eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 21. Data: 2012-03-05 22:25:30
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Waldemar,
    >
    > Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:
    >
    >>>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
    >>>>>>> przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
    >>>>>>> przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
    >>>>>>> bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
    >>>>>>> poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
    >>>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
    >>>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
    >>>> stałego do 60Hz.
    >>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
    >>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
    >>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
    >> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
    >> też. Kolej to nie tylko PKP.
    >
    > Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.

    To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
    może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
    ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.

    Waldek

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.


  • 22. Data: 2012-03-05 22:45:28
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, March 5, 2012, 11:25:30 PM, you wrote:

    >>>>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
    >>>>>>>> przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
    >>>>>>>> przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
    >>>>>>>> bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
    >>>>>>>> poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
    >>>>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
    >>>>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
    >>>>> stałego do 60Hz.
    >>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
    >>>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
    >>>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
    >>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
    >>> też. Kolej to nie tylko PKP.
    >> Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
    > To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
    > może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
    > ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.

    Ale odpowiadam w kontekście właśnie. Że to nie ta sama trakcja.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 23. Data: 2012-03-05 23:31:27
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 5 Mar 2012 21:51:32 +0000 (UTC),
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> screamed:
    >>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
    >
    >>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia.
    >>> Metro w Warszawie też. Kolej to nie tylko PKP.
    >>
    >> Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
    >
    > Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
    > się ustawiają w kolejce).
    >

    Wariant niebezpieczniejszy nie został jeszcze zarzucony
    (ustawianie się klientów w dwóch kolejkach).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 00:30:51 user up 13099 days, 12:25, 1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.31 ]

    Maintenance-free: When it breaks, it can't be fixed...


  • 24. Data: 2012-03-06 08:06:37
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>


    Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe :)
    Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
    (takiej PKP właśnie).
    Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.

    W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
    specjalną rzadkością.
    Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
    przetwornicy
    na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.

    No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
    takie tam.


  • 25. Data: 2012-03-06 10:35:55
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu wtorek, 6 marca 2012, 09:06:37 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe :)
    > Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
    > (takiej PKP właśnie).
    > Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.
    >
    > W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
    > specjalną rzadkością.
    > Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
    > przetwornicy
    > na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.
    >
    > No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
    > takie tam.

    Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?

    pytający


  • 26. Data: 2012-03-06 11:15:19
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>


    >Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?

    Chodzi o system smarowania szyn.



  • 27. Data: 2012-03-06 11:25:21
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 6 Mar, 12:15, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > >Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
    >
    > Chodzi o system smarowania szyn.

    Pewnie po to, coby nie piszczało na zakrętach.

    Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
    montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
    chyba zasilana z baterii?

    pytajacy


  • 28. Data: 2012-03-06 12:11:36
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
    > montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
    > chyba zasilana z baterii?

    No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
    Jeszcze insza konstrukcja?

    __
    Irek.N.


  • 29. Data: 2012-03-06 12:41:24
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 6 Mar, 13:11, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > > Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
    > > montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
    > > chyba zasilana z baterii?
    >
    > No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
    > Jeszcze insza konstrukcja?

    A może z tymi smarowniczkami jest tak jak z sygnalizacją dla
    tramwajów i sterowaniem zwrotnic? Co miasto to insza technika.
    Podczerwień, radio, jazda z prądem itd.
    Albo wygląd i znaczenie sygnalizatorów ...

    pytający


  • 30. Data: 2012-03-06 23:41:20
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jj4rkm$ec$1@inews.gazeta.pl...
    >>Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
    >
    > Chodzi o system smarowania szyn.

    Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
    A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: