  • 11. Data: 2012-03-05 14:36:17
    Temat: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4c0da415-8c67-40e7-9838-0eb4779ac931@b18g2000vb
    z.googlegroups.com...
    Sorry za to być może laickie pytanie, ale jak w "warunkach
    laboratoryjnych" wytworzyć podobne zakłócenia, są jakieś schematy
    urządzeń które produkują podobne zakłócenia, jeśli tak to pod jaką
    nazwą można je znaleźć. Z góry dziękuje za odpowiedź.
    -----
    Akumulator, przerywacz, cewka, świeca...
    P.G.

  • 12. Data: 2012-03-05 18:14:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
    > środowisku (torowisko kolejowe,
    > zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
    > - i bez stosowania
    > żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
    > problemu.

    Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2012-03-05 19:33:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Monday, March 5, 2012, 7:14:28 PM, you wrote:

    > Tylko potem prezydent żałobę ogłasza :)

    Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2012-03-05 19:43:55
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 5 Mar, 15:06, bobofrut <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > urządzeń które produkują podobne zakłócenia, jeśli tak to pod jaką
    > nazwą można je znaleźć. Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Podobne zakłócenia generuje taka zapalarka do gazu:
    http://www.foxagd.com/info.php?idprod=zge3
    Takie i skuteczne przy testowaniu układów.

    pytający

  • 15. Data: 2012-03-05 20:28:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.

    Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
    stałego do 60Hz.

    Waldek

  • 16. Data: 2012-03-05 21:01:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, March 5, 2012, 9:28:00 PM, you wrote:

    > Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
    > stałego do 60Hz.

    W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
    "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000 V)."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-03-05 21:15:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
    > "Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
    > V)." http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne

    Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
    też. Kolej to nie tylko PKP.

    Waldek

  • 18. Data: 2012-03-05 21:32:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9rkompF138U1@mid.uni-berlin.de...

    > Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
    > też. Kolej to nie tylko PKP.
    > Waldek

    Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2012-03-05 21:51:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

    > Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...

    Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
    się ustawiają w kolejce).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2012-03-05 22:08:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:

> [...]
    > Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
    > też. Kolej to nie tylko PKP.

    Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl