-
11. Data: 2011-03-24 08:17:29
Temat: Re: EGR w silniku dci
Od: "Przemeq" <przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu>
Wizyta u drugiego diagnosty jego komputer wyświetlił
"błąd obwodu egr"
Stary zawór sprawdziłem według noty Pierburg-a
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0085a_e
n_web.pdf
uszkodzony potencjometr brak oporu w żadnym położeniu zaworu bez
różnicy otwarty czy zamknięty (pewnie przepalona ścieżka).
Efekt końcowy:
- wstawiony nowy zawór,
- wywala błąd zaraz po odpaleniu samochodu,
-sprawdzone przy sterowniku, wszystko jest w porządku, a nie chce
chodzić, napięcie dochodzi do zaworu (to co zasila elektromagnes), ale
niema sterowania ze sterownika, (jak testuje się zawór z komputera
diagnosty to otwiera się i zamyka)
- zawór jest cały czas zamknięty,
Czy można jeździć z zamkniętym zaworem (diagnosta twierdzi,że tak)?
Czy może być przepalony jakiś przekaźnik ?
Czy oznacza to awarie komputera (sterownika)??
Z góry dziękuje za odpowiedź
Przemeq