    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrociekawostka
    Date: Mon, 12 Jun 2023 17:45:41 +0200

    On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
> [...]
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta

    > "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    > tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    > przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    > przewodu pod napięciem.[...]
    >
    > Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    > akumualtor w trakcie jazdy?

    Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
    12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
    chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
    wyłączac.

    I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
    elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.

    Ciekawe też, ze licznika nie ma, a jest.
    Chyba, ze jest, ale odczytać nie można.

    W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
    ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.

    Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...

    J.