  • 51. Data: 2019-09-25 21:53:06
    Temat: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Mon, 23 Sep 2019 15:17:24 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:

    > Z RoManem dyskutowalem - ale cos mi chodzi po glowie, ze naped 1.2M
    > mial jakies nietypowe predkosci, i cos tam trzeba bylo wybrac - inny
    > kwarc ?
    > To gdzies po wsadzeniu dyskietki musialo byc zrobione - probny odczyt,
    > w celu ustalenia co to ?
    >
    > J.

    Windowsy były na 3.5" 1.68 wiec to standardowo dzialalo. Byly jakies trickowe
    formatery
    typu 800.com czy 2mf które faktycznie wychodziły poza mozliwosci, ale 1.44 na 5'25 to
    byl w miare
    standard. Tu troche jest http://www.retrotechnology.com/herbs_stuff/drive.htm
    ale mialem kiedys pdfa ktory dokładnie opisywał co jest gdzie na dysku (w detalach
    z rodzajem modulacji i ilośćia bitów synchronizacji), nie pamiętam teraz słowa klucza
    jak to znalazłem,
    wiem że chciałem na arduino zrobić kontroler do stacji 5.25, ale potem zauwazyłem że
    prosciej jest wydłubać
    scalaka ze stacji 3.5 (mam taką z laptopowym fdd)

  • 52. Data: 2019-09-26 19:32:00
    Od: a...@w...pl

    W dniu piątek, 13 września 2019 17:28:53 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > Czołem. Swego czasu znalazłem w starych przydasiach kilkanaście
    > dyskietek 5.25", najprawdopodobniej 360 kB. Dyskietki mają około 30 lat.
    > Jest szansa na to że zapis da się odczytać ? Jeżeli tak to jak się do
    > tego zabrać sprzętowo ?

    jeśli jeszcze aktualne to:
    mam w robocie działający PC na 386 z przełącznikiem turbo, DOSem z NC i legalnym
    Win3.11 oraz oczywiście z działającym napędem 5.25''.
    Mogę przegrać np. na pendrive. Zadzwoń do pracy, albo napisz mailem jakby co.

    Andrzej Kamieniecki

  • 53. Data: 2019-09-28 07:37:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 19:32, a...@w...pl pisze:

> [...]
    Win3.11 oraz oczywiście z działającym napędem 5.25''.
    > Mogę przegrać np. na pendrive. Zadzwoń do pracy, albo napisz mailem jakby co.

    Propozycja OK, ale jak pisałem na tych dyskietkach nie ma nic ciekawego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 54. Data: 2019-09-28 11:41:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello a,

    Thursday, September 26, 2019, 7:32:00 PM, you wrote:

    > jeśli jeszcze aktualne to:
    > mam w robocie działający PC na 386 z przełącznikiem turbo, DOSem z
    > NC i legalnym Win3.11 oraz oczywiście z działającym napędem 5.25''.
    > Mogę przegrać np. na pendrive.

    Win 3.11 nie obsługuje USB...

    > Zadzwoń do pracy, albo napisz mailem jakby co.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2019-09-28 11:45:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Win 3.11 nie obsługuje USB...

    Ale pracuje w sieci.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2019-09-28 11:48:37
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 28 Sep 2019 11:45:28 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale pracuje w sieci.

    No i ma (może mieć) napęd 1440K. Z jednej dyskietki na drugą i hop do
    komputera z USB.

    Mateusz

  • 57. Data: 2019-09-28 12:02:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No i ma (może mieć) napęd 1440K. Z jednej dyskietki na drugą i hop do
    > komputera z USB.

    A nie nie nie! Na tej trzyipółcalówce hop do komputera, który m Zip drive
    na SCSI. Stamtąd na dysku ZIP do inego, w którym Zip jest już wbudowany
    i ma gniazdo USB.

    Jarek

    --
    W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny
    do stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak... w 119, przesiadka w 13,

  • 58. Data: 2019-09-28 12:53:47
    Od: a...@w...pl

    W dniu sobota, 28 września 2019 11:41:41 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    [ciap]
    > Win 3.11 nie obsługuje USB...

    to straszne.

  • 59. Data: 2019-09-28 14:21:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Win 3.11 nie obsługuje USB...

    Powiedz to Hirensowi ;)

    Przecież są sterowniki pod DOS (np. USBASPI.SYS, USBCD.SYS i jeszcze
    kilka innych).
    A jeśli DOS widzi USB, to Win3.11 też.

    Poza tym istnieje prawdopodobieństwo, że sprzęt z 3.11 jest wpięty do
    jakiejś sieci. Jeszcze jakieś IPX albo NetBEUI powinny działać - nie
    miały terminu przydatności do spożycia ;)

    Ostateczna ostateczność - kabel RS albo krosowy LPT. Swego czasu tak
    kopiowałem dyski w XT i AT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 60. Data: 2019-09-28 14:34:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 28 Sep 2019 14:21:54 +0200, Adam wrote:

    > Powiedz to Hirensowi ;)

    Chyba raczej o Panasonica chodzi (aka "Miracle USB driver from Japan").

> [...]
    > miały terminu przydatności do spożycia ;)
    >
    > Ostateczna ostateczność - kabel RS albo krosowy LPT. Swego czasu tak

    Dziś od tego jest EtherDFS i ethflop. :)

    Mateusz