  • 11. Data: 2010-10-03 23:55:25
    Temat: Re: Dysk Seagate 500GB
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Reasumujac: kolega GAD pyta o opinie nt. dysków które jeszcze są na
    > gwarancji, mają małe przebiegi. Co mamy napisać? hula super, 8 miesiacy?
    > dyski sie kupuje na _bezawaryjną prace_ , najlepiej jak najdłuższą, ale
    > tak ze 3 lata miniumum. Ty wydasz opinie potwierdzoną badaniami
    > zużyciowymi? GRatuluje

    Nie ma dyskow bezawaryjnych, szczegolnie 3 letnich. nawet jak zaplacisz
    1000zl/szt.

    Rob backupy i reszta sie nie przejmuj. jezeli system ma dzialac 24h/dobe
    i to jest krytyczne dodaj do tego raid 1 i po sprawie.

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 12. Data: 2010-10-03 23:56:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie klupie. padł 2 tygodnie po gwarancji. następne 2 x80gb chodziły w
    > raidzie0 jeden umarł po gwarancji drugi chodzi do dzisiaj - dziwne nie?
    > ostatni był jakiś 500gb, też robił stuk stuk głowicą w czasie pracy.
    > znajomy go ma do dziś, - jeszcze nie padł.
    >
    > Reasumujac: kolega GAD pyta o opinie nt. dysków które jeszcze są na
    > gwarancji, mają małe przebiegi. Co mamy napisać? hula super, 8 miesiacy?
    > dyski sie kupuje na _bezawaryjną prace_ , najlepiej jak najdłuższą, ale
    > tak ze 3 lata miniumum. Ty wydasz opinie potwierdzoną badaniami

    Wystarczy mi procent reklamacji, a tu seagate jest w czołówce niezawodności
    :) I pisze tu o kiludziesięciu dyskach tygodniowo a nie o pięciu na
    przestrzeni 20 lat :)

  • 13. Data: 2010-10-04 00:01:32
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Wystarczy mi procent reklamacji, a tu seagate jest w czołówce
    > niezawodności :) I pisze tu o kiludziesięciu dyskach tygodniowo a nie o
    > pięciu na przestrzeni 20 lat :)

    Powyzsze nic nie znaczy (bez urazy). co to znaczy kilkadziesiat dyskow
    tygodniowo - jezeli ktos sprzedaje kilka tys. tygodniowo, to tyle bedzie
    mial zwrotow kazdej marki.

    a) liczba sprzedanych sztuk na tydzien ew. miesiac (najlepiej 100-1000szt)
    b) % odpadów po 7 dniach

    Prosze nie piszcie juz ze dysk taki to a taki jest zly bo mi padl /a
    kupuje raz na 3 lata/...

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 14. Data: 2010-10-04 00:11:14
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > b) % odpadów po 7 dniach
    >
    > Prosze nie piszcie juz ze dysk taki to a taki jest zly bo mi padl /a

    Twierdzisz że sprzedaż no poziomie kikuset dysków miesięcznie to za mało
    żeby ocenić defektywność? No to ile według Ciebie należy sprzedawać żeby
    sobie wyrobić opinie?

  • 15. Data: 2010-10-04 04:09:38
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i8ario$hr3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, GAD Zombie napisał(a):

    > Witam
    > Planuje zakup dysku, do standardowych domowych potrzeb. Upatrzylem taki:
    > http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k
    134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16
    mb-st3500418as-ncq,p7150.html

    > Pytanie, czy ktos z was nie spotkal sie z jakimis problemami dotyczacymi
    > tego modelu? Wiem, ze bywaja takie tzw "czarne serie" i niektore modele
    > w duzej czesci sa wadliwe, stad wolalbym spytac zanim kupie bubel :).
    > Moze ktos cos kojarzy? Potrzebuje dysku bez cudow, ale chcialbym, zeby
    > byl pewny i solidny, bo bedzie robil czesciowo za backup dla innego dysku.
    > Z gory dziekuje za podpowiedzi.

    Mam takich 7 sztuk w firmie:
    1 egzemplarz ma 1 realokowany sektor, drugi egzemplarz ma 4 realokowane.
    Każdy z nich przepracował >8300h.
    Pozostałe 5 sztuk jest w pełni sprawnych.

    PS: ponieważ realokowane pojawiają się pojedynczo i bardzo rzadko
    (przy bardzo intensywnym ich wykorzystaniu), dlatego przyjmuję,
    że cała seria pracuje bardzo stabilnie.

    Gdybym sam miał wybierać, to kupiłbym właśnie z tej serii.

