  • 1. Data: 2016-01-01 19:36:18
    Temat: Dyskretny XOR
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Wiedzieliście, że można to zrobić tak prosto?

    http://www.edn.com/design/other/4373765/Perform-the-
    XOR-XNOR-function-with-a-diode-bridge-and-a-transist
    or

    Bo ja nie wiedziałem. :-) Robiąc układ "z definicji"
    w DTL wychodzi okropnie złożona konstrukcja, a tu proszę...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2016-01-02 00:54:37
    Temat: Re: Dyskretny XOR
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    >

    > Bo ja nie wiedziałem. :-) Robiąc układ "z definicji"
    > w DTL wychodzi okropnie złożona konstrukcja, a tu proszę...

    W życiu bym na to nie wpadł, zbyt proste.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-01-02 12:00:45
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik AlexY napisał:

    XOR-XNOR-function-with-a-diode-bridge-and-a-transist
    or

    > W życiu bym na to nie wpadł, zbyt proste.

    W ten sposób robiliśmy układ przypominacza o zapaleniu świateł w
    samochodzie.
    Dawno temu, mój kolega jako sygnalizator wykorzystywał generator
    melodyjki z jakiejś kartki z życzeniami. Z takiej, która po otwarciu coś
    tam grała. Teraz bym dał dwie na przemian migające, niebieskie diody.
    Jak te nie przypomną, to będą inne migające - też niebieskie :-)

  • 4. Data: 2016-01-02 12:44:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Maciek pisze:
    [..]
> [...]
    > tam grała. Teraz bym dał dwie na przemian migające, niebieskie diody.
    > Jak te nie przypomną, to będą inne migające - też niebieskie :-)

    Akurat przypominacz o zapalonych światłach to banał, żarówka/piszczyk
    czy co tam chcesz wpinasz między kabel żarówki a zapłonu i gotowe.

  • 5. Data: 2016-01-09 10:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2016 19:36:18 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    > Bo ja nie wiedziałem. :-) Robiąc układ "z definicji"
    > w DTL wychodzi okropnie złożona konstrukcja, a tu proszę...

    Skomplikowane, spojrz do TTL.
    Dwa tranzystory. Emiter do jednego wejscia, baza do drugiego, drugi
    tranzystor odwrotnie.
    Kolektory polaczone ... i jeden z tranzystorow przewodzi o ile jeden z
    sygnalow na 0, a drugi na +.

    J.

  • 6. Data: 2016-01-09 11:02:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Skomplikowane, spojrz do TTL.
    > Dwa tranzystory. Emiter do jednego wejscia, baza do drugiego, drugi
    > tranzystor odwrotnie.

    Od tego zacząłem (tzn. analizy TTL), ale większość schematów
    jest bardzo skomplikowana. Twoje bardzo sprytne rozwiązanie
    jest daleko na liście w grafice przy wyszukiwaniu TTL xor
    i nie wpada w oko od razu. A szkoda, bo jest bardzo ciekawe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2016-01-09 11:21:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 11:02:36 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > jest daleko na liście w grafice przy wyszukiwaniu TTL xor
    > i nie wpada w oko od razu. A szkoda, bo jest bardzo ciekawe.

    Nie wiem jak szukales, ale XOR w TTL kojarze jeden - 7486 i od niego
    trzeba zaczac.
    Oczywiscie schemat jest troche bardziej skomplikowany, wiec napierw
    warto sie zaznajomic z bramka NAND, potem NOR.

    Przerzutnik typu D ... 7474 ? O, ten to byl skomplikowany, 6 bramek po
    3 wejscia o ile kojarze, i do dzis nie bardzo wiem jak on dziala :-)

    A jeszcze bardziej - jak na taki schemat wpasc :-(

    J.

  • 8. Data: 2016-01-09 14:41:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Nie wiem jak szukales, ale XOR w TTL kojarze jeden

    "TTL XOR gate" :-)

    I znalazłem coś takiego:

    http://www.interfacebus.com/exclusive-or-gate-intern
    al-schematic.png