-
21. Data: 2012-03-05 22:25:30
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Waldemar,
>
> Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:
>
>>>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
>>>>>>> przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
>>>>>>> przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
>>>>>>> bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
>>>>>>> poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
>>>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
>>>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
>>>> stałego do 60Hz.
>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
>>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
>> też. Kolej to nie tylko PKP.
>
> Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
22. Data: 2012-03-05 22:45:28
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 11:25:30 PM, you wrote:
>>>>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
>>>>>>>> przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
>>>>>>>> przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
>>>>>>>> bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
>>>>>>>> poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
>>>>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
>>>>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
>>>>> stałego do 60Hz.
>>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>>>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
>>>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
>>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
>>> też. Kolej to nie tylko PKP.
>> Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
> To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
> może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
> ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.
Ale odpowiadam w kontekście właśnie. Że to nie ta sama trakcja.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2012-03-05 23:31:27
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
In the darkest hour on Mon, 5 Mar 2012 21:51:32 +0000 (UTC),
Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> screamed:
>>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>
>>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia.
>>> Metro w Warszawie też. Kolej to nie tylko PKP.
>>
>> Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
>
> Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
> się ustawiają w kolejce).
>
Wariant niebezpieczniejszy nie został jeszcze zarzucony
(ustawianie się klientów w dwóch kolejkach).
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 00:30:51 user up 13099 days, 12:25, 1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.31 ]
Maintenance-free: When it breaks, it can't be fixed...
-
24. Data: 2012-03-06 08:06:37
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe :)
Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
(takiej PKP właśnie).
Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.
W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
specjalną rzadkością.
Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
przetwornicy
na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.
No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
takie tam.
-
25. Data: 2012-03-06 10:35:55
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: pytajacy <r...@p...fm>
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 09:06:37 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe :)
> Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
> (takiej PKP właśnie).
> Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.
>
> W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
> specjalną rzadkością.
> Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
> przetwornicy
> na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.
>
> No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
> takie tam.
Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
pytający
-
26. Data: 2012-03-06 11:15:19
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
>Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
Chodzi o system smarowania szyn.
-
27. Data: 2012-03-06 11:25:21
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: pytajacy <r...@p...fm>
On 6 Mar, 12:15, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
> >Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
>
> Chodzi o system smarowania szyn.
Pewnie po to, coby nie piszczało na zakrętach.
Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
chyba zasilana z baterii?
pytajacy
-
28. Data: 2012-03-06 12:11:36
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
> montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
> chyba zasilana z baterii?
No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
Jeszcze insza konstrukcja?
__
Irek.N.
-
29. Data: 2012-03-06 12:41:24
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: pytajacy <r...@p...fm>
On 6 Mar, 13:11, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
> > Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
> > montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
> > chyba zasilana z baterii?
>
> No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
> Jeszcze insza konstrukcja?
A może z tymi smarowniczkami jest tak jak z sygnalizacją dla
tramwajów i sterowaniem zwrotnic? Co miasto to insza technika.
Podczerwień, radio, jazda z prądem itd.
Albo wygląd i znaczenie sygnalizatorów ...
pytający
-
30. Data: 2012-03-06 23:41:20
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
news:jj4rkm$ec$1@inews.gazeta.pl...
>>Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
>
> Chodzi o system smarowania szyn.
Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?