oczywiście można bazować na opini szwarga po 3 piwach. A najłatwiej
    bazować na "jakoś to bedzie" w czym wprawiają sie w naszym kraju kolejne
    rzady.

    > Mieliśmy lecieć na Marsa, mieliśmy budować
    > elektrownie jądrową w Polsce. Mieliśmy wiele rzeczy. Natomiast faktem
    > (pierwszego rodzaju prawdy) jest że 2/3 energetyki jest oparte o
    > spalanie paliw. Taki jest fakt.

    Ale on jest gówno warty bo istotne jest co bedzie a nie co jest. A rynek
    energetyczny własnie zmienia proporcje.

    > Nie pieprzenie, tylko fakty. Tak po prawdzie, to nawet nie mamy na
    > chwilę obecną czym tych samochodów masowo ładować.

    I dlatego zamiast zwiększać kolejne bloki w Kozienicach chcemy zbudować
    dodatkowo elektrownie jadrową. Miejmy nadzieje że w zalewie imbecyli w
    kolejnych rzadach ktos tam jednak ma choć kawałek perspektywy jak
    rozwijać ten kraj.

    > To po prostu
    > raczkująca technologia dla hipsterów.

    Dokładnie tak samo mówiono jak pojawily się lokomptywy elektryczne.
    Wlasciciele parowozów odstawali zawału od smiechu. Bo kto mógłby być tak
    głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    wizjonerzy od elektryfikacji kolei.

    > I tylko dlatego obecnie może
    > istnieć, bo hipsterów jest mało. Potem się zobaczy - albo się rozwinie,
    > albo umrze, albo wymyślą coś lepszego.

    Nie, wiadomo juz że spalinowe samochody sa na wylocie. Wiemy to nie
    tylko dlatego że jakiś Musk ma wizje. Wiemy to tez dlatego że wiele
    miast wlasnie szykuje się do zamknięcia ruchu dla pojazdów spalinowycyh.
    Nawet daty podają. Nie ma odwrotu.

    > Przepraszam cię bardzo, ale teraz to ty zmieniasz sobie (po raz kolejny)
    > temat wątku jak ci wygodnie. Rozmawiamy o tym czy elektryki _kopcą_
    > bardziej niż spalinki. Co będzie za 25 lat to się okaże.

    Nie, rozmawiamy czy elektrownie atomowe kopcą bardziej niż węglowe, czy
    tak samo czy mniej. To ty tutaj wpadłeś z tymi elektrykami i starasz się
    udowaniać niesłusznośc jakiejś tezy przez półsłuszność własnej. Kłutnie
    od elektryków sa gałąź obok.

    > Nie to co Norwegia;)

    Norwegowie mają w h... gazu. I mogą sobie doki grzać chocby pompami
    ciepła. Zapewne zaraz okaże się że maja także w h... geotermalnej.
    Trudno, taki los naszego narodu wybranego że mamy pod górkę.

  • 153. Data: 2017-08-14 20:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2017 o 19:34, J.F. pisze:

    > Liczac ze teraz maja 15x15 km wolnego, 200km kw, to wychodzi wiatrak co
    > 160m.
    >
    > W sam raz :-)

    Ale wolne mają dopiero po tym jak im atomówkę wywaliło. Wcześniej było
    zajęte:P

    > Wiatraki mozna stawiac na wybrzezu, na wzgorzach, gdzie nikt nie
    > mieszka,

    A od kiedy to nad morzem i na wzgórzach nikt nie mieszka (znaczy dopóki
    im atomówki nie wywaliło) w Japonii.

    > a nawet w morzu, w pewnej odleglosci od brzegu.

    Na morzu. No po prostu kurewsko drogo wychodzi;)

    > To chyba latwo sprawdzic - czy w Japonii sie tak zdarza, ze nigdzie nie
    > wieje.

    Ale jeśli średnio wieje powiedzmy w tylko połowie, a zdarza się że w 1/4
    to zmieniam zdanie - potrzebujesz jedynie 32 tysiące wiatraków, żeby
    zastąpic te dwie elektrownie;)

    Shrek

  • 154. Data: 2017-08-14 20:45:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko że to nie jest druga prawda że atomowe kopca.

