eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektrociekawostka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 11. Data: 2023-06-08 19:29:33
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/06/2023 19:15, Shrek wrote:
    >>>> Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    >>>> akumualtor w trakcie jazdy?
    >>> Może po prostu akku pójść się paść
    >> Tu nic nie piszą o awarii.
    > Bo na razie wypłynął temat akumulatora. Sam przyznasz że "hot
    > disconnect" miałby wiecej sensu jakby odcinał napęd bo się "ECU" wysypał
    > niż jak wyjmiesz akumulator na parkingu:P

    Ten stycznik, jeśli dobrze rozumiem, rozpina zawsze w stanie jałowym
    instalacji HV. Nijak nie pojmuje co miało by się tam tak strasznie
    popsuć w tym styczniku, jak by musiał na kilkuset V rozpiąć ze 100mA.
    Mój wyłącznik kołyskowy w listwie rozpina nawet 16A nominalnie i nie
    marudzi, od lat rozpinając prądy po parę A.

    BMW robi te styczniki z kartonu czy sreberka od czekolady?

    >> Piszą o "gorących" wyłaczeniach stycznika, a mi nijak nie wychodzi,
    >> aby ten stycznik HV cokolwiek istotnego rozpinał w momencie, kiedy
    >> masz otwartą maskę i grzebiesz pod nią.
    > Nie liczy się co faktycznie robi, tylko co sobie soft mysli że policzył.
    > Co staniesz mu przed maską i będziesz się z nim kłócił?

    Nie. Raczej wypytałbym eksperta, jak może to uzasadnić. W sensie:
    ficzynie, używając prawidłowych pojęć z zakresu techniki i fizyki,
    uzasadnić. Nie zapytałbym o to mechanika - on mógłby nie wiedzieć. Ale
    tutaj mamy do czynienia z ekspertem. Uwielbiam rozmowy z ekspertami. Oni
    są tacy uroczy!


  • 12. Data: 2023-06-08 19:40:55
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2023 o 19:29, heby pisze:

    > Ten stycznik, jeśli dobrze rozumiem, rozpina zawsze w stanie jałowym
    > instalacji HV. Nijak nie pojmuje co miało by się tam tak strasznie
    > popsuć w tym styczniku, jak by musiał na kilkuset V rozpiąć ze 100mA.

    Nic. Po prostu soft jest głupi i prawdopodobnie każde rozpięcie bez
    uprzedniego rozkazu traktuje jako "hot disconnect". Nieważne, że żadnego
    prądu tam nie ma.

    >> Nie liczy się co faktycznie robi, tylko co sobie soft mysli że
    >> policzył. Co staniesz mu przed maską i będziesz się z nim kłócił?
    >
    > Nie. Raczej wypytałbym eksperta, jak może to uzasadnić.

    A co ma ekspert którego zapytasz do tego co zaprogramowano w firłerze?
    Po prostu tak napisali, tak jest. A że bez sensu? No umieszczanie
    drogich modułów akurat w zderzakach też jest bez sensu a tak robiono - a
    ostatnio zrobiła się moda żeby umieszczać światła w zderzakach - chujowo
    widać ale za to to trzeba wymieniać przy szkodzie parkingowej:P

    > W sensie:
    > ficzynie, używając prawidłowych pojęć z zakresu techniki i fizyki,
    > uzasadnić.

    Uwaga uzasadniam - tak ktoś napisał w sofcie a komp robi to co ma
    zapisane w sofcie a nie doktoryzuje się z elektrotechniki.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 13. Data: 2023-06-08 19:57:46
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/06/2023 19:40, Shrek wrote:
    >> Ten stycznik, jeśli dobrze rozumiem, rozpina zawsze w stanie jałowym
    >> instalacji HV. Nijak nie pojmuje co miało by się tam tak strasznie
    >> popsuć w tym styczniku, jak by musiał na kilkuset V rozpiąć ze 100mA.
    > Nic. Po prostu soft jest głupi i prawdopodobnie każde rozpięcie bez
    > uprzedniego rozkazu traktuje jako "hot disconnect". Nieważne, że żadnego
    > prądu tam nie ma.

    To wobec tego bardzo łatwo pozwać firmę o stosowanie praktyk
    wymuszajacych wymianę dobrych podzespołów bez sensownej przyczyny.
    "Celowe postarzanie produktów". W niektóych dziedzinach zdaje się że UE
    już kopnęła w dupę takie dziadowanie.

