-
11. Data: 2012-03-05 14:36:17
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:4c0da415-8c67-40e7-9838-0eb4779ac931@b18g2000vb
z.googlegroups.com...
Sorry za to być może laickie pytanie, ale jak w "warunkach
laboratoryjnych" wytworzyć podobne zakłócenia, są jakieś schematy
urządzeń które produkują podobne zakłócenia, jeśli tak to pod jaką
nazwą można je znaleźć. Z góry dziękuje za odpowiedź.
-----
Akumulator, przerywacz, cewka, świeca...
P.G.
-
12. Data: 2012-03-05 18:14:28
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
> środowisku (torowisko kolejowe,
> zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
> - i bez stosowania
> żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
> problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i Outlook Express: http://www.grzegorz.net/oe/
Uptime: 16 days, 23 hours, 51 minutes and 13 seconds
-
13. Data: 2012-03-05 19:33:13
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Grzegorz,
Monday, March 5, 2012, 7:14:28 PM, you wrote:
>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
>> środowisku (torowisko kolejowe,
>> zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
>> - i bez stosowania
>> żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
>> problemu.
> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
14. Data: 2012-03-05 19:43:55
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: pytajacy <r...@p...fm>
On 5 Mar, 15:06, bobofrut <r...@g...com> wrote:
> Sorry za to być może laickie pytanie, ale jak w "warunkach
> laboratoryjnych" wytworzyć podobne zakłócenia, są jakieś schematy
> urządzeń które produkują podobne zakłócenia, jeśli tak to pod jaką
> nazwą można je znaleźć. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Podobne zakłócenia generuje taka zapalarka do gazu:
http://www.foxagd.com/info.php?idprod=zge3
Takie i skuteczne przy testowaniu układów.
pytający
-
15. Data: 2012-03-05 20:28:00
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Grzegorz,
>
> Monday, March 5, 2012, 7:14:28 PM, you wrote:
>
>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
>>> środowisku (torowisko kolejowe,
>>> zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
>>> - i bez stosowania
>>> żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
>>> problemu.
>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
>
> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
16. Data: 2012-03-05 21:01:46
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 9:28:00 PM, you wrote:
>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
>>>> środowisku (torowisko kolejowe,
>>>> zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
>>>> - i bez stosowania
>>>> żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
>>>> problemu.
>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
> stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000 V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
17. Data: 2012-03-05 21:15:05
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Waldemar,
>
> Monday, March 5, 2012, 9:28:00 PM, you wrote:
>
>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
>>>>> środowisku (torowisko kolejowe,
>>>>> zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp
>>>>> itp)
>>>>> - i bez stosowania
>>>>> żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
>>>>> problemu.
>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
>> stałego do 60Hz.
>
> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
18. Data: 2012-03-05 21:32:29
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:9rkompF138U1@mid.uni-berlin.de...
>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
> też. Kolej to nie tylko PKP.
> Waldek
Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
--
Irokez
-
19. Data: 2012-03-05 21:51:32
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Irokez napisał:
>>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia.
>> Metro w Warszawie też. Kolej to nie tylko PKP.
>
> Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
się ustawiają w kolejce).
--
Jarek
-
20. Data: 2012-03-05 22:08:54
Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:
>>>>>> Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
>>>>>> przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
>>>>>> przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
>>>>>> bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
>>>>>> poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
>>>>> Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>> Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
>>> Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
>>> stałego do 60Hz.
>> W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
>> "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
>> V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
> Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
> też. Kolej to nie tylko PKP.
Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)