  • 61. Data: 2019-09-28 17:47:02
    Temat: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Win 3.11 nie obsługuje USB...

    Może tak może nie, ale nawet nie myślałem o USB tylko o dysku IDE, który
    raczej w takim pececie występuje, a potem przelotka IDE-USB. I tu
    pytanie czy współczesna przelotka IDE-USB taki *stary* dysk obsłuży.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 62. Data: 2019-09-28 22:04:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-28 o 17:47, PeJot pisze:

    > Może tak może nie, ale nawet nie myślałem o USB tylko o dysku IDE, który
    > raczej w takim pececie występuje, a potem przelotka IDE-USB. I tu
    > pytanie czy współczesna przelotka IDE-USB taki *stary* dysk obsłuży.

    Mam dość starą przelotkę, jeszcze USB2, ale dobrej firmy.
    Działa nawet z dyskami z 486sx - więc mocno starymi.
    Nie próbowałem z pierwszymi RLL.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 63. Data: 2019-09-28 23:21:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 28 Sep 2019 22:04:58 +0200, Adam wrote:

    > Mam dość starą przelotkę, jeszcze USB2, ale dobrej firmy.
    > Działa nawet z dyskami z 486sx - więc mocno starymi.
    > Nie próbowałem z pierwszymi RLL.

    Przejechałem się raz na takiej przelotce, za sprawą translacji LBA. Otóż
    dysk wspierał zarówno adresowanie CHS jak i LBA w którejś wczesnej
    wersji. Komputer (486) nic o LBA nie wiedział, więc korzystał z dysku via
    CHS (nie pomnę już, czy to było "zwyczajne" CHS, czy już to rozszerzone).
    Któregoś dnia wpadłem na pomysł podpięcia dysku do innego PC za pomocą
    sprytnej przelotki USB aby skopiować kilka plików. Po podpięciu wszystkie
    pliki były widoczne, więc naiwnie uznałem że gra gitara. Dopiero po
    skopiowaniu na dysk nowych plików wszystko się posypało. Nie polecam.

    Mateusz

  • 64. Data: 2019-10-03 21:32:23
    Od: k...@g...com

    Ależ mi smaku narobiliście, kupiłem własnie nówkę stacje 5.25" Panasonica :)

  • 65. Data: 2019-10-03 22:45:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 03 Oct 2019 12:32:23 -0700, kangyooni wrote:

    > Ależ mi smaku narobiliście, kupiłem własnie nówkę stacje 5.25"
    > Panasonica :)

    Fajnie. Ale... w jakim celu?

    Mateusz

    PS. Ja dziś przejechałem się na kilku dyskietkach 3.5"... Zapisuję plik
    na jednym komputerze, próbuję odtworzyć na drugim - sector not found.
    Myślę ok, dyskietka padła. Biorę następną. Po kilku doszedłem do wniosku,
    że chyba jednak dyskietki dobre, bo komputer które je zapisał jest w
    stanie je odczytać - a ten drugi nie (i odwrotnie tak samo). Zgaduję, że
    w którejś ze stacji rozjechała się głowica, i obie stacje zapisują
    ścieżki w nieco innym miejscu... Ach, przygody.

  • 66. Data: 2019-10-04 11:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Fajnie. Ale... w jakim celu?

    Zawsze mozna flopotron zrobic :-)

> [...]
    >w którejś ze stacji rozjechała się głowica, i obie stacje zapisują
    >ścieżki w nieco innym miejscu... Ach, przygody.

    Tak swoja droga - byla jakas seria napedow bodajze mitsumi, ktore
    jakos chetnie niszczyly dyskietki - rysowaly sciezke 0.

    I nie wiem - glowica ostra, czy lapaly jakies paprochy - bo mialem
    wrazenie, ze czyszczenie pomagalo.

    Wiec nowy naped to najpierw przetestowac na malo cennej dyskietce.

    J.

  • 67. Data: 2019-10-04 18:16:47
    Od: k...@g...com

    On Thursday, October 3, 2019 at 1:45:15 PM UTC-7, Mateusz Viste wrote:

    > Fajnie. Ale... w jakim celu?

    Hobby :) Mam taki mały projekcik - odtworzyć mój komputer z 1993 r. ale wszystko
    nowe. Przynajmniej to, co widac na zewnątrz. Stacje 5.25 miałem identyczną, dobrze że
    nie kupiłem Mitsumi - długi czas były dostępne tez w stanie "NOS" - J.F. wspomniał że
    rysują dyskietki. Obudowa już jest - śliczne, generyczne baby desktop AT z
    wyświetlaczem MHz, na kartonie Made in Taiwan. Teraz jeszcze kolorowy monitor z
    tamtego okresu - to będzie problem. Mała stacja 3.5" to pikuś, nieco większy kłopot -
    dysk, który będzie nadal działał, najlepiej jakiś Conner albo Maxtor - marki których
    już nie ma.

    P.

  • 68. Data: 2019-10-04 18:54:08
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 18:16, k...@g...com pisze:

> [...]
    dysk, który będzie nadal działał, najlepiej jakiś Conner albo Maxtor - marki których

    Mam dysk MFM, nie pamiętam firmy (leży gdzieś w piwnicy) chyba 10Mb...

    --
    Desoft

  • 69. Data: 2019-10-04 19:38:15
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 04 Oct 2019 09:16:47 -0700, kangyooni wrote:
    > Hobby :) Mam taki mały projekcik - odtworzyć mój komputer z 1993 r. ale
    > wszystko nowe. Przynajmniej to, co widac na zewnątrz.

    Czyli ma po prostu wyglądać. To rozumiem - sam mam kilka takich antyków
    do "wyglądania". Stacje w ogóle nie podłączone, ale są i zapewniają
    estetykę.

    Pytałem z obawy, że zamierzasz faktycznie w jakieś dane na dyskietkach
    się bawić. :)

    Mateusz

  • 70. Data: 2019-10-04 19:45:59
    Od: k...@g...com

    On Friday, October 4, 2019 at 10:38:16 AM UTC-7, Mateusz Viste wrote:
    > Pytałem z obawy, że zamierzasz faktycznie w jakieś dane na dyskietkach
    > się bawić. :)

    O nieee, wyglądać - owszem, ale będzie również działać, mam zamiar pobawić się tym
    czasem. Wolfenstein, scream tracker i inne takie :)
    P.