    >>> Nie liczy się co faktycznie robi, tylko co sobie soft mysli że
    >>> policzył. Co staniesz mu przed maską i będziesz się z nim kłócił?
    >> Nie. Raczej wypytałbym eksperta, jak może to uzasadnić.
    > A co ma ekspert którego zapytasz do tego co zaprogramowano w firłerze?

    Rzecz w tym, że ekspert może bredzić. Na pęczki wszędzie ekspertów od
    bredzenia. Wyjaśnienie dlaczego tak jest z tymi stycznikami podwyższyło
    by wartośc eksperta. Po jego bredzeniu w temacie akumualtora można mieć
    poważne wątpliwości na temat wiarygoności reszty jego opowieści.


  • 14. Data: 2023-06-08 20:30:08
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.06.2023 o 19:57, heby pisze:
    > On 08/06/2023 19:40, Shrek wrote:
    ...
    >
    >>>> Nie liczy się co faktycznie robi, tylko co sobie soft mysli że
    >>>> policzył. Co staniesz mu przed maską i będziesz się z nim kłócił?
    >>> Nie. Raczej wypytałbym eksperta, jak może to uzasadnić.
    >> A co ma ekspert którego zapytasz do tego co zaprogramowano w firłerze?
    >
    > Rzecz w tym, że ekspert może bredzić. Na pęczki wszędzie ekspertów od
    > bredzenia. Wyjaśnienie dlaczego tak jest z tymi stycznikami podwyższyło
    > by wartośc eksperta. Po jego bredzeniu w temacie akumualtora można mieć
    > poważne wątpliwości na temat wiarygoności reszty jego opowieści.
    >

    A to nie po to jest by mieć wątpliwości?


  • 15. Data: 2023-06-08 21:11:42
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2023 o 19:57, heby pisze:

    > To wobec tego bardzo łatwo pozwać firmę o stosowanie praktyk
    > wymuszajacych wymianę dobrych podzespołów bez sensownej przyczyny.

    To pozywaj.

    >>>> Nie liczy się co faktycznie robi, tylko co sobie soft mysli że
    >>>> policzył. Co staniesz mu przed maską i będziesz się z nim kłócił?
    >>> Nie. Raczej wypytałbym eksperta, jak może to uzasadnić.
    >> A co ma ekspert którego zapytasz do tego co zaprogramowano w firłerze?
    >
    > Rzecz w tym, że ekspert może bredzić. Na pęczki wszędzie ekspertów od
    > bredzenia. Wyjaśnienie dlaczego tak jest z tymi stycznikami podwyższyło
    > by wartośc eksperta. Po jego bredzeniu w temacie akumualtora można mieć
    > poważne wątpliwości na temat wiarygoności reszty jego opowieści.

    Może można. Natomiast brzmi to niestety prawdopodobnie.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 16. Data: 2023-06-08 22:01:33
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/06/2023 21:11, Shrek wrote:
    >> To wobec tego bardzo łatwo pozwać firmę o stosowanie praktyk
    >> wymuszajacych wymianę dobrych podzespołów bez sensownej przyczyny.
    > To pozywaj.

    Wydaje mi się, że na ciężką chorobę "BMW" jestem już uodporniony
    wiekiem, więc nie będzie okazji.

    >> Rzecz w tym, że ekspert może bredzić. Na pęczki wszędzie ekspertów od
    >> bredzenia. Wyjaśnienie dlaczego tak jest z tymi stycznikami
    >> podwyższyło by wartośc eksperta. Po jego bredzeniu w temacie
    >> akumualtora można mieć poważne wątpliwości na temat wiarygoności
    >> reszty jego opowieści.
    > Może można. Natomiast brzmi to niestety prawdopodobnie.

    Czyli jest licznik który po odliczeniu do 6 uziemia samochód?

    To jest argument, że elektryki złe, czy że BMW złe?


  • 17. Data: 2023-06-08 22:07:06
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2023 o 22:01, heby pisze:

    > Czyli jest licznik który po odliczeniu do 6 uziemia samochód?
    >
    > To jest argument, że elektryki złe, czy że BMW złe?

