  • 1. Data: 2010-10-31 09:52:38
    Temat: EF 28 2,8; EF 35/2; EF 28 1,8
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Muszę wybrać któryś z powyższych obiektywów do 50D.
    Za pierwszym przemawia najniższa cena, drugi lepiej niż pierwszy
    współpracuje z matrycą, trzeci jest koszmarnie drogi, ale jest najnowszą
    konstrukcją i przekłada się na ekwiwalent 44 mm, co jest ciekawsze od 56 mm.
    Nie chcę wtopić, proszę coś doradzić.

  • 2. Data: 2010-10-31 12:53:34
    Temat: Re: EF 28 2,8; EF 35/2; EF 28 1,8
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > współpracuje z matrycą, trzeci jest koszmarnie drogi, ale jest najnowszą
    > konstrukcją i przekłada się na ekwiwalent 44 mm, co jest ciekawsze od 56

    He, he, najnowszą :D Toś mnie rozbawił. Wszystkie te obiektywy to stare
    trupy projektowane jeszcze na błonę.
    Przetestuj sobie 30/1.4 w jakims Sigma-Centrum.
    Albo poczekaj na EF-S 30/1.8 (być może kiedyś Canon go wypuści).

  • 3. Data: 2010-10-31 15:16:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-10-31 13:53:34 +0100, "kurdybanek" <k...@n...plt> said:

    > Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Organoleptycznie sprawdzone. Żaden nie nadaje się na matrycę.
    EF 28/2,8, to kaszana straszna na matrycy. Lepszy od niego jest tani
    zoom tokiny 19-35.
    Reszta jest bardzo taka sobie, z naciskiem na bardzo.

    > He, he, najnowszą :D Toś mnie rozbawił. Wszystkie te obiektywy to stare
    > trupy projektowane jeszcze na błonę.
    Dokładnie.

    > Przetestuj sobie 30/1.4 w jakims Sigma-Centrum.
    Błee. Mam awersję do Sigmy, ale to moje prywatne zdanie.

    > Albo poczekaj na EF-S 30/1.8 (być może kiedyś Canon go wypuści).
    Przypuszczam, że się nie doczeka.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-31 16:38:16
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > He, he, najnowszą :D Toś mnie rozbawił. Wszystkie te obiektywy to stare
    > trupy projektowane jeszcze na błonę.

    Coś mi się tego tak nie doczytało, jak należy ...

    > Przetestuj sobie 30/1.4 w jakims Sigma-Centrum.

    Spróbuję, chociaż wolałbym układ canon - canon.
    Przeciwko temu obiektywowi przemawia duża aberracja chromatyczna przy
    wysokiej cenie. Kuzyn 28 f/1,8 tańszy niewiele i te same wady.

    > Albo poczekaj na EF-S 30/1.8 (być może kiedyś Canon go wypuści).

    Na razie obstawiam, po przeczytaniu trochę komentarzy w sieci, EF 28
    f/2,8 - najtańszy i najlepszy, osiągi porównywalne do Sigm 28 f/1,8 i 30
    f/1,4.
    Canon coś pieprzy przy współpracy z swoich body z obiektywami Sigmy,
    takie mam wrażenie, niby jest dobrze, ale nie jest tak dobrze, jak w
    układzie canon - canon.

    Miałem ten obiektyw kiedyś do testów z 300D, kolega chciał porobić
    trochę zdjęć przed zakupem i powiem, że to najostrzejsze zdjęcia, jakie
    mam po 300D. Nie rozumiem tej negatywnej oceny, jaką ten obiektyw ma w
    kontekście współpracy z cyfrą?

