  • 1. Data: 2010-10-03 11:47:09
    Temat: Komputer pod VIDEO - obróbka
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Wcześniej chciałem modernizować swój stary , ale po przemyśleniach
    doszedłem do wniosku , że może lepiej będzie jak zakupię całkowicie nowy
    zestaw . Podam może kilka konfiguracji i może coś doradzicie w tym temacie
    . Wiadomo ma być 64 i Windows 7. Program do obróbki to EDIUS - pliki AVCHD
    , m2TS , h264 - tak więc pliki trudne do obróbki na zwykłym sprzęcie .

    Pierwsza konfiguracja komputera który został juz złożony i działa -
    raport z Everesta :
    Komputer:
    Typ komputera ACPI x64-based PC
    System operacyjny Microsoft Windows
    7 Home Premium
    Dodatek service pack systemu operacyjnego -
    Internet Explorer 8.0.7600.16385
    DirectX DirectX 10.1

    Płyta główna:
    Typ procesora QuadCore Intel
    Core i7, 1554 MHz (22 x 71)
    Nazwa płyty głównej P6X58D-E
    Mikroukład płyty głównej Intel Tylersburg
    X58, Intel Nehalem
    Pamięć fizyczna 6135 MB
    (DDR3-1333 DDR3 SDRAM)
    DIMM1: Corsair Dominator CM3X2G1600C8D 2 GB DDR3-1333
    DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 MHz) (8-8-8-22 @ 592 MHz) (6-6-6-16 @ 444
    MHz)
    DIMM3: Corsair Dominator CM3X2G1600C8D 2 GB DDR3-1333
    DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 MHz) (8-8-8-22 @ 592 MHz) (6-6-6-16 @ 444
    MHz)
    DIMM5: Corsair Dominator CM3X2G1600C8D 2 GB DDR3-1333
    DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 MHz) (8-8-8-22 @ 592 MHz) (6-6-6-16 @ 444
    MHz)
    Typ BIOS'u AMI (05/25/10)

    Ekran:
    Karta wideo NVIDIA GeForce
    9800 GT (1024 MB)
    Karta wideo NVIDIA GeForce
    9800 GT (1024 MB)
    Akcelerator 3D nVIDIA GeForce
    9800 GT

    Multimedia:
    Karta dźwiękowa Realtek ALC889 @
    Intel 82801JB ICH10 - High Definition Audio Controller

    Druga konfiguracja to znalezione w sieci :
    Intel Core i5-750 /2.66GHz, 8MB, LGA1156, BOX/
    Gigabyte P55-UD3 /intel P55, Dual DDR3-2000, GLan/
    TwinTech GeForce GTX 260 XT AC TwinTurbo PRO 896MB DDR3 /448bit/
    2xDVI/HDMI
    A-Data 4GB (2x2GB) 2000MHz Xtreme Series (8GB)

    Trzecia konfiguracja - też zestaw znaleziony w sieci :
    - procesor Intel Core i5 760
    - pamięć DDR3 4GB
    - płyta główna GIGABYTE GA-P55A
    - karta grafiki GeForce GTX 460 1024MB DDR5/256bit
    - HDD 500 GB SATA II
    - HDD 1 TB SATA II
    - nagrywarka Blu-Ray LG BH08LS20
    - obudowa ATX 500W
    - karta video GrassValley HDSpark z ediusem v.5.5
    - system operacyjny Windows 7 Home Premium 64 bit

    Czwarta :
    - procesor Intel CORE i7 860 2.8GHz LGA1156 BOX
    - pamięć 4GB DDR3
    - płyta główna GIGABYTE GA-P55
    - karta grafiki Radeon HD5770 1024MB DDR5
    - dysk systemowy 500 GB 32 MB cache SATA
    - dysk przeznaczony do zgrywania video: 1 TB 32 MB cache SATA
    - obudowa Chieftec Midi Tower
    - zasilacz ATX 500W
    - nagrywarka BD-R LG
    - karta video BlackMagicDesign Intensity PRO
    - system operacyjny Windows 7 Home Premium OEM, 64 bit

    Co sądzicie o tych konfiguracjach - tak jak pisałem pierwsza to zestaw
    który już chodzi - pozostałe trzy to konfiguracje które ktoś opisał w
    sieci . Tak więc jakie wasze zdanie , a może polecicie jakąś inną
    konfigurację. Maxymalna granica 7000zł.

