  • 1. Data: 2011-03-20 10:47:19
    Temat: EGR w silniku dci
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do
    śmigłowca)komputer wykrył błąd EGR (czyszczenie nie pomogło) zawór
    wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła.
    Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na
    komputer aby skasować stary bład.
    Silnik to 1.5 dci

    Przemeq

  • 2. Data: 2011-03-20 11:19:06
    Temat: Re: EGR w silniku dci
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do
    >śmigłowca)

    Ten śmigłowiec, to raczej ogólnie silnik :-)

    > Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na
    > komputer aby skasować stary bład.

    Raczej po "iluś-tam" startach silnika.

    Ew. - akumulator odłączałeś ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-03-20 13:49:52
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła.
    > Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na

    w pamieci bedzie blad, ale nie powinien powodowac zapalenia kontrolki jesli
    uklad jest sprawny.
    Skasowac, zobaczyc.
    Co to za mechanik co nie sprawdza EGR po wymianie ?
    Kupiles uzywke ? Sprawdz interfejsem czy w ogole chodzi egr, moze ten tez
    sie zacina.

  • 4. Data: 2011-03-20 14:36:01
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Zawór kupiłem nowy Pierburg-a czyli tej samej firmy co był.
    Jak pisałem byłem na kompie i błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR.
    Wymieniłem zawór sam, a kontrolka dalej świeci.
    Dlatego nie wiem jechać drugi raz na komp aby skasować błąd czy sama
    zgaśnie.
    Autko normalnie pracuje, przyśpiesza nie kopci.

    Przemeq

  • 5. Data: 2011-03-21 10:41:14
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1@news.onet.pl ! Pewnie
    kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
    uszy:

    > Tu pytanie czy zgas›nie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz
    > na komputer aby skasowac stary blad.
    > Silnik to 1.5 dci

    Raczej nie zgasnie jak wymieniles caly EGR. Instrukcja serwisowa wymaga po
    wymianie EGR skalibrowanie go do pracy poprzez komputer.
    Z ciekawosci - jaki byl dokaldnie komunikat serwisowy an desce (zolty kluczyk i to
    co komp wyplul z siebie)?

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 6. Data: 2011-03-21 12:27:23
    Od: "Przemeq" <przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu>

    Sugerujesz wirusika w moim systemie ??
    Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1@news.onet.pl ! Pewnie
    kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
    uszy: To se patrz dalej.

    Komp wypluł 2 błędy (ale cytuje z pamięci nie mam tej kartki w tej chwili
    przed sobą) błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR, bład skasowano
    kontrolka zgasła i zapaliła się
    ponownie po 20 km jazdy potem wymieniłem zawór na nowy, a kontrolka nie
    zgasła.
    Widze że czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak błędy będa te same, a
    kontrolka się znów zapali to brak pomysłów.

    Przemeq

  • 7. Data: 2011-03-21 13:07:41
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:im7cms$u4o$1@news.onet.pl ! Pewnie
> [...]

    > Widze że czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak błędy będa te
    > same, a kontrolka się znów zapali to brak pomysłów.

    Napisalem Ci - skalibruj EGR i bedzie cacy. Chyba, ze ten ktory kupiles
    jest tez walniety.
    Innych przyczyn nie widze.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 8. Data: 2011-03-21 13:50:32
    Od: "Przemeq" <p...@o...eu>

    Dzięki jestem już umówiony na komp. Zawór fabrycznie nowy ale nigdy nie
    wiadomo.

    Przemeq

  • 9. Data: 2011-03-21 22:28:43
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Tak konkretnie to trzeba zresetować kalibrację, żeby ECM uczył sie od nowa
    sterowania nowym zaworem.
    (to coś innego niz kasowanie błędów)

    Paweł

  • 10. Data: 2011-03-23 08:00:06
    Od: "Przemeq" <przemeq(to_sie_wytnie)@onet.eu>

    I wczoraj błedy usunięto, zawór przyuczono i po przejechaniu 20 km kontrolka
    sie zapaliła dzisiaj reklamacja i jestem pewny na 99 % że znowu bład
    położenia czujnika EGR i zaworu EGR.
    Nachodzi mnie myśl że może kabelki na wtyczkach gdzies pośniedziały ta przy
    zaworze jest ok ` drugi koniec jest przy kompie czy ta wiązka od EGR kończy
    się w innym miejscu ?

    Przemeq