  • 1. Data: 2010-10-02 12:41:51
    Temat: Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Potrzebuje niewielki (najlepiej) komputerek x86, chciałbym na tym
    postawić jakieś 2k/XP i dostawać się na to przez VNC.

    Wymagania:
    - bezgłośny (priorytet)
    - o niewielkim poborze prądu
    - mały
    - stosunkowo tani
    - moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

    Za taki kompter sluzy obecnie Compaq PII 400MHz, z W2k i 256MB RAM i
    40GB dyskiem - istne muzem, ale niezawodny, a prędkość właściwie
    wystarcza. Tylko żę przez klasyczny dysk nie jest bezgłośny, a wiatrak w
    zasilaczu też dodaje swoje.

    Może dałoby się kupić coś bardziej zaawansowanego? Może jakąś
    jednoukładową jednostkę? Wymagań nie mam specjalnych, może to mieć np.
    jakiś kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-)
    bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

    Poradzicie coś?

    Eeebox jest zdecydowanie za głośny i chyba za drogi (~1k) na coś gdzie
    wydajność właściwie nie jest potrzebna.

    Ps. Chciałem go zrobić z jakiegoś Eee901 z rowaloną matrycą, ale było mi
    szkoda kasy, a moja amtryca - odpukac - jeszcze działa ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2010-10-02 13:29:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-02 14:41, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
    > jakiś kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-)
    > bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

    Zotac z serii zbox, wersja z atomem n270 (lub 330) i grafiką gma jest do
    dostania czasem za śmieszne pieniądze (350-500zł), bo wyszły nowsze
    wersje (HD-ID11 itp, na ION i nowym atomie) które kosztują po 700-900zł.
    Do kompletu musisz dorzucić ram SO-DIMM DDR (znaczy laptopowy), i dysk
    sata 2.5" (chyba że przekonasz xp/2k by bootowały z usb/karty SDhc, bo
    czytnik sdhc jest). Pobór prądu max 40W, idle 27W, wentylatorek jest ale
    jest dużo cichszy niż to co jest w EEE901, w idle nawet przy otwartej
    obudowie z 30cm nie słychać że się kręci.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-10-02 13:51:35
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Wymagania:
    > - bezgłośny (priorytet)
    > - o niewielkim poborze prądu
    > - mały
    > - stosunkowo tani
    > - moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

    Szukaj czegoś na mini-ITX. niektóre są z pasywnym chłodzeniem procesora.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-10-02 15:21:23
    Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl>

> [...]

    > jakiś kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-)
    > bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

    Proponuję terminal HP serii t5000, obszerne info m.in. tutaj:
    http://echolink.pl/articles.php?article_id=8

    W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270
    i nowszy SX280.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-10-02 18:14:18
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 02 Oct 2010 14:41:51 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i879a1$cfa$1@news.onet.pl>
    od Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> :
> [...]
    >- mały
    >- stosunkowo tani
    >- moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

    Może Alix 1D? Zbyt tanie to nie będzie, ale XP na tym spokojnie
    postawisz, a i pobór prądu miewielki(z kartyą CF zupełnie malutki,
    pewnie max 10W).

  • 6. Data: 2010-10-02 20:40:03
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Proponuję terminal HP serii t5000, obszerne info m.in. tutaj:
    > http://echolink.pl/articles.php?article_id=8

    Ototo będzie dobre :-)

    Serdeczne podziekowania wszystkim dyskutantom!

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2010-10-02 22:56:04
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wymagania:
    > - bezgłośny (priorytet)

    Zamknąć go w lodówce w pokoju obok - zapewni chłodzenie i wyciszenie.

    Feromon

  • 8. Data: 2010-10-03 07:06:51
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 3 Oct 2010 00:56:04 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <4ca7b886$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Feromon" <f...@w...pl> :

    >Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Zamknąć go w lodówce w pokoju obok - zapewni chłodzenie i wyciszenie.

    Przyszedł mi do głowy Gumstix Overo, wszystko(z wyjątkiem ceny)
    pasuje, nawet całą farmę można zrobić:

    http://www.gumstix.com/store/catalog/product_info.ph
    p?products_id=247

  • 9. Data: 2010-10-03 09:21:35
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-02 14:41, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> [...]
    > - mały
    > - stosunkowo tani
    > - moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

    Tani - kwestia względna - Płyta intela (miniITX) D510MO ma pasywne
    chłodzenie, mały pobór prądu itd. Wsadzasz do wybranej obudowy i jedyny
    dźwięk to dysk /ale 2.5" 5400 są naprawde ciche/. Ew. SSD lub DOM, wtedy
    masz 0dB

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 10. Data: 2010-10-03 09:23:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-02 22:40, Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Ototo będzie dobre :-)
    >
    > Serdeczne podziekowania wszystkim dyskutantom!

    IMHO strasznie dużo kombinowania, no chyba że za nie więcej niż 100 zł :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/