  • 1. Data: 2016-01-01 15:40:59
    Temat: Przezroczysty bluetooth uart
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Allegro zasypane jest HC05, jednak nie pasuje mi ten modulik głownie
    dlatego że nalezy go wczesniej konfigurować poleceniami AT.

    Interesuje mnie bardziej serial na bluetooth ktory podpinam pod tx/rx i
    jazda. Widoczny w systemie jak normalny tty.

    Dwa pytania:
    1) Czy HC05 mozna w jakiś sposób tak skonfigurować (np. podać napięcie
    na pin, etc). Czytam datasheeta i nie widzę.
    2) Czy istnieje cos w rozsadnej cenie <50zł co jest modulikiem całkowiec
    przezroczystym?

  • 2. Data: 2016-01-01 16:55:18
    Temat: Re: Przezroczysty bluetooth uart
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Jan 2016 15:40:59 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Interesuje mnie bardziej serial na bluetooth ktory podpinam pod
    tx/rx i
    > jazda. Widoczny w systemie jak normalny tty.

    Ja używam btm-222. Domyślnie jest już skonfugurowany, po włączeniu
    zasilania i połączeniu z masterem na tx wpisuje CONNECT i robi się
    przezroczysty.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-01-01 17:45:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-01 16:55, Marek wrote:
    > Ja używam btm-222. Domyślnie jest już skonfugurowany, po włączeniu
    > zasilania i połączeniu z masterem na tx wpisuje CONNECT i robi się
    > przezroczysty.

    A więc nie jest przezroczysty w formie jakiej potrzebuje :D

    Ma się nic nie wpisywać. Odpalam zasilanie i linie tx/rx mają od razu
    dzialać poprawnie.

    Mogę to osiągnąc biorąc HC05, wstawić po drodze atmegę która wykona
    magiczne zaklęcia, ale to ostateczność.

    Może rozjaśni to powód dla którego to chcę zaimplementować: chciałbym
    podpiąć taki bluetooth do robocika na arduino który robimy z
    dzieciakami. Idealnie gdyby można było przepchnąc po tym zarówno
    programowanie jak i zwykly uart do sterowania bez zmiany bootloadera itp
    dupereli. Tak samo jak po kablu USB (tak, jest problem z resetam,
    dlatego spodziewam się że dostanę jedna linię więcej niż tylko tx/rx).

    PS. Gotowe arduino z bluetooth są absurdalnie drogie i nie pasują mi
    (potrzebuje w rozmiarze nano).

  • 4. Data: 2016-01-01 18:49:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Jan 2016 17:45:34 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A więc nie jest przezroczysty w formie jakiej potrzebuje :D

    Nie wiem czy taki znajdziesz. Generalnie tak działają chyba
    wszystkie. Jeśli połączenie bt nie jest zestawione to moduł przyjmuje
    polecenia AT (konfiguracyjne) jeśli master zestawi połączenie to
    staje się przezroczysty, analogia jak ze zwykłym modemem. Nie bardzo
    może być przezroczysty gdy nie ma zestawionego bt - bo z czym ma być
    ta "przezroczystość"? Mastera wtedy nie ma...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-01-01 18:52:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-01 18:49, Marek wrote:
> [...]
    > przezroczysty gdy nie ma zestawionego bt - bo z czym ma być ta
    > "przezroczystość"? Mastera wtedy nie ma...

    Kabel do rs232 też może nie być wpiety i mamy ten sam kłopot.

    Ogladam dokumentację do HC-06 ale za diabla nie wiem czy ten modulik
    potrafi się sparować z komputerem i przejśc w tryb przezroczysty bez
    udziału uC. Chińskie dokumentacje są takie ... czytelne ...

