  • 31. Data: 2012-03-07 09:30:47
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
    > A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?

    Też nie wiedziałem :)
    Po pierwsze na tych odcinkach nie hamuje (bo chodzi konkretne odcinki),
    a po drugie myślę, że gdyby była potrzeba, to by jakoś zahamował...

    Ale to są odcinki "przejazdowe", on tam jedzie równo.

  • 32. Data: 2012-03-07 10:01:52
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 07.03.2012 10:30, sundayman pisze:

> [...]
    > a po drugie myślę, że gdyby była potrzeba, to by jakoś zahamował...
    >
    > Ale to są odcinki "przejazdowe", on tam jedzie równo.

    Koledzy,
    Smaruje się nie szyny, a _obrzeża_ szyn. Chodzi o zmniejszenie zużycia
    szyn na łukach i (w drugiej kolejności) o zmniejszenie oporów jazdy na
    łukach.

    Aby nie marnować smaru układ działa np. tak, że jest czujnik drgań,
    sterownik i pompka smaru. Kiedy zbliża się pociąg (tramwaj), podawana
    jest ustalona porcja smaru. Czy tak to działa u Ciebie?
    Są układy smarowania zasilane z baterii. Pojemność baterii obliczona
    jest tak, żeby starczyła na cały pojemnik smaru. Przy wymianie pojemnika
    ze smarem - wymienia się też baterię.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 33. Data: 2012-03-07 10:47:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > a po drugie myślę, że gdyby była potrzeba, to by jakoś zahamował...
    >
    > Ale to są odcinki "przejazdowe", on tam jedzie równo.

    Jak chce zahamować, to dla odmiany sypie piasek. Taki tramwaj, to ma
    rozchwianą osobowość.

    Jarek

    --
    Pędy, zapędy, ognie, ogniwa,
    Wesoło w czubie i w piętach,

  • 34. Data: 2012-03-07 13:12:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jak chce zahamować, to dla odmiany sypie piasek.
    > Taki tramwaj, to ma rozchwianą osobowość.

    Ciekawe to wszystko... Zastanawiam się teraz jak na takich
    posmarowanych torach tramwaj wyjedzie np. pod górkę? :-)
    Np. w takim mocno pofałdowanym San Francisco....
    http://www.noholidaynolife.com/2010/05/26/see-califo
    rnia-with-a-train-hotel-package-from-la-to-san-franc
    isco/

  • 35. Data: 2012-03-07 13:20:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > http://www.noholidaynolife.com/2010/05/26/see-califo
    rnia-with-a-train-hotel-package-from-la-to-san-franc

    W San Francisco, to w ogóle nie problem, bo tam tramwaje już dawno wspinały
    się po sznurku -- co zresztą widać na załączonym wyżej obrazku.

    Albo tu: http://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_cable_car
    _system

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2012-03-08 04:03:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wspinały
    > się po sznurku -- co zresztą widać na załączonym wyżej obrazku.

    No tak... skleroza nie boli... byłem, widziałem, i zapomniałem że na sznurku
    :-)