  • 1. Data: 2011-10-07 19:58:50
    Temat: Duży, tani i o konstrukcji cepa
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Rozglądam się za samochodem, który spełni kilka (może sprzecznych
    oczekiwań).
    1. Duży, zarówno w przedziale pasażerskim jak i w bagażniku choć chętnie
    coś z sedanów a nie kombi.
    2. Silnik 1.8 - 2.2 o prostej konstrukcji tak aby dobrze współpracował z
    instalacją LPG.
    3. Możliwie mało elektronicznych bajerów oraz prosta konstrukcja
    mechaniczna tak aby można było go łatwo serwisować we własnym zakresie.
    4. Duża odporność na korozję (walki z nią zawsze przegrywałem) oraz
    odporność na nasze warunki drogowe.
    4. Cena - tak do około 15tyś bym się chciał zmieścić ze wszystkimi
    opłatami okołozakupowymi.

    Swego rodzaju wzorem jaki tutaj bym postawił jest mój passat B3 z
    silnikiem 1.8RP + LPG.
    Samochód jest z 1990 roku, ja jeżdżę nim od 7 lat, zrobiłem 200tyś km
    (ile było wcześniej to nie wiem bo stan licznika jest wiadomo...) Cały
    czas na LPG i w zasadzie to nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Przez cały
    okres jedyną poważniejszą awarią była nieszczelność uszczelki pod
    głowicą (w tym roku). Poza tym praktycznie sama eksploatacja, czyli
    łożyska w kołach, elementy zawieszenia, amortyzatory. No może jakieś
    minimalne problemy z elektryką w postaci przerwanych kabli w klapie
    bagażnika. Koszty eksploatacji niewielkie bo spalanie 8-11l/100 (LPG)
    koszt wymiany elementów metalowo gumowych zawieszenia, sworzni, końcówek
    drążków skupiał się głównie na cenie ustawienia geometrii kół poza tym
    można było taki serwis robić na podwórku :-)

    Niestety czas mojego d...wozu dobiega kresu. Zaczyna rzucać się na
    poważnie korozja a wykorzystanie go do celów realizacji budowy domu
    istotnie zmniejsza walory estetyczne. :-(
    Coby nie było u mnie chyba będzie i tak mieć dożywocie bo silnik ciągle
    bez problemu, nie dolewam ani grama oleju pomiędzy wymianami.

    No i tu pytanie? Jakiego wybrać następcę zgodnie z parametrami na
    początku postu?
    Nie zależy mi specjalnie na jakimś luksusie (pasek B3 spełniał moje
    potrzeby wystarczająco), no może przydałaby się klimatyzacja i jakby był
    trochę cichszy w środku. Dynamika pojazdu też wystarczy podobna, byle
    nie niższa (jak potrzebuję wrażeń związanych z przyspieszeniem i
    prędkością to sobie motocykl z garażu wyciągnę). Stylistyka na zewnątrz
    i wewnątrz ma drugorzędne znaczenie.

    Przeglądam różne ogłoszenia i co mi się nasuwa to:
    - jakieś starsze volvo (to kanciaste)
    - skoda oktavia z silnikiem 1.8
    - starsze mercedesy w rocznikach adekwatnych do ceny
    - passat B4 z końcówki produkcji (tyle, że to już i tak będzie dosyć
    stary samochód)

    W tych propozycjach oczywiście można znaleźć samochody o różnych cenach.
    Pytanie czy lepiej dać 15tyś i mieć w miarę "nową" skodę czy 10tyś za
    starsze kanciaste volvo, a może nieśmiertelny W124.
    Wiem, że w samochodach z końcówki lat 90tych to raczej bez elektroniki
    się nie obejdzie ale może z jak najprostszą.
    Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-10-07 20:19:09
    Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witam!

    Jezeli jestes zainteresowany Skoda Octavia - to posiadam zadbany
    egzemplarz wlasnie z silnikiem 1.8 125KM, klimatyzacja itp. Ale po
    szczegoly zapraszam na priv mailowo lub gg 5767314.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 3. Data: 2011-10-07 20:23:21
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
    > Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?

    Chevy Evanda? Chyba spełnia założenia, niestety jest to skrajnie
    obrzydliwe auto.

    --
    kamil d

  • 4. Data: 2011-10-07 23:14:54
    Od: TM <t...@e...pl_I_HATE_SPAM>

    Skimir pisze:
    > [...]
    > Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?

    Może Peugeot 406?

    --
    TM

  • 5. Data: 2011-10-08 00:18:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 20:23:21 +0200, kamil d napisał(a):

    > Chevy Evanda?

    A to nie to samo co Espero?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-10-08 04:07:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > - jakieś starsze volvo (to kanciaste)

    Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w
    pierwszej wersji. Te pierwsze elektroniki za wiele nie mialy, ale czy ja
    wiem, czy to taka zaleta. To nie auto na "f", elektronika dziala.
    Moj v70 "jedynka" diesel czasem na budowie robi, zaladowalem do niego
    kiedys pol tony kafelkow i pojechalem radosnie do domu. W domu
    przeczytalem, ze dopuszczalne obciazenie jest... 300kg;-)
    Autko z 98 r, jedyne nieco zardzewiale elementy, to kolektor wydechowy i
    wahacze. Z elektronika jest tak, ze w takim 850 mozesz sobie sam
    wymrugac bledy, w moim v70 czesc bledow mozna zobaczyc tylko na kompie
    serwisowym niby OBD II, ale tylko dla silnika, w nowszych v70 jest juz
    pelne OBD II i mozna wszystko zobaczyc/ustawic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2011-10-08 09:36:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
    > Witam

    Volvo 7x0, 9x0.
    Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
    naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
    zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i
    lakier a nie klepane i malowane)

    Passata B4 odpuść, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i
    nadzwyczaj drogie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-10-09 03:27:43
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:

> [...]
    > lakier a nie klepane i malowane)
    >
    > Passata B4 odpuść, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i

    100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo
    kombi potrzebuje :)

    --
    venioo
    gg:198909

  • 9. Data: 2011-10-09 10:02:17
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996
    - 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-10-09 13:59:03
    Od: Dariusz Malik <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 10:02, Skimir pisze:
    > Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996
    > - 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.

    W210 ma zdecydowanie gorszą opinię od swojego poprzednika, W124 - tylko,
    że to auto trzyma nadal cenę, za egzemplarz w bdb stanie trzeba zapłacić
    sporo. W mercedesie nie płaci się za rocznik, tylko stan.