  • 1. Data: 2011-10-07 23:23:28
    Temat: Czy można przetoczyć samochód bez półosi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy można postawić na kołach samochód z wymontowanymi półosiami i
    przepchnąć go kilka metrów?

    Samochód to Peugeot 106 I - łożyska przednich kół wciskane prasą w
    zwrotnicę, normalnie skręcone (ściśnięte) przez nakrętkę na końcu półosi.

    Czy jeżeli bez zamontowanej półosi przykręcę koła i wypchnę samochód z
    garażu, to łożyska się rozpadną czy można coś takiego zrobić bez obaw?

  • 2. Data: 2011-10-07 23:43:23
    Temat: Re: Czy można przetoczyć samochód bez półosi
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-10-2011 23:23, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Czy jeżeli bez zamontowanej półosi przykręcę koła i wypchnę samochód z
    > garażu, to łożyska się rozpadną czy można coś takiego zrobić bez obaw?

    Nie rozpadną się :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2011-10-08 02:41:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 23:23:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > Czy jeżeli bez zamontowanej półosi przykręcę koła i wypchnę samochód z
    > garażu, to łożyska się rozpadną czy można coś takiego zrobić bez obaw

    A jakie tam lozyska sa ?
    Jesli dwa zwykle, to pare metrow tak, ale jesli jakies stozkowe, to ja bym
    nie byl taki pewny ...

    J.

  • 4. Data: 2011-10-08 14:05:33
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Czy jeżeli bez zamontowanej półosi przykręcę koła i wypchnę
    > samochód z garażu, to łożyska się rozpadną czy można coś takiego
    > zrobić bez obaw?

    zawsze można skręcić śrubkami M16 czy M18

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87