-
61. Data: 2010-12-03 11:38:08
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 10:47, Filip KK pisze:
> W dniu 2010-12-03 09:03, Karolek pisze:
>
>> Masz niesprawne webasto.
>
> A konkretniej co jest niesprawne? Bo ja słyszę, że się włącza.
>
Slyszysz, ze sie wlacza, a czy czasem po chwili sie nie wylacza?
>> I nie wszystkie diesle maja zima problem z nagrzewaniem.
>>
> Dlatego się zastanawiam co robić.
Jezeli wyeliminowales termostat na 100%, to pozostaje tylko webasto, a
raczej dogrzewacz silnika webasto, chyba ze masz na wyposazeniu pelne
ogrzewanie postojowe?
--
Karolek
-
62. Data: 2010-12-03 11:50:40
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-12-03 10:47:20 Filip KK
> > Masz niesprawne webasto.
> A konkretniej co jest niesprawne? Bo ja słyszę, że się włącza.
Pytanie brzmi, jak długo działa i czy ma sprawność.
Jeśli auto jest stare, to webasto może już wymagać
wyczyszczenia komory spalania.
> > I nie wszystkie diesle maja zima problem z nagrzewaniem.
> Dlatego się zastanawiam co robić.
Sprawdzałeś poziom płynu w układzie chłodzenia?
Co to za auto w ogóle?
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
63. Data: 2010-12-03 11:56:14
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Fri, 3 Dec 2010, PeJot wrote:
> W dniu 2010-12-03 10:52, Robert_J pisze:
>>> nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w
>>> stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.
>>
>> Jest w stanie dość mocno obniżyć temperaturę, uwierz mi.
>
> Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.
Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
non-stop. Pamiętam, że któregoś lata miałem awarię wentylatora chłodnicy i
stojąc w korku w ciepły dzień byłem w stanie skutecznie wychłodzić silnik
do prawidłowej temperatury włączając ogrzewanie na "max".
Pozdrawiam :)
W. -
64. Data: 2010-12-03 12:33:27
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: PeJot <P...@0...pl>
W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:
>> Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.
>
> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
> non-stop.
OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
olejową ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
65. Data: 2010-12-03 12:35:40
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 12:33, PeJot pisze:
> W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:
>
>>> Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.
>>
>> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
>> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
>> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
>> non-stop.
>
> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
> kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
> termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
> mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
> temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
> olejową ?
>
I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
--
Karolek
-
66. Data: 2010-12-03 12:40:45
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: PeJot <P...@0...pl>
W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:
>>> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
>>> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
>>> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
>>> non-stop.
>>
>> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
>> kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
>> termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
>> mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
>> temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
>> olejową ?
>>
>
> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony,
trochę idzie na chłodnicę.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
67. Data: 2010-12-03 12:47:43
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 12:40, PeJot pisze:
> W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:
>
>>>> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
>>>> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
>>>> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
>>>> non-stop.
>>>
>>> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
>>> kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
>>> termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
>>> mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
>>> temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
>>> olejową ?
>>>
>>
>> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
>
> I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony,
> trochę idzie na chłodnicę.
>
Oczywiscie.
--
Karolek
-
68. Data: 2010-12-03 12:53:35
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Fri, 3 Dec 2010, PeJot wrote:
> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt kW
> ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
> termostatem chłodnicę.
Po pierwsze, termostat nie jest przez cały czas całkowicie otwarty, więc
chłodnica prawie nigdy nie pracuje z maksymalną wydajnością. Po drugie,
silnik samochodu też rzadko kiedy pracuje z pełną mocą, a na wolnych
obrotach i podczas spokojnej jazdy po mieście to są wręcz niewielkie
ułamki jego mocy maksymalnej. Po trzecie, chłodnica odprowadza tylko część
"ciepła odpadowego" wytwarzanego przez silnik, prawie drugie tyle ucieka z
gazami spalinowymi i jest oddawane przez silnik bezpośrednio do otoczenia.
> Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o mocy kliku-kilkunastu kW
> jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej temperatur średnich.
Jak widać te kilka-kilkanaście kW czasem w zupełnosci wystarczy :)
Pozdrawiam :)
W.
-
69. Data: 2010-12-03 12:57:33
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote:
> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
Przede wszystkim ucieka przez układ wydechowy - gorące gazy spalinowe
odprowadzają prawie połowę ciepła oddawanego do otoczenia przez silnik :)
Pozdrawiam :)
W.
-
70. Data: 2010-12-03 13:01:27
Temat: Re: Duze spalanie zima
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-03 12:57, Wojtek Borczyk pisze:
> On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote:
>
>> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
>
> Przede wszystkim ucieka przez układ wydechowy - gorące gazy spalinowe
> odprowadzają prawie połowę ciepła oddawanego do otoczenia przez silnik :)
>
Chyba, ze masz sprawny EGR, to wtedy troche wraca.
--
Karolek