  • 1. Data: 2010-10-02 10:03:56
    Temat: Raid - różne dyski
    Od: "B.A.R." <a...@g...pl>

    Miałem ostatnio awarię dysku i utraciłem dane, to znaczy miałem kopię
    zrobioną dzień wcześniej ale to co było zapisane na dysku w dniu awarii
    przepadło.

    Myślę teraz kupić dwa dyski jeden seagate a drugi wd o tej samej
    pojemności. Zakładam, że pojemność będzie się minimalnie różnić.
    Na jednym ma być lustrzane odbicie tego jest na drugim.
    Czy są jakieś przeszkody w stosowaniu dysków różnych producentów w raid?
    Jeśli system ma znaczenie to będzie XP Pro.

  • 2. Data: 2010-10-02 13:24:49
    Temat: Re: Raid - różne dyski
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i8702p$efl$1@inews.gazeta.pl>, B.A.R. napisał(a):

> [...]
    > Czy są jakieś przeszkody w stosowaniu dysków różnych producentów w raid?
    > Jeśli system ma znaczenie to będzie XP Pro.

    Wg mnie pojemność nie jest aż tak dużym wyznacznikiem, jak szybkość
    poszczególnych dysków.
    Warto tak dobrać dyski, żeby szybkość zapisu i odczytu obu dysków
    była zbliżona (max różnica kilka MB/s).

    Jacek

  • 3. Data: 2010-10-07 14:14:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 02 Oct 2010 12:03:56 +0200, B.A.R. napisał(a):

    > Myślę teraz kupić dwa dyski jeden seagate a drugi wd o tej samej
    > pojemności.

    Przy tej kombinacji raczej unikaj WD o sektorach 2kB.

  • 4. Data: 2010-10-07 16:02:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "B.A.R." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na jednym ma być lustrzane odbicie tego jest na drugim.
    > Czy są jakieś przeszkody w stosowaniu dysków różnych producentów w raid?

    A jaki jest cel tego szukania sobie kłopotu?

    > Jeśli system ma znaczenie to będzie XP Pro.

    Jeśli system będzie na RAID-zie to będziesz miał zabawę ze sterownikami.

  • 5. Data: 2010-10-07 17:26:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 7 Oct 2010 18:02:40 +0200, MC napisał(a):

    (ciach...)

    > Jeśli system będzie na RAID-zie to będziesz miał zabawę ze sterownikami.

    No nie szalejmy. Miałem XP Pro, miałem płytę na nForce 4 Ultra i dyski w
    RAID0 spięte. Albo F6 podczas instalacji i dyskietka, albo integracja
    sterowników w instalce XP przez nLite. Jaką zabawę masz na myśli?

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

  • 6. Data: 2010-10-07 17:32:59
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-07 19:26, Przemysław Ryk wrote:
> [...]
    > RAID0 spięte. Albo F6 podczas instalacji i dyskietka, albo integracja
    > sterowników w instalce XP przez nLite. Jaką zabawę masz na myśli?

    Od biedy da rade nawet przeniesc system z AHCI na Raid /XP/ (bez
    reinstalowania) - jest troche zabawy, ale sie da.. wciaz uzywam XP.

    W7 na pewno jest wygodniejsze bo w 90% wypadkow tanie raidy zaskocza od
    razu, to nie znaczy jednak, ze na XP sie nie da

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 7. Data: 2010-10-07 17:46:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 19:32:59 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Od biedy da rade nawet przeniesc system z AHCI na Raid /XP/ (bez
    > reinstalowania) - jest troche zabawy, ale sie da.. wciaz uzywam XP.

    Takich kombinacji nie trenowałem. :)

    > W7 na pewno jest wygodniejsze bo w 90% wypadkow tanie raidy zaskocza od
    > razu, to nie znaczy jednak, ze na XP sie nie da

    BTDTGTT - Windows 7 Professional x64 stawiany na RAID0 zmajstrowany na
    płycie DFI LanParty DK P35-T2RS (ICH9R) nawet nie kwiknął o drivery, tylko
    grzecznie się zainstalował. :D

    XP na bank potrzebowałby sterowników wkompilowanych lub podanych na
    dyskietce. Ale w sumie to mnie nie dziwi, biorąc pod uwagę ile lat ma
    instalator.

    Swoją drogą - to do czego jak do czego, ale do instalatora XP to się można
    mocno przyczepić. Żeby przez tyle lat nie dodać mu obsługi dodawania
    driverów z innych nośników, niż dyskietka...

    [ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
    [ (Benicio Del Toro) ]

  • 8. Data: 2010-10-07 17:48:55
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-07 16:14, jureq wrote:

    > Przy tej kombinacji raczej unikaj WD o sektorach 2kB.

    Nie czasem 4 ? ;) Zreszta generalnie WD od dluzszego czasu majstruje
    przy swoich dyskach i ich oficjalne stanowisko jest takie, ze lowendowe
    NIE POWINNY pracowac w raidach.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2010-10-08 16:06:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > RAID0 spięte. Albo F6 podczas instalacji i dyskietka, albo integracja
    > sterowników w instalce XP przez nLite. Jaką zabawę masz na myśli?

    Nie każdy ma czynny napęd na dyskietkę i jest przygotowany na taki hardkor.
    To wszystko w wypadku instalacji od nowa, ale przecież można sobie
    zawinszować przeniesienie istniejącego systemu na RAID.

  • 10. Data: 2010-10-08 16:48:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 18:06:12 +0200, MC napisał(a):

    > Nie każdy ma czynny napęd na dyskietkę i jest przygotowany na taki hardkor.

    Jaki znowu hardkor? Albo podać drivery z dyskietki, albo wkompilować w
    płytkę instalacyjną (i przy okazji parę innych rzeczy sobie w niej
    poustawiać pod siebie).

    (ciach...)

    [ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym ]
    [ chwalić. (JoeMonster.org) ]