  • 1. Data: 2012-09-03 17:42:17
    Temat: TANI SZEROKI KĄT DO PEŁNEJ KLATKI
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    poszukuję o kilku tygodni TANIEGO szerokiego kąta do pełnej klatki. W internecie jest
    tyle sprzecznych opinii o obiektywach, że naprawdę trudno odgadnąć co jest prawdą -
    na jednym forum jest obiektywem doskonałym, na innym niewartym wzięcia do ręki. Grupę
    już przeszukałem.
    Pomocy!

    Czego potrzebuję:
    - zakres od 17-20, górna granica nieistotna
    - OSTRY, OSTRY i jeszcze raz OSTRY
    - może być stałka
    - CENA - do 1000 zł MAX
    - może być manualny
    - nie musi być jasny (do krajobrazów, ale może też będzie potrzebny w
    pomieszczeniach)

    Gdybym miał więcej, to pewnie bym kupił 17-40L (nie wspominając o 16-35L), ale
    patrząc po swoich zdjęciach to przydaje się tylko na około 10-15% z nich.

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2012-09-03 18:50:15
    Temat: Re: TANI SZEROKI KĄT DO PEŁNEJ KLATKI
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Les pisze:
> [...]
    patrząc po swoich zdjęciach to przydaje się tylko na około 10-15% z nich.

    Skoro planujesz robić mało takich zdjęć i głównie krajobrazy, domyślam
    się, że statyczne, to najtańszym (i najlżejszym :)) rozwiązaniem będzie
    sklejenie panoramy z dwóch czy trzech pionowych kadrów. No i ostrość, na
    której tak Ci zależy, wyjdzie nie do pobicia, jak tak uzyskany obrazek
    zmniejszysz potem do rozmiarów pojedynczej klatki :)
    Andrzej

  • 3. Data: 2012-09-03 19:22:19
    Od: Les <s...@p...fm>

    To jest jakieś rozwiązanie - co nie zmienia faktu, że przydał by się jednak jakiś
    szeroki obiektyw.

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Widziałem porównanie "składanego" zdjęcia z 6 oddzielnych robionych pełną klatką do
    robionego średnim cyfrowym formatem - lepsze było to składane (więcej szczegółów).

  • 4. Data: 2012-09-03 20:40:49
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-03 19:22, Les pisze:
    > To jest jakieś rozwiązanie - co nie zmienia faktu, że przydał by się jednak jakiś
    szeroki obiektyw.

    Samyang 14/2.8 W tej cenie nic sensowniejszego z nowych szkieł nie
    znajdziesz.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2012-09-04 09:30:06
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    tego nie brałem pod uwagę, bo myślałem, że to rybie oko (pomyliłem z 8).
    Nie wiem czy nie za szeroko jak dla mnie - wolę zoomy.

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2012-09-04 09:30:31
    Od: Les <s...@p...fm>

    Nie musi być nowy!

  • 7. Data: 2012-09-04 11:47:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-04 09:30, Les pisze:
    > Witam,
    > tego nie brałem pod uwagę, bo myślałem, że to rybie oko (pomyliłem z 8).
    > Nie wiem czy nie za szeroko jak dla mnie - wolę zoomy.

    No to szukaj używanego 17-40, nic więcej się tu nie poradzi.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2012-09-04 11:52:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-04 11:47, mt pisze:

    > No to szukaj używanego 17-40, nic więcej się tu nie poradzi.

    Albo zmień system na Sony ;)

    --
    marcin

  • 9. Data: 2012-09-05 13:24:04
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Albo zmień system na Sony ;)
    > marcin

    Tylko nie sony!

    Chyba jednak to będzie ten ciamciaramciag 14 - jeżeli sample porównujące go do 16-35L
    są tylko w połowie prawdziwe, to jest świetny obiektyw do krajobrazów.

    Pozdrawiam
    Les