    Dlatego zgodziliśmy się, że jest to trzecia i tym się nie zajmujemy, bo
    i o czym dyskutować. Natomiast tesle walą CO2 z rury na równi z
    nastoletnimi tedeikami. I to jest druga prawda (bo nie dwukrotnie, ale
    jednak).

    rticle/74-energetyka-jadrowa-na-swiecie/104-stan-ene
    rgetyki-jadrowej-na-swiecie.html

    > Tak, ale w przeciwieństwie do węgla elektrownie gazowe nie KOPCĄ.

    Pisałem na początku tej gałęzi, że piszemy o CO2. I tak samo kopcą CO2
    jak i z węgla. To ty sobie postanowiłeś, ze w tym wątku będziesz
    linczował Wiesiaczka. To sobie na nim używaj, mnie w to nie mieszaj.
    Wyraźnie napisałem, że o CO2 chodzi.

    > Oczywiście można bazować na opini szwarga po 3 piwach. A najłatwiej
    > bazować na "jakoś to bedzie" w czym wprawiają sie w naszym kraju kolejne
    > rzady.

    Ale nie bazujemy na wymysłach szwagra po trzech Harnasiach, a na
    faktach. A fakty są takie, że elektryki (pomijając twoją ukochaną ale
    jednak zupełnie nie reprezentatywną Norwegię i równie niereprezentatywną
    Francję) emitują więcej CO2 w eksploatacji niż spalinówki. Uwzględniając
    większy nakład energii na produkcję tesli, to zapewne nawet w Norwegii
    się nie obronią biorąc pod uwagę cały cykl życia.Zmiana _w tej_chwili_
    spalinki na tesle powoduje w myśl obecnych ustaleń _wzrost_ efektu
    cieplarnianego. Tylko tyle i aż tyle.

    > Ale on jest gówno warty bo istotne jest co bedzie a nie co jest. A rynek
    > energetyczny własnie zmienia proporcje.

    Mówisz o tym rysunku z twojego artykułu?

    http://www.atom.edu.pl/images/stories/atomowe/ej_swi
    at/udzial_ej_w_strukturze.png

    Cholera - dałbym głowę, że ten ciemny pasek się powiększa;)

    > I dlatego zamiast zwiększać kolejne bloki w Kozienicach chcemy zbudować
    > dodatkowo elektrownie jadrową.

    Przepraszam. A która to już pierwsza elektrownia jądrowa, którą za
    chwilę już zaczniemy budować? Bo jestem prawie pewny, że skończymy ją
    razem z CPL, stoczną morską w Radomiu i Centralnym Kosmodromem w
    Koluszkach.

    > Dokładnie tak samo mówiono jak pojawily się lokomptywy elektryczne.

    I dokładnie tak właśnie było. Najpierw pojawiły się "hipsterskie"
    rozwiązania z lat 30 XIX wieku, potem pół wieku później powstała
    pierwsza "prawdziwa" (w sumie też jednak "zabawkowa") i po kolejnych 20
    latach pojawił się pierwszy "tramwaj" na berlińskim S bahnie. Z kolei
    prawdziwe lokomotywy poza "tramwajowymi" to w zasadzie już końcówka lat
    30, a i to była awangarda. Powszechna elektryfikacjia kolei to już po
    wojnie. Jak widzisz minęło jakieś 70 lat odkąd hipsterska technologia
    stała się dominującą.

> [...]
    > głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    > elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci

    No i większośc tych co się smiali jak i tych co była wizjonerami
    rozstrzygnięcia w postaci powszechnej elektryfikacji nie dożyła.

    Z tym że rozwuj technologi w danym kierunku jest nieunikniony i
    oczywisty to bym uważał, bo w latach 60 wydawało się być niemal
    oczywiste, że wszystko (łącznie z samochodami i pociągami, a już na
    pewno wszystkim statkami będzie atomowe). No i nie jest. Z dużym
    prawdopodobieństwem samochód elektryczny jest przyszłością motoryzacji,
    ale może się okazać, że wcale bo nie. Albo ktoś wymyśli co innego, albo
    jeśli nie rozwiąże się problemu ładowania w 5 minut, to technologia
    okaże się być slepym zaułkiem.

    > Nie, wiadomo juz że spalinowe samochody sa na wylocie.

