  • 11. Data: 2012-09-06 22:03:46
    Temat: Re: EIZO ColorEdge CX240
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Czornyj" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > - znacznie mniejsze przekłamania w funkcji kąta obserwacji
    > - wyższa rozdzielczość, większa powierzchnia
    > - czystsza biel, bez efektu marmurkowania, śnieżenia itd.
    > - bardziej równomierny
    > - po dokupieniu licencji ColorNavigatora - bardziej precyzyjny
    > - niższa jaskrawość minimalna, wyższa maksymalna

    Kurcze, poza kątami kiepskimi nie zauważyłem w moim ce240w żadnych z
    opisywanych efektów a pewnie są bo to już staroć ;-))

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2012-09-06 22:56:05
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-03 21:11:14 +0000, Czornyj <i...@a...com.pl> said:

    > Obraz jest kli
    > nicznie czysty jak na iMacach, ale bez fatalnych konsekwencji wynikającyc
    > h z błyszczącej jak psu jajca, lustrzanej szyby.

    Zpełnie na marginesie Twojego fajnego tekstu. Moje imadło 27incz, mimo
    iż ma szybę, zupełnie się do tego nie przyznaje.
    ;)
    Tej szyby po prostu nie widać. Ani w dzień, ani w nocy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-09-06 23:08:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 22:56:05 +0200, JA napisał(a):

    > Zpełnie na marginesie Twojego fajnego tekstu. Moje imadło 27incz, mimo
    > iż ma szybę, zupełnie się do tego nie przyznaje.
    > ;)
    > Tej szyby po prostu nie widać. Ani w dzień, ani w nocy.

    Może ktoś Ci rozbił, albo problemy ze wzrokiem? Dziś miałem nieszczęście
    spędzić pół dnia przed dokładnie takim i jest zdrowo męcząca. Nie
    wspominajac o kurzu na matrycy POD tą szybą, co wkurza do kwadratu. Jak
    jeszcze raz będę musiał z tym badziewiem walczyc, to pójdę ze szklarskimi
    przyssawkami na własny koszt, żeby ten syf wyczyścić, strata na zdrowiu
    jest droższa od tych przyssawek.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2012-09-07 06:59:40
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    > Kurcze, poza kątami kiepskimi nie zauważyłem w moim ce240w żadnych z
    > opisywanych efektów a pewnie są bo to już staroć ;-))

    CE240 dodatkowo ma węższy gamut i jest jeszcze mniej precyzyjny niż CG223. Radzę nie
    stawiać obok CX240, bo istnieje ryzyko, że zbiedniejesz o 5k ;)

  • 15. Data: 2012-09-07 07:01:06
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    > Moje imadło 27incz, mimo
    > iż ma szybę, zupełnie się do tego nie przyznaje.
    > Tej szyby po prostu nie widać. Ani w dzień, ani w nocy.
    Przyzwyczaiłeś się ;)

  • 16. Data: 2012-09-07 07:06:01
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

> [...]
    > jeszcze raz będę musiał z tym badziewiem walczyc, to pójdę ze szklarskimi
    > przyssawkami na własny koszt, żeby ten syf wyczyścić, strata na zdrowiu

    Oszczędź sobie wydatku. Najczęściej tego syfu nie da się usunąć, włazi w matrycę.
    Radziłbym szybko wysłać to cudo do serwisu - to jest wada fabryczna, dlatego Apple
    wymienia i uszczelnia matrycę, co ponoć trochę pomaga.

  • 17. Data: 2012-09-07 08:57:12
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > CE240 dodatkowo ma węższy gamut i jest jeszcze mniej precyzyjny niż CG223.
    > Radzę nie stawiać obok CX240, bo istnieje ryzyko, że zbiedniejesz o 5k ;)

    Domyślam się, że dla wprawnego oka i wymagających prac warto mieć coś
    lepszego.
    Dla moich potrzeb mój CE jest aż nadto. Kalibruję go co 2 mies. i w pracy z
    drukiem wystarczająco wiernie prezentuje kolory. Kupiłem go tylko dlatego,
    że był dosyć tani a było to w czasach w których euro przez chwilę kosztowało
    3 pln a ten eizo w berlinie stał za 1000 euro :-)

    Jedyny minus mojego CE to ewentualnie kąty widzenia i mógłby być jednak
    większy niż 24", lepiej pracowałoby się w indyku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-09-07 09:15:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > bez fatalnych konsekwencji wynikających z błyszczącej jak psu jajca,
    > lustrzanej szyby.

    Kiedyś miałem ochotę na iMaca ale jak już się prawie zdecydowałem to zaczęli
    produkować je właśnie z tymi glossy ekranami, no i z miejsca mi przeszło ;-)

    --
    Pozdr.

  • 19. Data: 2012-09-07 11:10:07
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

> [...]
    >
    > Jedyny minus mojego CE to ewentualnie kąty widzenia i mógłby być jednak
    > większy niż 24", lepiej pracowałoby się w indyku.

    Kąty widzenia to jedno, lepsze odwzorowanie barw opartych na czystym C i Y oraz
    Pantonów to drugie. Normalnogamutowiec nie jest w stanie poprawnie wyświetlić Cyanu
    pow. 70% i Yellow pow. 90%, więc z odwzorowaniem zieleni, turkusów i chłodnych
    granatów jest lekka lipa.

    A do Indyka to faktycznie - również polecam 27-kę, pracuje się bajecznie :D

  • 20. Data: 2012-09-07 11:29:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Yellow pow. 90%,
    > więc z odwzorowaniem zieleni, turkusów i chłodnych granatów jest lekka

    Z "trudnymi" kolorami i tak pracuję z wzornikiem w ręku ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info