  • 1. Data: 2011-10-07 16:17:14
    Temat: jak pozbyć się lokatorów z samochodu - kuna czy coś podobnego...
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Jakiś czas temu zobaczyłem uszkodzone wygłuszenie pod maską samochodu,
    było to małe uszkodzenie, olałem sprawę. Dziś otwieram maskę, a tam na
    silniku i w okolicy świeże ślady błota(padało w nocy) - coś z brudnymi
    łapami łaziło pod maską.

    Podpowiedzcie, czy to co oferują na necie jako odstraszacz
    ultradźwiękowy, to zdaje egzamin? Ewentualnie komu się skutecznie udało
    pozbyć takiego lokatora i w jaki sposób? Jakieś zapachy może?

    Wiem że temat wałkowany, ale może jakaś nowa skuteczna metoda się
    pojawiła ostatnio? Nie chce eksperymentować, a raz na zawsze pozbyć się
    problemu.

  • 2. Data: 2011-10-07 16:29:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to zdaje egzamin? Ewentualnie komu się skutecznie udało pozbyć takiego
    > lokatora i w jaki sposób? Jakieś zapachy może?

    to co oferują jako utradziwękowe odstraszacze ma (w teori) działać na
    zwierzęta które mogą wtargnąć Ci pod maske W CZASIE JAZDY, a nie jak
    zostawiasz samochód na parkingu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-10-07 16:37:38
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.atman.pl
    *Albercik* napisał(-a):

> [...]
    >
    > Wiem że temat wałkowany, ale może jakaś nowa skuteczna metoda się
    > pojawiła ostatnio? Nie chce eksperymentować, a raz na zawsze pozbyć

    Gdzieś (Angora?) niedawno czytałem, że dobrze się sprawdzają kostki do
    WC zawieszone pod maską. Im tańsza i cuchnąca taka kostka, tym lepiej
    zdaje egzamin.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-10-07 17:46:19
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > ostatnio? Nie chce eksperymentować, a raz na zawsze pozbyć się problemu.

    W sklepach zoologicznych i/lub u weterynarza dostaniesz repelent, w sprayu
    lub w formie stałej, który odstrasza/zniechęca takie stwory. Domowym
    sposobem może być zachęcenie kota, żeby poocierał się o te miejsca (ale jak
    go do tego zachęcisz, tego nie wiem ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2011-10-07 17:58:20
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-10-07 16:17, Albercik pisze:
> [...]
    > było to małe uszkodzenie, olałem sprawę. Dziś otwieram maskę, a tam na
    > silniku i w okolicy świeże ślady błota(padało w nocy) - coś z brudnymi
    Rozsyp pod maską trochę mielonej ostrej papryki lub lepiej chilli...
    Kwik zwierzątka będzie uroczą muzyką ;)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2011-10-08 07:57:12
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Są odstraszacze na kuny działające na postoju
    http://allegro.pl/odstraszacz-od-samochodu-gryzonie-
    kuny-hit-i1843194705.html
    i są także odstraszacze działające w czasie jazdy na zasadzie gwizdka
    ultradźwiękowego.
    Nie mam ani tego ani tego więc nie powiem, czy skuteczne.
    Kolega ma na kuny patent - pod maską umieszcza trochę sierści psa, którą
    niestety trzeba zmieniać co miesiąc lub częściej. Mimo, że parkuje pod
    chmurką jeszcze kuny go nie dopadły. Efekt jest podwójny, bo pies się
    cieszy ze szczotkowania ;-)
    Jacek

  • 7. Data: 2011-10-08 09:27:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Wiem że temat wałkowany, ale może jakaś nowa skuteczna metoda się
    > pojawiła ostatnio? Nie chce eksperymentować, a raz na zawsze pozbyć się

    Kiedyś miałem w aucie zainstalowane coś przez poprzedniego właściciela,
    papiery w języku nienawiści (niemiecki) więc dla mnie abstrakcja,
    nazywało się to to "marderschutz sensor" czyli coś chyba na kuny,
    widziałem fakturę za montaż na circa 800eur.

    Czy działało?
    Pojęcia nie mam, nigdy co prawda żadna kuna ani mysz pod maską nie
    chciała się zadomowić, natomiast koty łaziły mi po masce stadami, a za
    to ile przejechałem ich na drodze w ciągu 2 lat to by mnie animalsi
    żywcem zjedli (oczywiście nie celowo je przejeżdżałem) Teraz mam inne
    auto i koty już go tak nie lubią a kuny i myszy też się nie zadomawiają ;)

    Co do jakiegoś prostego sposobu, kup trutkę na szczury (takie suche
    groszki jak pellet) wsyp tego pod wygłuszenie maski i czekaj, co kilka
    dni sprawdzaj czy jakieś futro nie wystaje spod maski i będziesz miał
    święty spokój. ;)
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-10-08 09:30:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-08 09:27, Lewis pisze:

    > święty spokój. ;)

    A jeszcze mi się przypomniało...
    wynajmij auto studentom ;) to tak odnośnie:
    http://www.joemonster.org/art/18171/www.krakowmiasto
    .pl

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2011-10-08 11:10:48
    Od: "made myself" <m...@g...pl>

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

    > Wiem że temat wałkowany, ale może jakaś nowa skuteczna metoda się
    > pojawiła ostatnio? Nie chce eksperymentować, a raz na zawsze pozbyć się
    > problemu.

    Mnie kuny czy jakieś inne paskudztwo jadło kable WN, pomogło umieszczenie
    w komorze silnika kostki do WC z tesco. Im tańsza i bardziej śmierdząca
    chemią,
    tym lepiej. Ja zapłaciłem chyba około złotówki za 3 sztuki.
    Tylko należy pamiętać, żeby je zmieniać regularnie, tak co 2-3 miesiące.
    Najpierw miałem spokój, ale po pół roku, gdy kostka zwietrzała, znowu coś tam
    łaziło. Działał też u mnie środek na kuny firmy Arox, taki jak tu na zdjęciu:
    http://nokautimg2.pl/p-aa-0e-aa0e3ac55a2e9c9a33f28f4
    ae76da3c1500x500/arox-
    odstrasza-kuny.jpg
    Kupiłem chyba w Castoramie, produkcji niemieckiej, koncentratem trochę
    pokapałem w kilku miejscach pod maską, natarłem nim kable i było ok.

    Pozdrawiam,
    made_myself

  • 10. Data: 2011-10-08 14:08:44
    Od: "Andrzej Guziak" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposobem może być zachęcenie kota, żeby poocierał się o te miejsca (ale
    > jak go do tego zachęcisz, tego nie wiem ;-)

    Szczur, kuna itp. wchodzi do samochodu szukając kryjówki
    (nory). Ciepło, sucho i bezpiecznie.

    Najprościej jak można:

    Wpuść do wnętrza auta psa.
    Pies wprawdzie szczura, kuny prawdopodobnie nie
    zobaczy ale wywęszy. Pozwól mu połazić po tapicerce.
    Chodzi o to, by w autku unosił się przez jakiś czas zapach
    psa, taki zapach to zagrożenie.
    Kryjówka przestała być bezpieczna.

    Ja tak wygoniłem szczura spod tablicy rozdzielczej.
    Przechodził otworem na wiązkę kabli pomiędzy
    kabiną samochodu a komorą silnika.

    Zapach pieska dał mu do myślenia.
    Zmienił lokal.

    Pozdrawiam