  • 1. Data: 2010-10-31 21:55:13
    Temat: Rozmiary wizjera w dSLR
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    Dawno temu - grudzień 2006 - Marek W. zamieścił na grupie tabelkę
    pozwalającą porównać rozmiary wizjerów w dSLRach. Nieodżałowany Słoń
    wprowadził pewne poprawki. Tabelke mam do dziś i uzupełniłem niedawno
    o najnowsze modele, pomijając tylko te najdroższe.
    Ponieważ sam oglądam zdjęcia głównie na monitorze, z rzadka robiąc max
    15x20cm, częsciej 10x15 cm odbitki to kupując aparat w ogole nie
    patrze na jakosc obrazu, wnioskujac ze wszystkie sa podobne (w
    segmencie entry level i amateur), patrzę tylko na ergonomię obsługi i
    własnie wizjer - ważny dla chowanych na analogach, a przynajmniej dla
    mnie.
    Zastanawia mnie czy wyliczenia sprzed kilku lat są wciąz aktualne w
    związku z LiveView oraz z filmami - czy funkcje te wpływają jakoś na
    wizjery w lustrzankach? Wiem ze LV na pewno tak, zauważyłem zwlaszcza
    ze czasem wizjer jest ciemniejszy.

    Dla chętnych tabelka:
    http://w508.wrzuta.pl/plik/7iZrxlVvIaZ/wizjery
    wizjery
    Tagi: foto lustrzanka cyfrowa dslr wizjer rozmiar

  • 2. Data: 2010-11-01 07:44:06
    Temat: Re: Rozmiary wizjera w dSLR
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-31 22:55, Tatanka pisze:
> [...]
    > związku z LiveView oraz z filmami - czy funkcje te wpływają jakoś na
    > wizjery w lustrzankach? Wiem ze LV na pewno tak, zauważyłem zwlaszcza
    Wyliczenia są aktualne. Pojawiły się tylko nowe modele. LV nie ma wpływu
    na wielkość obrazu w wizjerze, jednak ze względu na rodzaj podglądu w
    lustrzankach Sony, zdecydowano się tam na mniejszy wizjer, niż w
    lustrzankach tej firmy, ale bez LV. Inne lustrzanki nie mają
    zmniejszonego wizjera z powodu LV.
    Co do rozmiarów wizjera, to ja obecnie stosuję muszlę powiększającą
    x1,18 do Pentaksa K7 i mam wizjer minimalnie większy/mniejszy od
    analogowego, pełnoklatkowego Pentaksa Z-20. Ta minimalna różnica zależy
    od tego, jak jest ustawiona korekcja dioptrii. Ja akurat nie mam
    istotnej wady wzroku i widzę ostro przy takim ustawieniu, że wizjer w K7
    jest minimalnie większy niż w Z-20 i prawdopodobnie większy niż w
    Canonie 5D. Pociemnienie wizjera - niezauważalne.

  • 3. Data: 2010-11-01 13:54:27
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-31 22:55, Tatanka pisze:

    > Dla chętnych tabelka:
    > http://w508.wrzuta.pl/plik/7iZrxlVvIaZ/wizjery

    Dodaj sobie do niej D700 z okularem powiększającym DK-17M
    (max 200zł), co da wynik 84 i pierwszą pozycję.

    Takie okulary pewnie są w każdym systemie i warto się
    nad nimi mocniej zastanowić jeżeli interesuje nas wielkość
    wizjera.

    p!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 4. Data: 2010-11-01 14:10:31
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]

    > http://w508.wrzuta.pl/plik/7iZrxlVvIaZ/wizjery
    > wizjery
    > Tagi: foto lustrzanka cyfrowa dslr wizjer rozmiar

    Dzięki - niewątpliwie się przyda.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2010-11-01 14:15:58
    Od: "Pigul71" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Linia 56
    Sony A450/500/550 / 560 / 580

    Sony A450 z racji braku LV z "kamerki" ma chyba wiekszy wizjer od serii 5xx.
    Pzd
    P.

  • 6. Data: 2010-11-01 14:20:10
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-01 14:54, Keyser Soze pisze:

> [...]
    >
    > Takie okulary pewnie są w każdym systemie i warto się
    > nad nimi mocniej zastanowić jeżeli interesuje nas wielkość

    Zgadza się - warto się zasatanowić. Ale - na efekt końcowy oprócz
    powiększenia okulara wpływa też to, co się powiększa - zatem znajomość
    wielkości obrazu w samym wizjerze jest bardzo przydatna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-11-01 21:45:26
    Od: AA <...@...pl>

    > Takie okulary pewnie są w każdym systemie i warto się
    > nad nimi mocniej zastanowić jeżeli interesuje nas wielkość
    > wizjera.

    Mam taki 1,3x do Canona (uzywam z 450d).
    I niestety obraz chyba jest za wielki - musze sie rozgladac po katach,
    zeby miec swiadomosc co jest w kadrze.

    Kiedys uzywalem SLR analogowych i duzy wizjer to byla przyjemnosc.

    AA