  • 1. Data: 2012-09-03 23:11:14
    Temat: EIZO ColorEdge CX240
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    Na moim biureczku stanął dziś nowy CX240, dlatego pozwolę sobie szybko zreferować
    najciekawsze fakty dot. nowego panelu.

    Z doskonałych informacji - po latach błędów i wypaczeń znowu mamy matrycę z
    wykończeniem satynowym! Nie ma śladu po kaszce, marmurkowaniu, chmurzeniu, skrzeniu i
    jakkolwiek zwać to cholerstwo. Obraz jest klinicznie czysty jak na iMacach, ale bez
    fatalnych konsekwencji wynikających z błyszczącej jak psu jajca, lustrzanej szyby.

    Gdy mija pierwszy szok po kontakcie z klinicznie czystą bielą, ejzacz serwuje jeszcze
    większą niespodziankę w postaci czerni - czerni łamiącej prawa IPS-owej fizyki!
    Charakterystyczne srebrzenie IPS za sprawą jakiejś szatańskiej sztuczki diabli
    wzięli, nie ma też cieknięcia krawędzi. W pierwszej chwili zacząłem podejrzewać, że
    za sprawą jakiegoś oszustwa mam przed sobą S-PVA, ale szybkie gibnięcie się na boki
    utwierdziło mnie w przekonaniu, że jest to rasowy IPS - monitor nie wykazywał śladu
    typowego dla S-PVA przekłamania gammy i temperatury barwowej w funkcji kąta
    obserwacji. Suma powyższych cech utwierdziła mnie w przekonaniu, że mam przed sobą
    monitor o zdecydowanie najlepszej charakterystyce kątowej od czasu CRT.

    Intensywnie poszukując czegoś, do czego mógłbym się dopieprzyć sprawdziłem
    równomierność podświetlenia, odnotowując kolejny rekord. Odchyłki luminancji pikowo
    sięgają 4%, mura chrominancji nie przekracza 1dE(76) - porównywalny jest tylko NEC
    P232W, który jest... wąskogamutowy.

    Liniowość nie ustępuje homogeniczności - niezależnie od ustawionej jaskrawości i
    temperatury barwowej krzywa odpowiedzi tonalnej odpowiada zdefiniowanej w menu OSD
    wartości funkcji gamma.

    Jaskrawość podświetlenia można regulować w zakresie 50-300cd/m^2. Z ciekawostek dla
    miłośników rozrywki - podświetlenie potrafi dostosować swą jaskrawość lokalnie do
    wyświetlanej treści, dynamicznie podbijając kontrast obrazu. Nie jestem znawcą w tej
    dziedzinie, ale na niewprawne oko mam przeczucie graniczące z pewnością, że również w
    gierkach i filmikach ten monitor potrafi zasadzić użyszkodnikowi naprawdę solidnego
    kopa kombinacją kontrastu, czerni, gamutu, wysokiej jaskrawości oraz zdolności do jej
    lokalnego ograniczenia adaptacyjnego.

    cdn...

  • 2. Data: 2012-09-03 23:29:29
    Temat: Re: EIZO ColorEdge CX240
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-03 23:11, Czornyj pisze:
> [...]
    kopa kombinacją kontrastu, czerni, gamutu, wysokiej jaskrawości oraz zdolności do jej

    Czy tylko ja mam takie wrażenie, że masz gadane jak audiofil?

  • 3. Data: 2012-09-04 08:51:17
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]

    > Czy tylko ja mam takie wrażenie, że masz gadane jak audiofil?

    nie tylko :>

    W.

  • 4. Data: 2012-09-04 11:20:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-09-03 23:11, Czornyj pisze:
    > Na moim biureczku stanął dziś nowy CX240 [...]

    A jak z kalibrowaniem tego monitora? Na stronie Eizo napisali:

    Dostępne wersje CX240: tylko monitor (bez oprogramowania ColorNavigator)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2012-09-04 19:22:33
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    > A jak z kalibrowaniem tego monitora? Na stronie Eizo napisali:
    >
    > Dostępne wersje CX240: tylko monitor (bez oprogramowania ColorNavigator)

    Monitor nie wymaga wielkiej korekcji, więc z grubsza wystarcza kalibracja
    półsprzętowa z poziomu menu OSD.

    Jeśli natomiast komuś jest mało, może dokupić licencję na ColorNavigatora i wykonać w
    pełni sprzętowej kalibracji, dokładnie takiej jak w serii CG. Ciekawostką jest to, że
    po przeprowadzeniu takowej procedury monitor rekalibruje się już sam przy pomocy
    wbudowanego sensora.

  • 6. Data: 2012-09-04 19:55:03
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-03 23:11, Czornyj pisze:
    > Na moim biureczku stanął dziś nowy CX240,

    Czy coś wiadomo o cenie detalicznej, bo na półkach ceneo jeszcze pusto?

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 7. Data: 2012-09-04 21:12:53
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-09-03 23:29, trolling tone pisze:

    > Czy tylko ja mam takie wrażenie, że masz gadane jak audiofil?

    Przecież to grupa [audiofilska] _fotofilska_ co cię dziwisz?
    Monitor, to integralna część fotografii cyfrowej,
    są jeszcze tacy co włączają w to drukarki.

    JD

  • 8. Data: 2012-09-05 08:30:43
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    > Czy coś wiadomo o cenie detalicznej, bo na półkach ceneo jeszcze pusto?

    Na początek +/- 5000 brutto

  • 9. Data: 2012-09-05 21:07:38
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Czornyj napisał:

    > Na początek +/- 5000 brutto

    A jak wypada w porównaniu do CG223W?

    m.

  • 10. Data: 2012-09-06 18:16:26
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    > A jak wypada w porównaniu do CG223W?

    - znacznie mniejsze przekłamania w funkcji kąta obserwacji
    - wyższa rozdzielczość, większa powierzchnia
    - czystsza biel, bez efektu marmurkowania, śnieżenia itd.
    - bardziej równomierny
    - po dokupieniu licencji ColorNavigatora - bardziej precyzyjny
    - niższa jaskrawość minimalna, wyższa maksymalna