  • 5. Data: 2010-10-31 20:58:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 31.10.2010 J-L-F <j...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > trochę zdjęć przed zakupem i powiem, że to najostrzejsze zdjęcia, jakie
    > mam po 300D. Nie rozumiem tej negatywnej oceny, jaką ten obiektyw ma w

    A ja polecę 35/2, mam to szkło do 50d i 5dmk2 i bardzo fajnie chodzi,
    wady to: głośne, no ale nie ma usm i imo trochę za mało światła tłumi,
    ostre oświetlenie z kąta lubi zrobić poświate nawet na małym otworku.
    Poza ww to ostrość i detale bez zastrzeżeń, nie ustępuje pod tym
    względem np 50/1.4.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-10-31 21:13:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-31 21:58, Sergiusz Rozanski pisze:
    > A ja polecę 35/2, mam to szkło do 50d i 5dmk2 i bardzo fajnie chodzi,

    Ja też, mechanicznie niby byle co, ale jak ktoś nie chce szpanować tym,
    co ma do aparatu przyczepione to będzie zadowolony. Do cropa równe
    jak... jak nie wiem co.

    --
    pozdrawia Adam
    /pięć chlebów, dwie ryby, woda w wino - kto dał przykład piractwu?/

  • 7. Data: 2010-11-01 09:33:57
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Ja też, mechanicznie niby byle co, ale jak ktoś nie chce szpanować tym,
    > co ma do aparatu przyczepione to będzie zadowolony. Do cropa równe
    > jak... jak nie wiem co.

    Żal mi tych 12 stopni z 44 (28) na 56 (35) - niby niewiele, ale całkiem
    inaczej się ogląda. Gdzieś czytałem, że 40 stopni to jest to, jeśli
    chodzi standard, właśnie nie 50 a 40.
    Ale, telecentryczność zamyka temat.

  • 8. Data: 2010-11-01 15:11:53
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Żal mi tych 12 stopni z 44 (28) na 56 (35) - niby niewiele, ale całkiem
    > inaczej się ogląda. Gdzieś czytałem, że 40 stopni to jest to, jeśli
    > chodzi standard, właśnie nie 50 a 40.
    > Ale, telecentryczność zamyka temat.

    A zresztą, błędem jest też myślenie, że obiektywy stałoogniskowe nie
    mają zooma - mają, tylko zoom z konstrukcji obiektywu przeewolułował w
    nogi zwalniacza migawki.

  • 9. Data: 2010-11-01 15:40:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:iamlbo$fs2$1@news.onet.pl...

    > A zresztą, błędem jest też myślenie, że obiektywy stałoogniskowe nie mają
    > zooma - mają, tylko zoom z konstrukcji obiektywu przeewolułował w nogi
    > zwalniacza migawki.

    A jesli mocno sie sprezysz, to doskoczysz akurat do tego zegara na szczycie
    wiezy... ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-11-01 18:49:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-01 10:33, J-L-F pisze:
    > Żal mi tych 12 stopni z 44 (28) na 56 (35) - niby niewiele, ale całkiem
    > inaczej się ogląda. Gdzieś czytałem, że 40 stopni to jest to, jeśli
    > chodzi standard, właśnie nie 50 a 40.
    > Ale, telecentryczność zamyka temat.

    Zwłaszcza, że wyrabia:
    http://grejt.grejt.pl/temp/7d_30_2_63.jpg
    To z dzisiaj, 30/2 na 6,3, 100iso z 7D.
    Niestety, ponownie muszę ponarzekać, może gdzieś się odbije czkawką i
    600D wróci do łask: to dość nieudana linia (18Mpx Canona), gmeranie w
    rawach plus zbyt silne aa. Kłania się Olympus (który właśnie po latach z
    tego problemu wychodzi). Praktycznie rzecz biorąc rozdzielczość
    rzeczywista osiąga poziomy dwunastek (450D i reszty). Nikonki mają przy
    tym lepszą dynamikę i af więc na dziś... 3100 :)
    Do tego siódemka, egzemplarz którym się bawię, zawiesza się podczas
    gęstego pstrykania (na seriach). Przy video nie. Na trzech różnych kartach.
    Tutaj sześć ujęć z tego obiektywu (pierwszych sześć):
    http://tapety.grejt.pl/

    --
    pozdrawia Adam
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/