  • 1. Data: 2012-09-02 10:36:38
    Temat: Gdzie kupić śrubki ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Takie trochę nietypowe pytanie.
    W Tamronie 70-200 f2,8 plastikowa obręcz do której mocuje się osłonę
    przeciwsłoneczną jest przykręcona do reszty korpusu 3 śrubkami po
    obwodzie. Niestety jedna mi się już zgubiła i teraz pozostałe dwie
    luzują się co trochę i muszę pamiętać o dokręceniu.

    Gdzie można kupić taką śrubkę (dość mała jest) ?

    PS. A macie może jakiś patent na osłonę słoneczną - plastik się już
    trochę wytarł i są luzy - pomimo prawidłowego zamocowania kręci się o
    kilka stopni w obje strony.

  • 2. Data: 2012-09-02 14:50:53
    Temat: Re: Gdzie kupić śrubki ?
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Jezeli dwie pozostale srubki wykrecaja sie same z siebie to, byc moze,
    gwint w nich niedlugo trafi szlag. Przemysl sprawe wkrecenia ich na
    lakier do paznokci/klej (domowy sposob) lub ktorys z "uszczelniaczy"
    loctite. Loctite dostaniesz u kazdego mechanika samochodowego, jak
    masz zaprzyjaznionego, to da Ci "kropelke".

    pozdr
    Piotr

  • 3. Data: 2012-09-02 15:55:09
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-02 10:36, Radek D pisze:
> [...]
    > luzują się co trochę i muszę pamiętać o dokręceniu.
    >
    > Gdzie można kupić taką śrubkę (dość mała jest) ?

    Możesz spróbować u zegarmistrza, czasem udaje się dopasować też coś
    u optyka (kiedyś razy poratowały mnie śrubki do oprawek okularowych).

  • 4. Data: 2012-09-02 17:07:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-02 12:50:53 +0000, Piotr Molski <p...@a...pl> said:

    > lub ktorys z "uszczelniaczy"
    > loctite

    222.
    To nie uszczelniacz, tylko właśnie anty wykręcacz, łatwo demontowalny.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-09-02 17:26:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Sep 2012 17:07:57 +0200, JA napisał(a):

    > 222.
    > To nie uszczelniacz, tylko właśnie anty wykręcacz, łatwo demontowalny.

    Jest kilka rodzajów - od łatwo, przez średnio aż do całkiem trudno
    odkręcalnego. Oczywiście w detalu nie do kupienia, poza małymi firmami,
    które kupują duże flaszki i rozlewają do małych

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2012-09-02 18:30:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-02 15:26:31 +0000, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Jest kilka rodzajów - od łatwo, przez średnio aż do całkiem trudno
    > odkręcalnego. Oczywiście w detalu nie do kupienia, poza małymi firmami,
    > które kupują duże flaszki i rozlewają do małych

    Dla tego podałem ten symbol, bo jest łatwo demontowalny i nie jest
    uszczelniaczem.
    Do kupienia. W BB można kupić w detalu oryginalne opakowania 10 ml.
    Tylko na cholerę komu tyle tego kleju. Skoro użyje się go raz czy dwa.
    Dosłownie na kropelki.

  • 7. Data: 2012-09-02 18:46:15
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-02 17:26, Waldek Godel wrote:

    > Jest kilka rodzajów - od łatwo, przez średnio aż do całkiem trudno
    > odkręcalnego. Oczywiście w detalu nie do kupienia, poza małymi firmami,
    > które kupują duże flaszki i rozlewają do małych

    tak....
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=loctite+
    klej&category=0&sg=0

  • 8. Data: 2012-09-02 19:04:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 02 Sep 2012 18:46:15 +0200, atm napisał(a):

    > tak....
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=loctite+
    klej&category=0&sg=0

    taaa... Loctite firmy Parfix albo Sonlok..

    Wspomnianego 222 jest na alledrogo cała JEDNA oferta.
    Ma siłę zrywającą 6 Nm.
    Życzę powodzenia przy ponownym odkręcaniu śrubki obiektywu jak sobie kupisz
    takiego co ma 60 Nm
    A twoje super błyskotliwe wyszukiwanie na alledrogo?
    Pierwsza aukcja - 22 nM
    druga aukcja - klej do plastiku
    trzecia aukcja - 38 Nm
    czwarta aukcja - silikon do szkła
    piąta aukcja - silny klej do metalu, no tu już będzie odkręcanie z głowy na
    zawsze, zwłaszcza, że śrubki w obiektywach mają bardzo małe łby.

    Bo wpisać coś w wyszukiwarkę to też trzeba umieć...

  • 9. Data: 2012-09-02 19:12:30
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-02 19:04, Waldek Godel wrote:

    klej&category=0&sg=0

    > taaa... Loctite firmy Parfix albo Sonlok..

    mowisz? http://allegro.pl/loctite-262-klej-do-gwintow-10ml-i
    2589469556.html
    na allegro jest cala gama klejow do gwinow, rowniez oryginalnych

> [...]
    > zawsze, zwłaszcza, że śrubki w obiektywach mają bardzo małe łby.
    >
    > Bo wpisać coś w wyszukiwarkę to też trzeba umieć...

    Jak zawsze masz racje. Wpisalem w najprostszy mozliwy sposob i
    wyskoczyly 3 oferty:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=loc
    tite+222
    No chyba, ze masz zepsuty internet ;]

    chwileczke, ustosunkowalem sie jedynie do Twojego wpisu:
    "Jest kilka rodzajów - od łatwo, przez średnio aż do całkiem trudno
    odkręcalnego. Oczywiście w detalu nie do kupienia, poza małymi firmami,
    które kupują duże flaszki i rozlewają do małych"
    zeby ktos nie wzial tego za pewnik. Natomiast nie ustosunkowuje sie do
    wlasciwosci samego preparatu. To nie ja podawalem 222.
    Na dzien dobry wzialbym pod uwage bezbarwny lakier do paznokci :]

  • 10. Data: 2012-09-02 19:52:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 02 Sep 2012 19:12:30 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    klej&category=0&sg=0

    > Jak zawsze masz racje. Wpisalem w najprostszy mozliwy sposob i

    Czekaj, to ten link co już podałeś powyżej to już nie jest koszerny? A może
    ktoś się dorwał do twojego komputera jak byłeś w ubikacji? A może to
    AlKaida się podszywa? Bo już nie wiem...

    A ten drugi, nowszy, lepszy, cały z Peweksu i w ogóle nagle całkiem cudowny
    link, to jest ten sam produkt, dwóch sprzedawców i tylko opakowania różnej
    wielkości. Rozumiem, że polecasz zakup opakowania 250 ml do przykręcenia
    jednej śrubki? Szkoda, że znów nie zajrzałeś do linków które sam podajesz.

> [...]
    > wlasciwosci samego preparatu. To nie ja podawalem 222.
    > Na dzien dobry wzialbym pod uwage bezbarwny lakier do paznokci :]

    Zgadza się, bo wcześniej nie chciało mi się sprawdzić katalogu produktów a
    numeru nie pamiętałem. Kuba podał prawidłowy symbol.
    Ale skoro już stwierdziłeś, że jest mnóstwo, to - w odróżnieniu od Ciebie -
    zanim stwierdziłem, to sprawdziłem. To nie boli
    http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.
    xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm