-
1. Data: 2011-10-07 19:50:52
Temat: Brak "półsprzęgła"
Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>
Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny dziwnego zachowania
sprzegla w Hondzie Accord 2000r?
Od kilku dni zauwazylem ze sprzeglo podczas ruszania dziala troche jakby
zero-jedynkowo. łapie dosc nisko i cala reszta skoku pedalu jest "jałowa"
Plynu w zbiorniczku pelno, zadnych widocznych wyciekow z pompki.
Objaw jest zauwazalny tylko podczas ruszania. Zadnych innych objawow
slizgania, szarpania, dziwnych halasów itp.
Czy mam sie szykowac na nowe sprzeglo czy raczej bedzie cos w ukladzie
hydraulicznym sterujacym pracą sprzegla.
Dziekuje za wszelkie sugestie. Jak na razie da sie jezdzic, w sumie w niczym
to nie przeszkadza, auto nawet przy ruszaniu nie szarpie niemniej jednak
jeszcze kilka dni temu dzialalo calkiem normalnie.
Pozdrawiam
JK
-
2. Data: 2011-10-08 09:39:51
Temat: Re: Brak "półsprzęgła"
Od: "Psot" <p...@T...pl>
Użytkownik "Janko Walski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:j6ne5j$vk6$1@news.onet.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczow.
> Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny dziwnego
> zachowania sprzegla w Hondzie Accord 2000r?
> Od kilku dni zauwazylem ze sprzeglo podczas ruszania dziala troche jakby
> zero-jedynkowo. łapie dosc nisko i cala reszta skoku pedalu jest "jałowa"
> Plynu w zbiorniczku pelno, zadnych widocznych wyciekow z pompki.
> Objaw jest zauwazalny tylko podczas ruszania. Zadnych innych objawow
> slizgania, szarpania, dziwnych halasów itp.
> Czy mam sie szykowac na nowe sprzeglo czy raczej bedzie cos w ukladzie
> hydraulicznym sterujacym pracą sprzegla.
> Dziekuje za wszelkie sugestie. Jak na razie da sie jezdzic, w sumie w
> niczym to nie przeszkadza, auto nawet przy ruszaniu nie szarpie niemniej
> jednak jeszcze kilka dni temu dzialalo calkiem normalnie.
> Pozdrawiam
> JK
Nie jestem mechanikiem ale wyobrażnia mi podpowiada, że albo coś [w
tarczach?] się posypało i szykuj się na wymiany.Na przykład zużycie tarcz aż
do granic funkcjonowania. Ale bardziej prawdopodobne uszkodzenie mechaniczne
na linii pedał -sprzęgło. Kiedyś zetknąłem się, że spadło zabezpieczenie
takiej dzwigni-przekażnika od linki do dzwigni i tenże "wariat" ustawiał się
skosem powodując że sprzęgło brało nisko... Innym słowy:Może sprawdż całe
połączenie bo to dla bezpieczeństwa ważne-może Ci się coś w drodze
rozlecieć...Po pedale do sprzęgła sprawdz prawidłowość...Również ...zdaje
się, że jakaś sprężyna mogła w sprzęgle "polecieć " i taki efekt chyba
będzie..Ale tego nie sprawdzisz pobieżnym oglądaniem
Psot
Psot
-
3. Data: 2011-10-08 16:06:21
Temat: Re: Brak
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Psot <p...@T...pl> napisał(a):
>
> Uşytkownik "Janko Walski" <k...@o...pl> napisa� w wiadomo�ci
> news:j6ne5j$vk6$1@news.onet.pl...
> > Witam Szanownych Grupowiczow.
> > Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny dziwnego
> > zachowania sprzegla w Hondzie Accord 2000r?
> > Od kilku dni zauwazylem ze sprzeglo podczas ruszania dziala troche jakby
> > zero-jedynkowo. �apie dosc nisko i cala reszta skoku pedalu jest
"ja�owa"
> > Plynu w zbiorniczku pelno, zadnych widocznych wyciekow z pompki.
> > Objaw jest zauwazalny tylko podczas ruszania. Zadnych innych objawow
> > slizgania, szarpania, dziwnych halasĂłw itp.
> > Czy mam sie szykowac na nowe sprzeglo czy raczej bedzie cos w ukladzie
> > hydraulicznym sterujacym prac� sprzegla.
> > Dziekuje za wszelkie sugestie. Jak na razie da sie jezdzic, w sumie w
> > niczym to nie przeszkadza, auto nawet przy ruszaniu nie szarpie niemniej
> > jednak jeszcze kilka dni temu dzialalo calkiem normalnie.
> > Pozdrawiam
> > JK
>
> Nie jestem mechanikiem ale wyobraşnia mi podpowiada, şe albo co� [w
> tarczach?] si� posypa�o i szykuj si� na wymiany.Na
przyk�ad zuşycie tarcz
> aĹź
> do granic funkcjonowania. Ale bardziej prawdopodobne uszkodzenie mechaniczne
> na linii peda� -sprz�g�o. Kiedy�
zetkn��em si�, şe spad�o zabezpieczen
> ie
> takiej dzwigni-przekaşnika od linki do dzwigni i tenşe "wariat" ustawia�
siÄ
> �
> skosem powoduj�c şe sprz�g�o bra�o nisko... Innym
s�owy:Moşe sprawdş ca
> �e
> po��czenie bo to dla bezpiecze�stwa waşne-moşe Ci
si� co� w drodze
> rozlecie�...Po pedale do sprz�g�a sprawdz
prawid�owo��...Równieş ...zda
> je
> si�, şe jaka� spr�şyna mog�a w sprz�gle
"polecie� " i taki efekt chyba
> b�dzie..Ale tego nie sprawdzisz pobieşnym ogl�daniem
>
> Psot
>
> Psot
>
typowy objaw zużycia tarczy w sprzęgle sterowanym hydraulicznie czyli takim w
którym łapa jest pchana. Pedał robi się coraz niższy. Jak jest linka i łapa
jest ciągnięta w miarę zużywania tarczy pedał robi się coraz wyższy. W dość
dużym zakresie daje się to regulować. Przy sterowaniu hydraulicznym może być w
siłowniku samoregulator. W pewnym momencie zacznie Ci zgrzytać wsteczny i
trudniej będzie wrzucać biegi. Następny etap to ślizganie sprzęgła. Podjedz
gdzieś żeby podregulowali i może będzie znowu dobrze. Nietypowych uszkodzeń
jest sporo. Może być na przykład zużyta pompa i przepuszcza . Płynu w takim
przypadku nie ubywa bo wraca do zbiorniczka. Może pękać łapa. Pedał potrafi
się odrywać od osi.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/