    To jest "eloktrociekawostka" jak w tytule - najprawdopodobniej
    nieogarnięcie softu, choć niewykluczone że stanie się ficzerem;)

    Elektryki mają tyle wad, że nie trzeba im na siłę dodawać.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 18. Data: 2023-06-09 14:32:13
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 8.06.2023 o 19:22, heby pisze:
    > On 08/06/2023 19:02, Janusz wrote:
    >>> I co on zasila, że płyną jakieś istotne prądy po stronie HV?
    >> Też nie wiem, chyba że chodzi o przetwornicę co ładuje aku 12, bo
    >> dalej piszą że przy wyłączonym styczniku aku12 nie jest ładowany.
    >
    > Hmmm, to samo z siebie nie ma sensu - wymiana akumulatora podczas
    > ładowania może wygenerować interesujace efekty akustyczno-termiczne.
    > Ludzie są przyzwyczajeni, że jak wyłączą zapłon, nic się już nie ładuje.
    No ale pisze że jak się wyłączy zapłon i poczeka minutę, dwie to można
    odpinać.

    >
    > W dodatku ekspert ma na ten temat inne zdanie:
    >
    > "[...]Aby mieć więc 100-procentową pewność, należy podłączyć do
    > akumulatora 12-woltowego multimetr (czyli miernik elektryczny) i ustawić
    > go na pomiar napięcia. Po wyłączeniu zapłonu należy obserwować wskazania
    > multimetru - napięcie będzie spadać. Kiedy styczniki się otworzą,
    > napięcie zacznie rosnąć do wartości odpowiadającej napięciu akumulatora
    > 12V, a nawet nieco wyższej, kiedy akumulator zacznie zasilać
    > poszczególne obszary. To jest moment, kiedy można go bezpiecznie dla
    > samochodu odłączyć.[...]"
    >
    > Inymi słowy jest dokładnie odwrotnie.

    No nie, przemyśl to jeszcze :)
    Po wyłączeniu zapłonu aku 12V nie
    > dość, że nie jest ładowany, to jeszcze coś intensynie konsumuje prąd.
    Ja to rozumiem tak, po wyłączeniu zapłonu stycznik bierze prąd stąd
    napięcie na aku się utrzymuje bo nadal 'idzie' przetwornica/ładowarka.
    Po otwarciu styczników przestaje być aku ładowane przetwornicą i
    jednocześnie nie biorą prądu styczniki, czyli aku jest bez obciążenia
    stąd wzrost napięcia.
    Ale tylko wtedy jak napięcie na aku <12V, bo po odłączeniu od
    przetwornicy/ładowarki przy normalnym napięciu ładowania (13.75-14.5) to
    raczej spada a nie rośnie.

    >
    > Ale fakt, że na akku napięcie będzie rosnąc bo "zacznie zasilać
    > poszczególne obszary" daje mi nadzieję, że to taki ekspert jak z
    > Morawieckiego premier.
    Zapewne, i trzeba to jeszcze przefiltrować przez to co dziennikarz z
    tego zrozumiał i nam próbował przekazać :)

    --
    Janusz


  • 19. Data: 2023-06-12 17:45:41
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
    > On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
    >> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
    >> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
    >> po prostu aku skończy.
    >>
    >> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta
    >
    > "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    > tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    > przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    > przewodu pod napięciem.[...]
    >
    > Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    > akumualtor w trakcie jazdy?

    Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
    12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
    chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
    wyłączac.

    I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
    elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.

    Ciekawe też, ze licznika nie ma, a jest.
    Chyba, ze jest, ale odczytać nie można.

    W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
    ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.

    Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...

    J.


  • 20. Data: 2023-06-13 06:40:37
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2023 o 17:45, J.F pisze:
    > On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
    >> On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
    >>> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
    >>> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
    >>> po prostu aku skończy.
    >>>
    >>> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta
    >>
    >> "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    >> tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    >> przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    >> przewodu pod napięciem.[...]
    >>
    >> Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    >> akumualtor w trakcie jazdy?
    >
    > Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
    > 12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
    > chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
    > wyłączac.
    >
    > I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
    > elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.

    Ale jaki łuk, czemu wyłączanie miałoby się odbywać inaczej niż zazwyczaj?

    > W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
    > ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.

    Większość hybryd i elektryków ma problemy głównie z aku 12v.

    >
    > Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...

    Jedzie z aku trakcyjnego.

    Ale z aku 12v też mieli problemy, zmienili typ na li-on.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: