  • 1. Data: 2010-10-03 21:24:57
    Temat: Dysk Seagate 500GB
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    Witam
    Planuje zakup dysku, do standardowych domowych potrzeb. Upatrzylem taki:
    http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k
    134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16
    mb-st3500418as-ncq,p7150.html

    Pytanie, czy ktos z was nie spotkal sie z jakimis problemami dotyczacymi
    tego modelu? Wiem, ze bywaja takie tzw "czarne serie" i niektore modele
    w duzej czesci sa wadliwe, stad wolalbym spytac zanim kupie bubel :).
    Moze ktos cos kojarzy? Potrzebuje dysku bez cudow, ale chcialbym, zeby
    byl pewny i solidny, bo bedzie robil czesciowo za backup dla innego dysku.
    Z gory dziekuje za podpowiedzi.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ (a email dosc podobny ;))

  • 2. Data: 2010-10-03 21:40:07
    Temat: Re: Dysk Seagate 500GB
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    GAD Zombie pisze:

    > Moze ktos cos kojarzy? Potrzebuje dysku bez cudow, ale chcialbym, zeby
    > byl pewny i solidny, bo bedzie robil czesciowo za backup dla innego dysku.

    Z tą pewnością to rożnie ale to dobry i wydajny dysk (ma go kolega). W
    tej klasie polecam jeszcze (na tych przeważnie składam pecety ostatnio,
    a sam posiadam wersje 1TB tj. HD103SJ):
    http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k
    134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16
    mb-hd502hj-ncq,p7142.html

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2010-10-03 21:58:51
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2010-10-03 23:40, OMSON pisze:

> [...]
    > a sam posiadam wersje 1TB tj. HD103SJ):
    > http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k
    134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16

    Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do
    nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
    problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

  • 4. Data: 2010-10-03 22:08:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    GAD Zombie pisze:

> [...]
    > nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
    > problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

    JA bym Ci raczej odradzał segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to
    niewiele. natomiast przez ostatnie 20lat w kategorii awarie u mnie
    królują segaty...

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-10-03 22:11:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "GAD Zombie" napisał:

> [...]

    > duzej czesci sa wadliwe, stad wolalbym spytac zanim kupie bubel :). Moze

    Ja kojarzę, że ten model wsadzony do komputera moich dzieci na razie
    (odpukać) nie sprawia żadnych problemów, a nawet przeżył "czkawki" zasilacza
    znanej firmy Take-Me.

    JoteR

  • 6. Data: 2010-10-03 22:19:07
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > JA bym Ci raczej odradzał segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to
    > niewiele. natomiast przez ostatnie 20lat w kategorii awarie u mnie

    Dawaj konkrety :)
    Ile dysków używałeś przez ostatnie 20 lat?
    Jakich firm i jakie modele?
    Ile padło z podziałem na firmy?
    W jakich konfigach najczęściej padały i w jakich porach roku?
    Itp. Itd. :)
    Reasumując, pieprzysz smutki "miszczu" :)
    P.S. Jakby Ci tak nagminnie padały to prawdopodobnie zapamiętałbyś dokładnie
    nazwe producenta, a jednak nie zapamiętałeś :P

  • 7. Data: 2010-10-03 22:46:59
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Santana pisze:
    (...)
    > Reasumując, pieprzysz smutki "miszczu" :)
    > P.S. Jakby Ci tak nagminnie padały to prawdopodobnie zapamiętałbyś
    > dokładnie nazwe producenta, a jednak nie zapamiętałeś :P

    pierwszy to był jakiś 80gb. rozkręcał sie ze 20 sekund, dzieki czemu
    komp starotwał, dysk jescze nie. 2 resety i było ok. jakoś konkurencja
    wtedy robiła lepsze dyski. Po jakimś czasie zaczął pracować jak
    kosiarka. poszedł z komputerem "do żyda"
    NAstępnego pamietam 4.7Gb. wydałem na niego majątek. po tygodniu zaczęło
    w nim coś klupać.(jak by urwany element wewnątrz) reklamowałem. wrócił z
    adnotacją ze dysk jest sprawny, czyta zapisuje, a ze klupie - niech
    sobie klupie. padł 2 tygodnie po gwarancji. następne 2 x80gb chodziły w
    raidzie0 jeden umarł po gwarancji drugi chodzi do dzisiaj - dziwne nie?
    ostatni był jakiś 500gb, też robił stuk stuk głowicą w czasie pracy.
    znajomy go ma do dziś, - jeszcze nie padł.

    Reasumujac: kolega GAD pyta o opinie nt. dysków które jeszcze są na
    gwarancji, mają małe przebiegi. Co mamy napisać? hula super, 8 miesiacy?
    dyski sie kupuje na _bezawaryjną prace_ , najlepiej jak najdłuższą, ale
    tak ze 3 lata miniumum. Ty wydasz opinie potwierdzoną badaniami
    zużyciowymi? GRatuluje

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-10-03 22:54:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Santana pisze:

    > W jakich konfigach najczęściej padały i w jakich porach roku?
    konfig Amiga. quantum (czy jakoś tak- firma chyba nie istnieje). po
    latach pracy spalony w wyniku podpięcia napięcia 12vna 5v czas: zima,
    chyba początek lat 90 siatych
    konfig: Amiga cdtv. segate scsi - codename: kosiarka. Czas pracy ok rok.
    często pracował na luzie bo komp startował wcześniej niż dysk, moze to
    wpłynęło na niego deprymująco.

    :) :) :)

    pisać dalej?

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-10-03 23:52:40
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do
    > nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
    > problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

    Na rynku dyski problematyczne nie utrzymuja sie dluzej niz 1-2 miesiace,
    wiec mozna zalozyc ze takich nie ma. Nie ma sensu pytanie czy seagate
    nawala a samsung nie... (lub odwrotnie) - bo to ta sama klasa SOHO (o
    taka zdaje sie pytasz - 7200 rpm ~150zl)

    W kazdej partii 1-2% to dyski uszkodzone, wiec jezeli kupujesz cos raz
    na 1-2 lata, a nuz tobie sie zdarzy /dowolna marka
    wd/seagate/samsung/hitachi/ i przez nastepne 10 lat bedziesz twierdzil
    ze takie to a takie dyski sa zle..

    W praktyce wady produkcyjne sa widoczne juz po uruchomieniu i np. kilku
    godzinach pracy - popros sprzedawce by Ci przetestowal dysk i wydrukowal
    raport zanim kupisz konkretny model /seagate/samsung etc/ - z numerem
    seryjnym.

    Dzieki powyzszemu na moje oko masz ok. 95% szans, ze przez najblizszy
    rok zakupiony dysk nie padnie.

    BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru
    lat dosc solidnie bija konkurencje.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 10. Data: 2010-10-03 23:53:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-04 00:54, ToMasz wrote:

> [...]
    > konfig: Amiga cdtv. segate scsi - codename: kosiarka. Czas pracy ok rok.
    > często pracował na luzie bo komp startował wcześniej niż dysk, moze to

    Jak to sie ma do dyskow 500GB ? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/