  • 6. Data: 2016-01-01 19:36:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pin, etc). Czytam datasheeta i nie widzę.
    > 2) Czy istnieje cos w rozsadnej cenie <50zł co jest modulikiem całkowiec

    A musi być BT?
    Bo modulik WiFi->UART/GPIO/PWM za <$8USD wydaje się być ciekawszy,
    bierze tylko max 300mA na 3V3 zasilaniu:
    https://gridconnect.com/nsearch/?keywords=HF-LPT100
    I ma "transparent UART mode" chyba właśnie to co potrzebujesz:
    https://gridconnect.box.com/shared/static/ymp3ombs5g
    pciedzl8rw.pdf
    strona 19, "2.2 Work Mode: Transparent Transmission Mode".

  • 7. Data: 2016-01-01 20:00:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-01 19:36, Pszemol wrote:
    > A musi być BT?

    Nie musi. Chwilowo uzywam jednokierunkerj komunikacji na 433. Ale czas
    na level up.

    > Bo modulik WiFi->UART/GPIO/PWM za <$8USD wydaje się być ciekawszy,
    > bierze tylko max 300mA na 3V3 zasilaniu:
    > https://gridconnect.com/nsearch/?keywords=HF-LPT100

    Okay, ale gdybym miał wybierać się w wifi, to chyba postawił bym
    normalny port TCP.

    > I ma "transparent UART mode" chyba właśnie to co potrzebujesz:
    > https://gridconnect.box.com/shared/static/ymp3ombs5g
    pciedzl8rw.pdf
    > strona 19, "2.2 Work Mode: Transparent Transmission Mode".

    Zerkne. Myslę jednak że to za dużo kombinowania, BT wydaje się wręcz
    zaprojektowane w tym celu.

  • 8. Data: 2016-01-01 20:22:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie musi. Chwilowo uzywam jednokierunkerj komunikacji na 433.
    > Ale czas na level up.

    BT wydaje się dla mnie krokiem wstecz :-)

    > Okay, ale gdybym miał wybierać się w wifi, to chyba postawił bym normalny
    > port TCP.

    Mówisz o przejściu z malucha do wifi przez warstwę Wired Ethernet? 8-)

    Jeśli Twoje urządzonko ma już port Ethernetu kablowego to może
    miałoby to sens, ale przeważnie jest to totalny overkill: samo trafo
    + RJ45 zajmuje dużo miejsca, nie mówiąc już że zwykle PHY jest
    poza prockiem - i potem moduł WiFi też musi mieć zdublowane
    RJ45, trafo, PHY - a po jasną cholerę cała ta zabawa jak Ty chcesz
    przesłać parę bajtów tam i spowrotem i pomachać kilkoma pinami?
    Wystarczy TTL UART czy GPIO/PWM i samowystarczalny moduł wifi.

    pciedzl8rw.pdf

    > Zerkne. Myslę jednak że to za dużo kombinowania, BT wydaje się wręcz
    > zaprojektowane w tym celu.

    A od strony komputera, jak rozmawiasz z tym swoim urządzeniem na BT?

    Bo mając ten moduł wifi z GridConnect robisz po prostu z linii poleceń
    tak: telnet 10.10.100.254 8899
    I siedzisz przed UARTem swojego urządzenia...
    A jako bonus masz możliwość routingu na zewnątrz dla dostępu
    do malucha spoza swojego domu, ba - z drugiego końca świata...

  • 9. Data: 2016-01-01 20:50:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A musi być BT?
    > Bo modulik WiFi->UART/GPIO/PWM za <$8USD wydaje się być ciekawszy,
    > bierze tylko max 300mA na 3V3 zasilaniu:
    > https://gridconnect.com/nsearch/?keywords=HF-LPT100

    A tu jest zdaje się bardzo podobna wersja: USR-WIFI232-T,
    chyba zbudowana na tym samym procku co HF-LPT100:
    http://www.ebay.com/itm/261695277425

  • 10. Data: 2016-01-01 20:51:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > A tu jest zdaje się bardzo podobna wersja: USR-WIFI232-T,
    > chyba zbudowana na tym samym procku co HF-LPT100:
    > http://www.ebay.com/itm/261695277425

    http://www.rei-labs.net/usr-wifi232-wifi-to-serial-m
    odule-hf-lpt100/