  • 1. Data: 2012-09-04 21:00:45
    Temat: Zoom dla sony
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Jaki zoom (50-200, 70-300 lub podobny) do sonego możecie polecić? Coś
    porównywalnego z pentaksowym 55-300 (tzn. podobnej jakości i w podobnej
    cenie). W czasie wakacji spotkałem się ze starymi znajomymi i
    pooglądaliśmy wspólnie fotki, żona kumpla robi całkiem fajne zdjęcia,
    ale wyłącznie kitem i chce roszerzyć szklarnię. Niestety, ja nie znam
    się na tym systemie, a pentaks nie robi z tamtym mocowaniem...
    Z góry dziekuję za wszystkie rozsądne rady. Obiektywy w cenie eLek
    odpadają ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2012-09-04 22:20:17
    Temat: Re: Zoom dla sony
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-04 21:00, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > tym systemie, a pentaks nie robi z tamtym mocowaniem...
    > Z góry dziekuję za wszystkie rozsądne rady. Obiektywy w cenie eLek

    Tanio: maf 100-300 apo "d"
    Taniej: bez "d"
    Jak nie przeszkadza jej wiele waga/rozmiar - flinta czyli 70-210mm

    Wszystko do dostania w cenie 600-1200zł.

    Potem sigma 50-150/2.8 za ok. 1500zł

    Potem warto polować na 80-200/2.8 - w najstarszej wersji idą za 2 tysiące,
    w podobnej cenie wiele nowsze, niekoniecznie lepsze sigmy i tamrony.

    Później masz coraz to lepsze wersje 80-200/2.8 bądź 70-200/2.8, aż
    dochodzisz do ceny elki ;)

    Którego ona ma kita? bo 18-70mm jest słaby, 18-55mm wiele lepszy i do
    niego by mogło pasować sony/tamron 55-200 (to samo szkło, brać które tańsze).
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-09-04 22:26:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> writes:

    > Jaki zoom (50-200, 70-300 lub podobny) do sonego możecie polecić? Coś
    > porównywalnego z pentaksowym 55-300 (tzn. podobnej jakości i w
    > podobnej cenie).

    Jeśli chodzi o SLT to używam Tamrona 18-270 PZD (ma więcej literek ale
    te go jednoznacznie określają) i jak na pojedynczy obiektyw jest IMHO
    ok. Poniżej 2 kzł.
    Z tym, że przyjrzałbym się testom w sieci, to na pewno nie jest wzór
    obiektywu dla wszelkich zastosowań.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2012-09-04 22:53:30
    Od: TOMLOT <t...@w...pl>

    Jeżeli zdjęcia mają dać frajdę to polecam 70-400. Ceni się ale wart tej
    ceny. Zdjęcia bajeczne a autofokus błyskawiczny i bezbłędny. Najlepiej
    poprosić w sklepie o podpięcie i zrobić parę fotek
    Pozdrawiam Tom

  • 5. Data: 2012-09-05 12:39:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-04 21:00, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > się na tym systemie, a pentaks nie robi z tamtym mocowaniem...
    > Z góry dziekuję za wszystkie rozsądne rady. Obiektywy w cenie eLek

    Oprócz tego co już wspomnieli poprzednicy, to jeszcze Sigma 70-300 APO
    DG (ok. 700 zł nowa) oraz, jak szybkość AF nie jest priorytetem, flinta
    czyli 70-210/4 (jakieś 500-700 zł za używkę).

    --
    marcin