eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektrociekawostkaRe: Elektrociekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c130-71.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrociekawostka
    Date: Tue, 13 Jun 2023 06:40:37 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u68rt3$l4g$2$Cav@news.chmurka.net>
    References: <u5sr8j$ndi$1$Shrek@news.chmurka.net> <u5srjf$1i09d$1@dont-email.me>
    <seqymagqjgsn$.g8x0sxusdm0j.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c130-71.icpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 13 Jun 2023 04:38:59 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c130-71.icpnet.pl:85.221.130.71"; logging-data="21648";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.2
    Cancel-Lock: sha1:8mJOYl+YvQZb4uZ2QKj8xaM5MFo=
    sha256:dzXB35B/eAcWzniQ+deicv5Nq6Qp+2AqT8JvY4E/OZ0=
    sha1:qqY3mZVocPDDjgVai/os/33b5yM=
    sha256:rlrRbVbOgvISGVS4NCyiI/zMKG/1Rb5uem164QfvB8o=
    In-Reply-To: <seqymagqjgsn$.g8x0sxusdm0j.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 230612-4, 12.6.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714391
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12-06-2023 o 17:45, J.F pisze:
    > On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
    >> On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
    >>> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
    >>> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
    >>> po prostu aku skończy.
    >>>
    >>> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta
    >>
    >> "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    >> tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    >> przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    >> przewodu pod napięciem.[...]
    >>
    >> Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    >> akumualtor w trakcie jazdy?
    >
    > Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
    > 12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
    > chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
    > wyłączac.
    >
    > I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
    > elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.

    Ale jaki łuk, czemu wyłączanie miałoby się odbywać inaczej niż zazwyczaj?

    > W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
    > ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.

    Większość hybryd i elektryków ma problemy głównie z aku 12v.

    >
    > Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...

    Jedzie z aku trakcyjnego.

    Ale z aku 12v też mieli problemy, zmienili typ na li-on.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: