  • 61. Data: 2009-06-09 19:27:18
    Temat: Re: Dwanascie twarzy Doroty
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > A właściwie czternaście:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/23.htm
    > Jak ktoś ma ochotę coś powiedzieć, zapraszam.
    > Robione jak zwykle 450D+28-75 tamron, w większości otwarty, 3-4 źródła
    > światła (strumienica + 2-3 softboxy)

    Janko,
    to jest "Nieznośna lekkość bytu" ;-)

    --
    pozdrawiam
    Anna N.

  • 62. Data: 2009-06-09 19:33:13
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 08:37:25 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > Jak ktoś ma ochotę coś powiedzieć, zapraszam.
    > Robione jak zwykle 450D+28-75 tamron, w większości otwarty, 3-4 źródła

    Ciekawe, ale nie podoba mi się ten efekt zmiękczenia na zdjęciach -
    ostrość jest na oczach, ale jednak gdzieś ucieka, dziwne wrażenie.

    Modelka ma bardzo ładny uśmiech i wyraz oczu przy uśmiechu, czemu nie
    został wykorzystany bardziej?

    Najbardziej podobają mi się zdjęcia: 2, 5 (chociaż może nieco większy
    kontrast - mam słabość do starych zdjęć :)) i 10. Z 11 można by
    wykrzesać mnóstwo ognia, choćby w postprocesie (kontrast czy co...).
    Najmniej: 1, 3, 4, 13 i 14.

    Generalnie fajne zdjęcia, zazdroszczę studio i sprzętu :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 63. Data: 2009-06-09 19:51:01
    Od: JohnDoe <j...@t...pl.koniec>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > Jak ktoś ma ochotę coś powiedzieć, zapraszam.
    > Robione jak zwykle 450D+28-75 tamron, w większości otwarty, 3-4 źródła

    Może od razu uprzedzę, jeśli aktualnie wolisz nie czytać nic
    krytycznego, omiń mojego posta.

    Nie wiem jak to z Tobą jest. Obejrzałem te zdjęcia, przeczytałem
    komentarze Twoje i interlokutorów i ... przestaję rozumieć o co Ci
    właściwie chodzi. Prosisz ludzi żeby Ci szczerze powiedzieli co sądzą o
    prezentowanym materiale, a kiedy mniej labo bardziej konstruktywnie
    próbują się podzielić swoimi odczuciami - rumienisz się jak panna,
    marudzisz o upadku fotografi i sztuce której nikt nie rozumie - a prawda
    jest taka, że MBBSZ te zdjęcia nie za bardzo się bronią i nic tu nie
    pomoże dopisywanie jakiejkolwiek ideologii. Tym razem zgodzę się z
    większością - przebrnij przez ten etap jak najszybciej, wróć do
    krajobrazów albo znajdź sobie nową niszę. I to nie jest kwestia tylko
    tej ostatniej serii...

    Albo, jeśli tak wolisz, ciągnij ten wątek, ciesz się nie rozumianą
    sztuką, narzekaj na upadek fotografii ale raczej nie pytaj prostych
    ludzi co o tym sądzą jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz się tego
    dowiedzieć ...

    Pozdrawiam bardzo serdecznie,
    --
    Piotr

  • 64. Data: 2009-06-09 19:53:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sylwester Zarębski pisze:
    > Ciekawe, ale nie podoba mi się ten efekt zmiękczenia na zdjęciach -
    > ostrość jest na oczach, ale jednak gdzieś ucieka, dziwne wrażenie.

    Oj, chyba będę przykręcał obiektyw do f=4 i zwiększę promień ostrzenia z
    0.2 do 0.3... :)

    > Modelka ma bardzo ładny uśmiech i wyraz oczu przy uśmiechu, czemu nie
    > został wykorzystany bardziej?

    Bo nie chciała się tyle śmiać.

    > Generalnie fajne zdjęcia, zazdroszczę studio i sprzętu :).

