    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrościema
    Date: Mon, 14 Aug 2017 19:39:18 +0200

    On 8/14/2017 6:33 PM, Shrek wrote:
    > Nie - postawiono dwie tezy - jedna że elektryki kopcą dwukrotnie więcej
    > niż splinki (to druga prawda) i drugą, że to samo dotyczy atomówek
    > (trzecia prawda).

    Łomatko, a ty jesteś w branchu gdzie jakiś misiaczek wyplul z siebie że
    atomowe kopcą.

    > Nie - to ty robisz. Ja wiesiaczka uważam osobiście za oszołoma, co nie
    > zmienia rzeczy, że jak oszołom przypadkiem powie coś co nosi znamoiona
    > drugiej prawdy, to właśnie tak jest.

    Tylko że to nie jest druga prawda że atomowe kopca.

    rticle/74-energetyka-jadrowa-na-swiecie/104-stan-ene
    rgetyki-jadrowej-na-swiecie.html
    > Węgiel 40%, paliwa kopalne razem - 67 procent. 2/3 energetyki jest
    > oparte o spalanie paliw kopalnych.

    Tak, ale w przeciwieństwie do węgla elektrownie gazowe nie KOPCĄ. To że
    emituja CO2 to wszyscy wiemy, ale nie emitują ogromnej ilości
    śmiertelnie niebezpiecznych pyłów które, oszacowano, kładą do trumien
    40tyś ludzi rocznie w PL.

    macje_prasowe/press_20160222_rynek_energetyczny.html
    > Z tym, że to są szacunki.

    Oczywiście można bazować na opini szwarga po 3 piwach. A najłatwiej
    bazować na "jakoś to bedzie" w czym wprawiają sie w naszym kraju kolejne
    rzady.

    > Mieliśmy lecieć na Marsa, mieliśmy budować
    > elektrownie jądrową w Polsce. Mieliśmy wiele rzeczy. Natomiast faktem
    > (pierwszego rodzaju prawdy) jest że 2/3 energetyki jest oparte o
    > spalanie paliw. Taki jest fakt.

    Ale on jest gówno warty bo istotne jest co bedzie a nie co jest. A rynek
    energetyczny własnie zmienia proporcje.

    > Nie pieprzenie, tylko fakty. Tak po prawdzie, to nawet nie mamy na
    > chwilę obecną czym tych samochodów masowo ładować.

    I dlatego zamiast zwiększać kolejne bloki w Kozienicach chcemy zbudować
    dodatkowo elektrownie jadrową. Miejmy nadzieje że w zalewie imbecyli w
    kolejnych rzadach ktos tam jednak ma choć kawałek perspektywy jak
    rozwijać ten kraj.

    > To po prostu
    > raczkująca technologia dla hipsterów.

    Dokładnie tak samo mówiono jak pojawily się lokomptywy elektryczne.
    Wlasciciele parowozów odstawali zawału od smiechu. Bo kto mógłby być tak
    głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    wizjonerzy od elektryfikacji kolei.

    > I tylko dlatego obecnie może
    > istnieć, bo hipsterów jest mało. Potem się zobaczy - albo się rozwinie,
    > albo umrze, albo wymyślą coś lepszego.

    Nie, wiadomo juz że spalinowe samochody sa na wylocie. Wiemy to nie
    tylko dlatego że jakiś Musk ma wizje. Wiemy to tez dlatego że wiele
    miast wlasnie szykuje się do zamknięcia ruchu dla pojazdów spalinowycyh.
    Nawet daty podają. Nie ma odwrotu.

    > Przepraszam cię bardzo, ale teraz to ty zmieniasz sobie (po raz kolejny)
    > temat wątku jak ci wygodnie. Rozmawiamy o tym czy elektryki _kopcą_
    > bardziej niż spalinki. Co będzie za 25 lat to się okaże.

    Nie, rozmawiamy czy elektrownie atomowe kopcą bardziej niż węglowe, czy
    tak samo czy mniej. To ty tutaj wpadłeś z tymi elektrykami i starasz się
    udowaniać niesłusznośc jakiejś tezy przez półsłuszność własnej. Kłutnie
    od elektryków sa gałąź obok.

    > Nie to co Norwegia;)

    Norwegowie mają w h... gazu. I mogą sobie doki grzać chocby pompami
    ciepła. Zapewne zaraz okaże się że maja także w h... geotermalnej.
    Trudno, taki los naszego narodu wybranego że mamy pod górkę.