  • 161. Data: 2017-08-14 22:11:01
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 9:57 PM, re wrote:
    > głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    > elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    > wizjonerzy od elektryfikacji kolei.
    > ---
    > To będą trakcje dla samochodów ?

    Mam nadzieje że pojęcie analogii nie jest ci obce. Choć nie, straciłem
    wszelka nadzieję.

    > Ale, że ludzie masowo chcą elektryków ? Nie widzę, nie słyszę ....

    1800 dziennie. Nie, to nie jest masowo. Ale to imponujace. Nikt tez
    masowo nie chciał elektryfikacji wsi. A wprowadzili, chamy.

  • 162. Data: 2017-08-14 22:12:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 10:09 PM, Shrek wrote:
    > Raczej dam sobie spokój z dyskusją z tobą. Gadasz nie na temat a na
    > końcu strzelasz focha. Na razie.

    ROFL. I kto tu strzelił focha. Hahahah....

  • 163. Data: 2017-08-14 22:51:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]
    > ---
    > To będą trakcje dla samochodów ?

    Mam nadzieje że pojęcie analogii nie jest ci obce.
    Już Ci ktoś napisał co sądzi o takiej dyskusji.

    Choć nie, straciłem
    wszelka nadzieję.
    ---
    Ojej, to spierdalaj

> [...]

    1800 dziennie. Nie, to nie jest masowo. Ale to imponujace. Nikt tez
    masowo nie chciał elektryfikacji wsi. A wprowadzili, chamy.
    No i czemu wtedy nie wprowadzili elektrycznych samochodów ? Skoro to takie
    dobre to by chyba poradzili. Te trakcje by rozciągnęli, powiedzmy że w
    mieście. A jednak ... Tak, że zobaczymy. Nie jest to takie klarowne jak Ci
    się wydaje.

  • 164. Data: 2017-08-14 22:53:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    >głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    >elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci

    Beda.
    http://insideevs.com/siemens-conduct-ehighway-trials
    -electric-volvo-trucks-california/

    https://www.siemens.com/press/en/feature/2015/mobili
    ty/2015-06-eHighway.php?content[]=MO
    ---
    Główny nurt idzie w innym kierunku.

  • 165. Data: 2017-08-15 11:12:46
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Ciekawe kto i jak to policzyl. A nawet jak 1/3 to miejsca na Syberii do oporu. Jak
    sie tam cieplo zrobi to sie przeprowadza, na Alaske sie przeprowadza, do polnocnej
    Kanady sie przeprowadza itd. Po drugiej stronie rownika tez jest miejsce. Przyroda
    nie rozgranicza czy murzyn czy bialy, czy katolik czy islamista. Wedrowka ludow juz
    sie zaczela. Ostatnio w tv pokazywali ze z jakis wysp w najblizszym czasie musi sie
    wyprowadzic 20 tysiecy ludzi bo je woda zalewa. Do 1/3 wszystkich ludzi na razie
    daleko.

    Wiesz co powiedział drwal wycinając ostatnie drzewo na Wyspie Wielkanocnej?
    Do tej pory wszystko było w porządku! :)

    Ocieplenie i spowodowane nim ruchy ludności nie są żadnym rozwiązaniem.
    To tylko odwlekanie katastrofy.
    Potrzebne są działania ograniczające populację ludności i zapobiegające
    marnowaniu żywności.
    Niestety, gospodarka kapitalistyczna.która opiera się na wyścigu w
    produkcji różnych niepotrzebnych rzeczy tylko tą katastrofę
    nieodwracalnie przybliża.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 166. Data: 2017-08-15 11:35:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 21:38 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale zbudują. Są przyparci do sciany, inaczej będzie 20 stopień
    > zasilania. Ludzie naprawde potrzebują klimy latem.

    W Polsce szczyt zapotrzebowania na moc wypada w zimie. Czerwiec, lipiec i
    sierpień wbrew temu co trąbią w mediach to minima. Spora rezerwa na
    "klimę" już jest teraz.

    Źródło: http://www.pse.pl

    TG

  • 167. Data: 2017-08-15 12:15:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie patrz a Ziemie przez perspektywe wlasnego podworka, Ziemia wieksza. Ty sie boisz
    araba ktory Ci psa wyrucha, ja tez sie tego boje. Ludzie migracje maja wpisana do
    programu dzialania. Zawsze beda sie przemieszczali. Robia to od kilkudziesieciu
    tysiecy lat jak wyczaili do czego sa nogi. Na poczatku zyli na kawalku Afryki i
    dotarli na Grenlandie, do Australii, Obu Ameryk itd. Ocieplenie spowoduje wiekszy
    przyrost terenow uprawnych niz ubytek. Wiecej CO2 to wiecej jedzenia.

  • 168. Data: 2017-08-15 14:24:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2017 o 11:35, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W Polsce szczyt zapotrzebowania na moc wypada w zimie. Czerwiec, lipiec
    > i sierpień wbrew temu co trąbią w mediach to minima. Spora rezerwa na
    > "klimę" już jest teraz.

    Problemem jest problem z chłodzeniem elektrowni cieplnych i... wiatraki,
    które przy upałach stoją. Nie pierwszy raz, kiedy okazuje się, że OZE
    działają najlepiej wtedy, gdy są niepotrzebne.

    Shrek

  • 169. Data: 2017-08-15 18:54:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-12 o 10:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Czy ona taka wyzsza ?
    > Od temperatury sprawnosc zalezy, benzyniakom tez powinno zalezec.
    >
    > Tyle ze w benzynie mieszanka dobrana, i tlenu dokladnie tyle, ile do
    > spalenia paliwa potrzeba.
    Ale w LPG masz tak samo, przecież sonda lambda tak samo reguluje skład
    mieszanki jak przy benzynie. A instalacje są regulowane po montażu i na
    pewno nie palą więcej niż powinny, wszystko widać na kompie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 170. Data: 2017-08-16 22:49:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 20:45:29 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > I dokładnie tak właśnie było. Najpierw pojawiły się "hipsterskie"
    > rozwiązania z lat 30 XIX wieku, potem pół wieku później powstała
    > pierwsza "prawdziwa" (w sumie też jednak "zabawkowa") i po
    > kolejnych 20

    Trzeci rodzaj prawdy. Elektryfikacja kokei była w znacznej większości
    przy okazji elektryfikacji innych obszarów infrastruktury, głównie
    zurbanizowanej. Nie budowalo się elektrowni jedynie na potrzeby
    kolei, poza specyficznymi wyjątkami.

    --
    Marek