    E tam, teraz wszystko tanie, a studia chętnie się wynajmują za grosze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 65. Data: 2009-06-09 19:54:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anna Niedowiarek pisze:
    > Janko,
    > to jest "Nieznośna lekkość bytu" ;-)

    Ano :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 66. Data: 2009-06-09 20:12:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JohnDoe pisze:
> [...]
    > sztuką, narzekaj na upadek fotografii ale raczej nie pytaj prostych
    > ludzi co o tym sądzą jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz się tego

    Ale dlaczego wątek o upadku fotografii łączysz z moją reakcją na
    zdjęcia? Ja po prostu wyjaśniłem, że nie jestem zainteresowany dążeniem
    do jakiegoś górnolotnego ideału ponieważ tam się robi zbyt ciasno, a
    życie jest krótkie. Interesuje mnie natomiast estetyka na moim, dość
    średnim poziomie, zbieżna z estetyką modelek, które sobie dobieram (stąd
    m.in. nie są one zbyt młode) i nasza lokalna reakcja. Nie wstydzę się
    tego, że lubię (też) po prostu ładne, szczere buzie z wadami i dużo
    radości, których uchwycenie owych buź sprawia. To ma znacznie więcej
    ''czegoś kręcącego'' od wystawienia... no, nie chcę tu pokazywać
    konkretów, ale każdy może sobie podstawić dowolny top poparty dyplomami
    i czekami.
    Mam też odwagę powiedzieć wprost takie rzeczy jak np., iż sam fakt
    użycia otworka i techniki szlachetnej nie zrobi ze zdjęcia zawalonego
    resztkami stołu dzieła, a odchudzona do nieprzytomności topmodelka ze
    szklanym wzrokiem i zastygłą katalogową pozą ma tyle wspólnego z
    autentycznością, ile ja z polityką (pomijam oczywiście w pełni świadomą,
    reżyserowaną fikcję).

    A że wystawiam tu czasem takie rzeczy znając tego skutki - lubię te
    dyskusje, są znacznie ciekawsze od rozprawiania o obiektywach. A zdarza
    się nawet usłyszeć coś ściśle technicznego, co jest dla mnie nowiną.

    Chyba problem jest taki, że nie biorę sobie do serca uwag i nie traktuję
    fotografii serio (nigdy jej nie traktowałem serio, wyłączywszy komercję,
    która niejako z definicji traktowana jest inaczej), a większość myśli,
    że tak nie jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../

  • 67. Data: 2009-06-09 20:14:27
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Chcą wyglądać jak one.

    Jak czarownice? A to musze Ci taka jedna podeslac. Bylaby zachwycona.

    Thomas

  • 68. Data: 2009-06-09 20:15:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Thomas pisze:

    > Jak czarownice? A to musze Ci taka jedna podeslac. Bylaby zachwycona.

    Jedną taką już miałem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 69. Data: 2009-06-09 20:17:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-09 09:28:35 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Fotografia imo padła. Dziesiątki tysięcy ludzi robi doskonałe portrety
    > w ilościach hurtowych, dziesiątki milionów (to wcale nie przesada),
    > robi portrety kiepskie. Jak przewidywałem, jest to koniec fotografii
    > jaką znaliśmy, koniec w takim sensie, iż nie widzę dla siebie miejsca,
    > by wchodzić w to dalej. Wyścig szczurów się zaczął: doświadczenia,
    > syntezy, ideologie, wszechobecne blogowanie, formowanie,
    > stowarzyszanie, dmuchanie wielkiego pustego balona. Dowidzenia :)

    Ona padła w momencie narodzin.
    Już samo to, że jest medium technicznym, skazało ją na taki los.
    A im technika stawała się łatwiejsza, tym medium stawało się
    popularniejsze i w konsekwencji coraz bardziej się pauperyzowało. Era
    cyfrowa po prostu stała się gwoździem do trumny.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2009-06-09 20:18:25
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Jedną taką już miałem :)

    Ale ja pisalem powaznie. Jak tylko ja sciagne do Krakowa...
    IMHO interesujaca... osobowosc.

    Thomas