  • 41. Data: 2023-06-14 19:31:59
    Temat: Re: Elektrociekawostka
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.06.2023 o 06:30, Shrek pisze:

    > Rozłącznika a nie przełącznik. Różnica jest zasadnicza - służą do
    > łączenia innych prądów - rozłącznik jałowych, stycznik roboczych,
    > wyłącznik zwarciowych.

    Dla powstawania i gaszenie łuku nie ma to znaczenia, bo(łuk) może lub
    nie, wystąpić we wszystkich tych urządzeniach.

    > Oczywiście że obowiązuje a co to ma do rzeczy?

    Nie wiem, o nie ja wyznaczyłem granicę 1000V.

  • 42. Data: 2023-06-14 19:36:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2023 o 19:31, nadir pisze:

    > Dla powstawania i gaszenie łuku nie ma to znaczenia, bo(łuk) może lub
    > nie, wystąpić we wszystkich tych urządzeniach.

    Ma znaczenie. W rozłącznikach w zasadzie nie gasi się łuków, bo
    zasadniczo nie powinny one tam występować lub występują w sposób
    niegroźny (a te dwa kawałki drewna z pineskami na filmie to był właśnie
    model rozłącznika). W styczniu już są gaszone, ale zgaszony zostanie
    prąd roboczy - zwarciowy już nie.

    > Nie wiem, o nie ja wyznaczyłem granicę 1000V.

    Ja też nie. Trzeba było ustalić jakoś ustalić granicę niskich napięć i
    doszli do wniosku że 1000V będzie ok;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-06-14 19:49:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2023 o 19:45, nadir pisze:

    > Prądy to oddzielna sprawa, tak z grubsza dla prądów ważne są przekroje
    > przewodów i styków, a dla napięcia odległości między stykami/przewodami.

    https://www.youtube.com/watch?v=GMbN9nb3qyk

    Tu masz ładny przykład - w jednej fazie płynął prąd - zgadnij w której;)

    Tu masz jak akurat dla 20kV zależy od prądu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-06-14 19:55:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2023 19:26:01 +0200, nadir wrote:

    > Jak nie spełniają, jak spełniają. W konkretnym czasie t0 jest zawsze
    > jakaś tam rezystancja, i to ona ustala proporcje prądu do napięcia w t0.
    > A elementy mogą sobie być liniowe lub nie.

    No wlasnie chodzi o to, ze danej chwili jest jakis prąd i napięcie,
    i niby mozna sobie wyliczyc U/I, czyli R chwilowe,
    tylko ze kompletnie nic wiecej z tego R nie wynika.

    Bezuzyteczne takie R.

    J.

  • 45. Data: 2023-06-14 20:45:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2023 18:43:51 +0200, Shrek wrote:

    > Tu mnie zaskoczyłeś, ale w oryginalnym prawie oma rzeczywiście nie ma
    > nic o rezystancji ani impedancji:) Zwracam honor.

    nie wiem czy nie jeszcze inaczej - oryginalna publikacja była ponoc na
    tyle skomplikowana, ze mało kto sie doszukał prostego wzoru.

    A wyniki Ohma były na tyle rewolucyjne, i sprzeczne z doswiadceniem,
    ze nikt mu nie uwierzył

    https://www.youtube.com/watch?v=fk_BpXlfZ8U

    J.