    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrościema
    Date: Mon, 14 Aug 2017 20:45:29 +0200

    > Tylko że to nie jest druga prawda że atomowe kopca.

    Dlatego zgodziliśmy się, że jest to trzecia i tym się nie zajmujemy, bo
    i o czym dyskutować. Natomiast tesle walą CO2 z rury na równi z
    nastoletnimi tedeikami. I to jest druga prawda (bo nie dwukrotnie, ale
    jednak).

    rticle/74-energetyka-jadrowa-na-swiecie/104-stan-ene
    rgetyki-jadrowej-na-swiecie.html

    > Tak, ale w przeciwieństwie do węgla elektrownie gazowe nie KOPCĄ.

    Pisałem na początku tej gałęzi, że piszemy o CO2. I tak samo kopcą CO2
    jak i z węgla. To ty sobie postanowiłeś, ze w tym wątku będziesz
    linczował Wiesiaczka. To sobie na nim używaj, mnie w to nie mieszaj.
    Wyraźnie napisałem, że o CO2 chodzi.

    > Oczywiście można bazować na opini szwarga po 3 piwach. A najłatwiej
    > bazować na "jakoś to bedzie" w czym wprawiają sie w naszym kraju kolejne
    > rzady.

    Ale nie bazujemy na wymysłach szwagra po trzech Harnasiach, a na
    faktach. A fakty są takie, że elektryki (pomijając twoją ukochaną ale
    jednak zupełnie nie reprezentatywną Norwegię i równie niereprezentatywną
    Francję) emitują więcej CO2 w eksploatacji niż spalinówki. Uwzględniając
    większy nakład energii na produkcję tesli, to zapewne nawet w Norwegii
    się nie obronią biorąc pod uwagę cały cykl życia.Zmiana _w tej_chwili_
    spalinki na tesle powoduje w myśl obecnych ustaleń _wzrost_ efektu
    cieplarnianego. Tylko tyle i aż tyle.

    > Ale on jest gówno warty bo istotne jest co bedzie a nie co jest. A rynek
    > energetyczny własnie zmienia proporcje.

    Mówisz o tym rysunku z twojego artykułu?

    http://www.atom.edu.pl/images/stories/atomowe/ej_swi
    at/udzial_ej_w_strukturze.png

    Cholera - dałbym głowę, że ten ciemny pasek się powiększa;)

    > I dlatego zamiast zwiększać kolejne bloki w Kozienicach chcemy zbudować
    > dodatkowo elektrownie jadrową.

    Przepraszam. A która to już pierwsza elektrownia jądrowa, którą za
    chwilę już zaczniemy budować? Bo jestem prawie pewny, że skończymy ją
    razem z CPL, stoczną morską w Radomiu i Centralnym Kosmodromem w
    Koluszkach.

    > Dokładnie tak samo mówiono jak pojawily się lokomptywy elektryczne.

    I dokładnie tak właśnie było. Najpierw pojawiły się "hipsterskie"
    rozwiązania z lat 30 XIX wieku, potem pół wieku później powstała
    pierwsza "prawdziwa" (w sumie też jednak "zabawkowa") i po kolejnych 20
    latach pojawił się pierwszy "tramwaj" na berlińskim S bahnie. Z kolei
    prawdziwe lokomotywy poza "tramwajowymi" to w zasadzie już końcówka lat
    30, a i to była awangarda. Powszechna elektryfikacjia kolei to już po
    wojnie. Jak widzisz minęło jakieś 70 lat odkąd hipsterska technologia
    stała się dominującą.

    > Wlasciciele parowozów odstawali zawału od smiechu. Bo kto mógłby być tak
    > głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    > elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    > wizjonerzy od elektryfikacji kolei.

    No i większośc tych co się smiali jak i tych co była wizjonerami
    rozstrzygnięcia w postaci powszechnej elektryfikacji nie dożyła.

    Z tym że rozwuj technologi w danym kierunku jest nieunikniony i
    oczywisty to bym uważał, bo w latach 60 wydawało się być niemal
    oczywiste, że wszystko (łącznie z samochodami i pociągami, a już na
    pewno wszystkim statkami będzie atomowe). No i nie jest. Z dużym
    prawdopodobieństwem samochód elektryczny jest przyszłością motoryzacji,
    ale może się okazać, że wcale bo nie. Albo ktoś wymyśli co innego, albo
    jeśli nie rozwiąże się problemu ładowania w 5 minut, to technologia
    okaże się być slepym zaułkiem.

    > Nie, wiadomo juz że spalinowe samochody sa na wylocie.

    Gdyż albowiem? Bo zostaną zakazane?

    > Wiemy to tez dlatego że wiele
    > miast wlasnie szykuje się do zamknięcia ruchu dla pojazdów spalinowycyh.
    > Nawet daty podają. Nie ma odwrotu.

    Oczywiście, że jest. To tylko politycy. Jak się suweren wkurwi, to się
    odwróci.

    > Nie, rozmawiamy czy elektrownie atomowe kopcą bardziej niż węglowe, czy
    > tak samo czy mniej.

    Z całym szacunkiem, coś ci się pomyliło. Nie zamieszam dyskutować na
    temt spraw oczywistych, na dodatek jak się zgadzamy. O tym to możesz
    sobie z Wiesiaczkiem dyskutować.

    > To ty tutaj wpadłeś z tymi elektrykami

    Coś ci się znów za przeproszeniem pojebało. Spójrz jeszcze raz jaka to
    grupa i jakie jest pierwsze zdanie postu inicjującego.

    > Norwegowie mają w h... gazu. I mogą sobie doki grzać chocby pompami
    > ciepła.

    A pochuj mają spalać gaz i dyskutować o CO2, jak mają 98% wody?

    Shrek