    Gdyż albowiem? Bo zostaną zakazane?

    > Wiemy to tez dlatego że wiele
    > miast wlasnie szykuje się do zamknięcia ruchu dla pojazdów spalinowycyh.
    > Nawet daty podają. Nie ma odwrotu.

    Oczywiście, że jest. To tylko politycy. Jak się suweren wkurwi, to się
    odwróci.

    > Nie, rozmawiamy czy elektrownie atomowe kopcą bardziej niż węglowe, czy
    > tak samo czy mniej.

    Z całym szacunkiem, coś ci się pomyliło. Nie zamieszam dyskutować na
    temt spraw oczywistych, na dodatek jak się zgadzamy. O tym to możesz
    sobie z Wiesiaczkiem dyskutować.

    > To ty tutaj wpadłeś z tymi elektrykami

    Coś ci się znów za przeproszeniem pojebało. Spójrz jeszcze raz jaka to
    grupa i jakie jest pierwsze zdanie postu inicjującego.

    > Norwegowie mają w h... gazu. I mogą sobie doki grzać chocby pompami
    > ciepła.

    A pochuj mają spalać gaz i dyskutować o CO2, jak mają 98% wody?

    Shrek

  • 155. Data: 2017-08-14 21:04:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Aug 2017 19:23:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Co chcesz zrobic w kazdym kraju - nastawiac tyle elektrowni wodnych,
    > co w Norwegii ?

    Nie zauważyłeś "niekoniecznie na wodzie"? Są akternatywy. Wiatr, atom, w
    przyszłości fuzja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 156. Data: 2017-08-14 21:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale wolne mają dopiero po tym jak im atomówkę wywaliło. Wcześniej
    >było zajęte:P

    Na jedno wychodzi - wykwaterowac teraz, czy wczesniej :-)
    Tylko jakby wykwaterowali wczesniej, to by teraz mieli gdzie
    spacerowac, drogi budowac, czy ryz uprawiac :-)

    Poza tym pod wiatrakami niby mozna mieszkac.

    >A od kiedy to nad morzem

    Na plazy to raczej nikt ... nie zawsze jest plaza.

    >i na wzgórzach nikt nie mieszka (znaczy dopóki im atomówki nie
    >wywaliło) w Japonii.

    Tu jakby od zawsze nikt
    https://goo.gl/maps/kS2itqqruWr

    >Na morzu. No po prostu kurewsko drogo wychodzi;)

    Atomowka tez pewnie tania nie byla.

> [...]
    >Ale jeśli średnio wieje powiedzmy w tylko połowie, a zdarza się że w
    >1/4 to zmieniam zdanie - potrzebujesz jedynie 32 tysiące wiatraków,

    A jesli srednio wieje w 3/4 ?

    Przeprosili sie z wiatrakami ..

    J.

  • 157. Data: 2017-08-14 21:38:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 8:45 PM, Shrek wrote:
    > A fakty są takie, że elektryki

    A daj juz spokoj z tymi elektrykami, i tak beda i tak, nie ma znaczenia
    ile ktos namacha sie rękami.

    > Mówisz o tym rysunku z twojego artykułu?
    > http://www.atom.edu.pl/images/stories/atomowe/ej_swi
    at/udzial_ej_w_strukturze.png
    > Cholera - dałbym głowę, że ten ciemny pasek się powiększa;)

    To doczytaj co szacujemy dalej:

    http://www.bp.com/pl_pl/poland/centrum_prasowe/infor
    macje_prasowe/press_20160222_rynek_energetyczny.html

    "Nastąpi gwałtowne spowolnienie wzrostu zapotrzebowania na węgiel tak,
    że do roku 2035 jego udział w miksie energetycznym spadnie do rekordowo
    niskiego poziomu".

    Z punktu widzenia kopcenia interesuja mnie wylacznie wegiel bo on zabija
    - wprost. To w temacie "kopcenia".

> [...]
    > chwilę już zaczniemy budować? Bo jestem prawie pewny, że skończymy ją
    > razem z CPL, stoczną morską w Radomiu i Centralnym Kosmodromem w

    Nie, idzie powoli bo obecna opcja polityczna imbecyli stoi w poprzek
    koncpecji poprzedniej opcji politycznej imbecyli. Taki kraj, że co nowy
    rzad to nowy plan 30-letni.

