  • 11. Data: 2010-11-04 16:22:36
    Temat: Re: Dwa zbiorniki/butle do gazu LPG - mozna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w

    > no nie wiem - zawór elektryczny jest na wylot gazu ze zbiornika -
    > na wlocie
    > jest tylko zawór kulowy w przyłaczu - nie ma drugiego w
    > zbiorniku - więc
    > jak pęknie rurka przyłącze zbiornik to gaz robi wziuuuuu
    > można łatwo to sprawdzić - popchnij śrubokrętm kulke w
    > przyłączu - jeśli
    > wyleci gaz - jest tak jak mówię

    Przytrzymaj dluzej. Kiedys mi sie rozkrecil wlot - schodzi tylko z
    rurki, ze zbiornika nie.

    > wydaje mi się że jak na wylocie elektrozawór jest otwarty to płyn
    > może
    > przemieszczać się w obie strony

    Ten wielozawor jest sprytny, ma chyba tez chronic przed przypadkami
    urwania rurki do elektrozaworu.
    Nie wiem czy jest jednokierunkowy - nie zdziwilbym sie ..

    > problem jest taki że musiałbyś mieć otwarty elektrozawór wylotowy
    > na drugim
    > zbiorniku - a to już są kombinacje w instalacji

    Przy czym ja mialem elektrozawor pod maska, wielozawor na butli nie
    wymagal zasilania.
    Ale nawet przy przeplywie przez trojnik wyjsciowy spodziewam sie
    niewielkich klopotow - w drugiej butli gaz musi sie zdazyc
    skroplic.

    J.

  • 12. Data: 2010-11-04 16:42:50
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-04 16:22:36 niejaki J.F. napisał:

    > Przytrzymaj dluzej. Kiedys mi sie rozkrecil wlot - schodzi tylko z
    > rurki, ze zbiornika nie.

    ok - wierze na słowo - nie próbowałem dłużej przytrzymać - ale ma to sens
    co piszesz

    > Ten wielozawor jest sprytny, ma chyba tez chronic przed przypadkami
    > urwania rurki do elektrozaworu.
    > Nie wiem czy jest jednokierunkowy - nie zdziwilbym sie ..

    raczej nie - jak mi padła cewka elektrozaworu w zbiorniku - to żeby jeździć
    dalej wyjałem iglicę z zaworu i jeździłem dalej - z tym że gaz był cały
    czas pod ciśnieniem w rurce pomiędzy zbiornikiem a zaworem na parowniku - w
    razie pęknięcia rurki cały gaz ze zbiornika by wyleciał

> [...]
    > Ale nawet przy przeplywie przez trojnik wyjsciowy spodziewam sie
    > niewielkich klopotow - w drugiej butli gaz musi sie zdazyc

    podczas tankowania w rurkach gaz jest w postaci płynnej więc już jest
    skroplony

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 13. Data: 2010-11-05 07:11:01
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-03 20:50, TIM pisze:
    > Witam
    > Chce zalozyc dwa zbiorniki do auta dostawczego na LPG.
    > Prosze o informacje czy dozwolone jest montowanie wiecej niz jednej butli do
    > gazu LPG? W instalacjach CNG zwykle jest kilka butli.
    > Jak takie zbiorniki polaczyc?

    Jakis czas temu orientowalem sie w temcie:
    Dwie niezalezne butle. Pobieranie wylacznie z jednej na raz
    (przelaczanie elektrozaworow przed reduktorem) dwa niezalezne wlewy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2010-11-05 07:16:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-04 16:42, p0li pisze:
> [...]
    > czas pod ciśnieniem w rurce pomiędzy zbiornikiem a zaworem na parowniku - w
    > razie pęknięcia rurki cały gaz ze zbiornika by wyleciał

    Poniewaz w poprzednich postach udowadniasz, ze srednio sie orientujesz
    "jak to dziala" niniejszym:
    otrzymujesz nominacje do tytulu "Idiota Roku".

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 15. Data: 2010-11-05 09:04:43
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-05 07:16:30 niejaki MarcinJM napisał:

    > Poniewaz w poprzednich postach udowadniasz, ze srednio sie orientujesz
    > "jak to dziala" niniejszym:
    > otrzymujesz nominacje do tytulu "Idiota Roku".

    oj - dzięki panie

    mogę do ciebie mowić "muj miszczu" ?

    no prosze, prosze !!!!11111jedenjeden...

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 16. Data: 2010-11-05 10:29:57
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Jak takie zbiorniki polaczyc?

    Trojnik za wlewem i do obu wielozaworow, za wielozaworami kolejny trojnik i
    do reduktora. Jesli oba zbiorniki sa w tym samym miejscu, to nie bedzie
    problemu. Jaja moga zaczac sie dziac kiedy jeden bedzie w ogrzewanej
    przestrzeni a drugi na zewnatrz...

    --
    Picasso