  • 11. Data: 2010-11-02 03:37:07
    Temat: Re: EF 28 2,8; EF 35/2; EF 28 1,8
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Nov 1, 8:13 am, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Ja też (...)

    Ja sie pod obydwoma glosami podpisuje - uzywalem 28/1.8 - USM, wiec
    szybki i cichy, ale kolory, kontrast i jakosc na pelnej dziurze marna.
    Przesiadlem sie na 35/2 i oprocz glosnego silnika i opornego w slabym
    swietle AF nic mi nie przeszkadza. Do tego maly, lekki i dosc tani. Za
    ta cene nie widze lepsze alternatywy (uzywam z 5d).

    Kiedys mialem tez sigme 30/1.4 z 40d, bylo OK - dosc szybko i celnie,
    optycznie wystarczajaco, po przymknieciu bdb. Jesli nie planujesz
    przesiadki na pelna klatke, to ta sigma jest warta rozwazenie. 1.4 to
    1.4 - z cropem da ci ladniejszy bokeh i mniejsza GO.

    P.

  • 12. Data: 2010-11-02 09:27:06
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Praktycznie rzecz biorąc rozdzielczość rzeczywista osiąga poziomy
    > dwunastek (450D i reszty).

    A z jakimi obiektywami sprawdziłeś te 18MPix?

  • 13. Data: 2010-11-02 09:31:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.11.2010 Profesor Nic <p...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > przesiadki na pelna klatke, to ta sigma jest warta rozwazenie. 1.4 to
    > 1.4 - z cropem da ci ladniejszy bokeh i mniejsza GO.

    Co do bokehu w 35/2 to jest niestety pięcioboczny (poza oczywiście f/2 gdzie
    nie widać listków) jest za to bardzo równomierny.

    Tu go widać na balonikach (z 5mk2 f/4.5):
    http://sergiusz.com/2010-10-29-amazonki/33.html

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 14. Data: 2010-11-02 10:01:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-02 10:27, kurdybanek pisze:

    > A z jakimi obiektywami sprawdzi?e? te 18MPix?
    30/2, 50/1.8, 24-105, 10-22 Sigma, 70-300 Sigma, 28-75 Tamron, kit,
    Helios i Jupitery. Każdy wyrabia wedle ''swego wyrabiania'' (tzn. nie
    gorzej niż pracowały na 12Mpx).

    --
    pozdrawia Adam
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to

  • 15. Data: 2010-11-02 12:21:44
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > 30/2, 50/1.8, 24-105, 10-22 Sigma, 70-300 Sigma, 28-75 Tamron, kit,
    > Helios i Jupitery. Każdy wyrabia wedle ''swego wyrabiania'' (tzn. nie
    > gorzej niż pracowały na 12Mpx).

    Nie sądzisz, że to właśnie te obiektywy mogą być "wąskim gardłem" nie
    pozwalającym 18MPix rozwinąć skrzydła?

  • 16. Data: 2010-11-02 12:33:37
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.11.2010 kurdybanek <k...@n...plt> napisał/a:

    > U?ytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie s?dzisz, ?e to w?a?nie te obiektywy mog? by? "w?skim gard?em" nie
    > pozwalaj?cym 18MPix rozwin?? skrzyd?a?

    O ile jeszcze zoomy z tej listy bym podejrzewał o jakieś aberracje
    sferyczne, ze względu własnie na zmienną ogniskową to dwie pierwsze
    stałki jak ciut zamkniesz to etalony żyletek, szczególnie w środku
    kadru. 18Mpix w kropie to ~36Mpix ff, naprawdę ciężko o szkiełko na
    takie coś, ale te 2 ww powinny wyjść wyżej nad 12mpix(~24mpix ff)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 17. Data: 2010-11-02 13:29:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-02 13:21, kurdybanek pisze:
    > Nie sądzisz, że to właśnie te obiektywy mogą być "wąskim gardłem" nie
    > pozwalającym 18MPix rozwinąć skrzydła?

    Nie, za mała różnica liniowo. Zresztą skoro w G9/10 obiektyw daje radę
    to i tu stałki powinny. Zresztą (2) zniekształcenia są innego rodzaju,
    nie typowe dla niewyrabiającego obiektywu, a dla gmerania przy obrazie
    na poziomie zapisu do rawów.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 18. Data: 2010-11-02 16:50:10
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 04:37, Profesor Nic pisze:

> [...]
    > przesiadki na pelna klatke, to ta sigma jest warta rozwazenie. 1.4 to
    > 1.4 - z cropem da ci ladniejszy bokeh i mniejsza GO.

    Obiecałem sobie, że nie kupię żadnego obiektywu firmy innej niż body.
    To, co się dzieje przy ostrzeniu na nieskończoność 300D, 350D i 50D z
    Sigmą 18-50 2,8 EX to koszmar!
    Będzie okazja na allegro więc odważnych chętnych już teraz zapraszam na
    priva.

    Co do 5D, to raczej mi to nie grozi. Wolałbym 28/1.8 ze względu na 44
    efektywne milimetry, ale na pół klatce 28 działa znacznie gorzej niż na
    pełnej.

  • 19. Data: 2010-11-02 17:47:04
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > i tu stałki powinny. Zresztą (2) zniekształcenia są innego rodzaju, nie
    > typowe dla niewyrabiającego obiektywu, a dla gmerania przy obrazie na

    ok, w wolnej chwili przetestuję to po swojemu i napiszę jak to wygląda ;)
    może faktycznie warto odpuścić sobie te 18MPix.

  • 20. Data: 2010-11-07 17:26:38
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > A zresztą, błędem jest też myślenie, że obiektywy stałoogniskowe nie mają
    > zooma - mają, tylko zoom z konstrukcji obiektywu przeewolułował w nogi
    > zwalniacza migawki.

    Nie mają zooma tylko nożną zmianę perspektywy. To nie to samo.

    --
    Lol