    Boch

  • 2. Data: 2010-10-03 12:08:52
    Temat: Re: Komputer pod VIDEO - obróbka
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Boch pisze:

> [...]
    > który już chodzi - pozostałe trzy to konfiguracje które ktoś opisał w
    > sieci . Tak więc jakie wasze zdanie , a może polecicie jakąś inną

    Przy takich widełkach pewnie brałbym jak najmocniejszy procesor typu
    Core i5/7, jakieś 6GB DDR3, porządną płytę (np Gigabyte), i co najmniej
    3 dyski (jeden np 1-2TB na OS i magazyn, dwa np po 500GB na Raid 0) do
    tego system 64-bitowy.
    Co do karty graficznej, to wymienione zestawy bardziej przypominają
    kombajny do gier zoptymalizowane do obliczeń 3D, niż do operacji I/O dysku.
    Po co Ci silna karta graficzna zamiast Raid O, który zasadniczo
    przyspiesza pracę nad surowym video (odczyt/zapis liniowy)?
    Jeśli masz inwestować w silną kartę, to dowiedz się czy będziesz
    korzystać z jej sprzętowych funkcji przy obróbce video (w tym jaka się
    nada najlepiej) ale najpierw zwróć uwagę na to co podpowiedziałem wyżej. :)

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2010-10-03 13:00:27
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik OMSON napisał:

> [...]
    > nada najlepiej) ale najpierw zwróć uwagę na to co podpowiedziałem wyżej. :)

    1).Nic nie napisałeś czy te programy potrafią wykorzystywać np CUDA (lub
    odpowiednik ATI), wielowątkowość?

    2). Procesor: NIE "najmocniejszy" -> "ząbek" lub 2 słabszy. Różnica w
    cenie powinna być spora a w wydajności pomijalna.

    3). 2 oddzielne dyski na materiał: jeden na źródło drugi na odbiór. (ew
    2x RAID 0 ale to już "overkill"). - o ile dobrze rozumiem specyfikę
    obróbki video.

    4). Dysk systemowy mniejszy (100-500G) ale SSD - szybki i zerowy seek.

    [takie sobie moje dywagacje :) ]

    W.P.

  • 4. Data: 2010-10-03 19:49:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W.P. pisze:

    > 1).Nic nie napisałeś czy te programy potrafią wykorzystywać np CUDA (lub
    > odpowiednik ATI), wielowątkowość?

    bo moze sie okazać ze wykorzystają jeden rdzeń... a karty graficznej wcale

    > 3). 2 oddzielne dyski na materiał: jeden na źródło drugi na odbiór. (ew
    > 2x RAID 0 ale to już "overkill"). - o ile dobrze rozumiem specyfikę
    > obróbki video.
    o ile ja coś takiego kiedyś robiłem, to materiał był przechwytywany na
    raid0, bez obróbki albo z jak najmniejsza. potem to już sie mogło
    liczyć, albo 3 godziny, albo 8 - i tak miał na to całą noc. Wiec raid0
    byłby dobry, o ile prawidłowo zgadliśmy jakie jest źródło sygnału do obróbki

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-10-04 06:49:29
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    W.P. pisze:

    > 1).Nic nie napisałeś czy te programy potrafią wykorzystywać np CUDA (lub
    > odpowiednik ATI), wielowątkowość?
    Chociażby ;)

    > 2). Procesor: NIE "najmocniejszy" -> "ząbek" lub 2 słabszy. Różnica w
    > cenie powinna być spora a w wydajności pomijalna.
    Przy takim budżecie nie widzę sensu ograniczania się w tym względzie. :)
    Idę o zakład, że na tym kompie pójdzie czasem tez jakaś gra lub inne
    rzeczy potrafiące wykorzystać potencjał procesora... bo tak się zawsze
    tylko mówi, że to do pracy. ;)

> [...]
    > obróbki video.
    >
    > 4). Dysk systemowy mniejszy (100-500G) ale SSD - szybki i zerowy seek.
    Racja - 100GB spokojnie starczy na Win 7 64-bit. Tylko w takim wypadku
    powinien dołożyć jakiś SATA jako magazyn.

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-10-05 13:21:19
    Od: "Dobi" <...@...nl>

    Użytkownik "Boch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > . Wiadomo ma być 64 i Windows 7. Program do obróbki to EDIUS - pliki AVCHD
    > , m2TS , h264 - tak więc pliki trudne do obróbki na zwykłym sprzęcie .

    Edius to cała gama programów oraz dedykowanego sprzętu.
    "Wróżąc" ze strony EDIUSa widzę że jedne programy obsługują 2 rdzenie,
    inne że 4 i więcej. Jedne wymagają windows 2000, inne Windows 7.
    Co do kart graficznych, tez mają wymagania odnośnie ram i producenta.
    Tak więc tylko suport programu który masz na myśli
    prawdę ci powie, co być musi, a co być może,
    w tym komputerze za 7 tys.

    Dobi