    Jacek

  • 16. Data: 2010-10-04 06:58:25
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    GAD Zombie pisze:

    > Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do
    > nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
    > problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

    Osobiście korzystam z dysków WDC, Seagate, Samsung i (odpukać) od paru
    lat sprawują sie dobrze. Natomiast w pracy zdarzają sie awaryjne dyski -
    ale nie ma reguły - zarówno Seagate jak i Samsung czy WDC - są to dyski
    rożnych generacji (SATA/PATA).
    Także skoncentruj się raczej na stosunku cena/wydajność. :)

    Pzdr, OMSON

  • 17. Data: 2010-10-04 07:12:52
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2010-10-04 01:52, Rafał Łukawski pisze:

    > Na rynku dyski problematyczne nie utrzymuja sie dluzej niz 1-2 miesiace,
    > wiec mozna zalozyc ze takich nie ma. Nie ma sensu pytanie czy seagate
    > nawala a samsung nie... (lub odwrotnie) - bo to ta sama klasa SOHO (o
    > taka zdaje sie pytasz - 7200 rpm ~150zl)
    >
    > W kazdej partii 1-2% to dyski uszkodzone, wiec jezeli kupujesz cos raz
    > na 1-2 lata, a nuz tobie sie zdarzy /dowolna marka
    > wd/seagate/samsung/hitachi/ i przez nastepne 10 lat bedziesz twierdzil
    > ze takie to a takie dyski sa zle..

    To oczywiste, ze buble sa wszedzie. Pytalem raczej o takie "czarne
    serie" bo bywaly raz na czas takie sytuacje, o ktorych potem bylo
    glosno, ze cala seria szybko padala. I glownie o to pytalem.
    Nie chcialem wszczynac wojny o to, ktore dyski sa lepsze ;). Wiem, ze
    Seagate czesto sa zle oceniane (moze wlasnie przez te czarne serie? ;)),
    ale osobiscie uzywam dyskow Seagate od dobrych ponad 10 lat, mialem ich
    kilka, od czasow jeszcze bodaj 80MB, potem ze dwa 4,3GB, potem tez dwa
    80GB, dzis uzywam 160GB i zaden z nich nigdy nie padl, wyrzucalem je
    tylko dlatego, ze byly dla mnie juz za male :). Stad moje podejscie do
    tej marki.

    > BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru
    > lat dosc solidnie bija konkurencje.

    I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 18. Data: 2010-10-04 07:40:23
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "GAD Zombie" napisał:

    > To oczywiste, ze buble sa wszedzie. Pytalem raczej o takie "czarne serie"
    > bo bywaly raz na czas takie sytuacje, o ktorych potem bylo glosno, ze cala
    > seria szybko padala. I glownie o to pytalem.

    "Czarną serią" były Barracudy 7200.11. Ten, o który pytasz, jest z serii
    7200.12, a przyczyną zgłaszanych kłopotów z tą serią zazwyczaj okazuje się
    przestarzała płyta z AMD lub badziewny zasilacz.

    JoteR

  • 19. Data: 2010-10-04 17:22:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Twierdzisz że sprzedaż no poziomie kikuset dysków miesięcznie to za mało
    > żeby ocenić defektywność? No to ile według Ciebie należy sprzedawać żeby
    > sobie wyrobić opinie?

    Tak nie twierdze - skąd taki pomysł ? (wręcz odwrotnie)

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 20. Data: 2010-10-04 17:28:20
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > 80GB, dzis uzywam 160GB i zaden z nich nigdy nie padl, wyrzucalem je
    > tylko dlatego, ze byly dla mnie juz za male :). Stad moje podejscie do

    Ostatnio chyba wpadli serią 7200.11 /problematyczne firmware/. Z mojej
    perspektywy to raczej mała wpadka (naprawialna w 100% i nie
    pozostawiająca śladów - chyba, że jest jakieś drugie dno - nowe firmware
    jest potrzebne bo H/W ma wady, ale nie drążyłem tematu).

    Odnosnie 7200.12 i odpowiednika 5900.(zawsze zapominam numeru) - nic
    takiego spektakularnego nie wpadło mi w ucho.

    > I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

    W sieci jest bardzo dużo analiz porówwnawczych, trzeba mieć dużo czasu
    by się do tego odnosić. Niedawno klient szukał szukał, w końcy wybrał
    jednotalerzowe F3 HD502HJ, które w wielu testach wypadały np. lepiej niż
    WD Blue i Black. Tu akurat nie chce się odnosic do testów /różnice będą
    minimalne/. Jeżeli chce mieć skok szybkości, to po prostu wskakuje na
    raid 0 lub ssd i tyle :) Skok na pewno będzie wyraźny :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/