    Ale zbudują. Są przyparci do sciany, inaczej będzie 20 stopień
    zasilania. Ludzie naprawde potrzebują klimy latem.

> [...]
    > 30, a i to była awangarda. Powszechna elektryfikacjia kolei to już po
    > wojnie. Jak widzisz minęło jakieś 70 lat odkąd hipsterska technologia

    Teraz obserwuj jak szybko elektryczne samochody staną sie dominujace.
    Gwarantuje że wczesniej niż za 70 lat. Gwarancja gówniana, wiem. Ale
    przecież to newsy.

    > No i większośc tych co się smiali jak i tych co była wizjonerami
    > rozstrzygnięcia w postaci powszechnej elektryfikacji nie dożyła.

    Bo postęp, proszę ciebie, przyspiesza. Tamte 70 lat rozwoju to obecne
    ... no nie będe wywysal z palca. Zobaczymy. Mysle że za mojego marnego
    życia doczekam się pierwszej sprzedaży połowy samochodow elektrycznych.

> [...]
    > oczywiste, że wszystko (łącznie z samochodami i pociągami, a już na
    > pewno wszystkim statkami będzie atomowe). No i nie jest.

    Wiele rzeczy jest. Wiele nie. Na przeszkodzie stala tylko miniaturyzacja
    reaktora której nie udało się przeprowadzić. Obecna sytuacja jest inna:
    po drodze napierniczają samochody które udowodniły ze można. Czyli
    analogia bez sensu: wtedy były wizje bez dowodow że się da. Teraz mamy
    wizje z dowodami.

> [...]
    > ale może się okazać, że wcale bo nie. Albo ktoś wymyśli co innego, albo
    > jeśli nie rozwiąże się problemu ładowania w 5 minut, to technologia

    Dlatego szkoda mi wodorowych. Ale prawda jest też taka że do 90%
    zastosowań elektryczny z zasiegiem 100km w moim przypadku wystarczy.
    Wniosek z tego że w okresie przejściowym bedą ludzie mieli po dwa, różne
    do róznych zastosowań. Podobnie jak ja mam teraz dwa spalinowe, duży i mały.

    > Gdyż albowiem? Bo zostaną zakazane?

    Tak. Ciężko to przeskoczyć.

    > Oczywiście, że jest. To tylko politycy. Jak się suweren wkurwi, to się
    > odwróci.

    Tak jest tylko w gównianych demokracjach jak nasza. W stabilnych raczej
    nikt nie będzie odwracał planu zmniejszenia umieralności na raka płuc
    bez względu na to kto to wymyslił.

    > Coś ci się znów za przeproszeniem pojebało. Spójrz jeszcze raz jaka to
    > grupa i jakie jest pierwsze zdanie postu inicjującego.

    Tu jest branch o atomie. Bym sie nawet nie odezwal o elektrykach bo to
    religijne jak widac tematy. Odezwałem się z powodu oczywistej głupoty
    ktora wymaga natychmiastowego rozgniecenia butem.

    > A pochuj mają spalać gaz i dyskutować o CO2, jak mają 98% wody?

    98% wody w czym?

  • 158. Data: 2017-08-14 21:57:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]

    głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    ---
    To będą trakcje dla samochodów ?

> [...]

    tylko dlatego że jakiś Musk ma wizje. Wiemy to tez dlatego że wiele
    miast wlasnie szykuje się do zamknięcia ruchu dla pojazdów spalinowycyh.
    Ale, że ludzie masowo chcą elektryków ? Nie widzę, nie słyszę ....

  • 159. Data: 2017-08-14 22:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    >elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci

    Beda.
    http://insideevs.com/siemens-conduct-ehighway-trials
    -electric-volvo-trucks-california/

    https://www.siemens.com/press/en/feature/2015/mobili
    ty/2015-06-eHighway.php?content[]=MO

    J.

  • 160. Data: 2017-08-14 22:09:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A daj juz spokoj z tymi elektrykami, i tak beda i tak, nie ma znaczenia
    > ile ktos namacha sie rękami.

    Raczej dam sobie spokój z dyskusją z tobą. Gadasz nie na temat a na
    końcu strzelasz focha. Na razie.

    Shrek