eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDuze spalanie zima
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 61. Data: 2010-12-03 11:38:08
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 10:47, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-03 09:03, Karolek pisze:
    >
    >> Masz niesprawne webasto.
    >
    > A konkretniej co jest niesprawne? Bo ja słyszę, że się włącza.
    >

    Slyszysz, ze sie wlacza, a czy czasem po chwili sie nie wylacza?

    >> I nie wszystkie diesle maja zima problem z nagrzewaniem.
    >>
    > Dlatego się zastanawiam co robić.

    Jezeli wyeliminowales termostat na 100%, to pozostaje tylko webasto, a
    raczej dogrzewacz silnika webasto, chyba ze masz na wyposazeniu pelne
    ogrzewanie postojowe?

    --
    Karolek


  • 62. Data: 2010-12-03 11:50:40
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-03 10:47:20 Filip KK

    > > Masz niesprawne webasto.
    > A konkretniej co jest niesprawne? Bo ja słyszę, że się włącza.

    Pytanie brzmi, jak długo działa i czy ma sprawność.
    Jeśli auto jest stare, to webasto może już wymagać
    wyczyszczenia komory spalania.

    > > I nie wszystkie diesle maja zima problem z nagrzewaniem.
    > Dlatego się zastanawiam co robić.

    Sprawdzałeś poziom płynu w układzie chłodzenia?
    Co to za auto w ogóle?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 63. Data: 2010-12-03 11:56:14
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, PeJot wrote:

    > W dniu 2010-12-03 10:52, Robert_J pisze:
    >>> nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w
    >>> stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.
    >>
    >> Jest w stanie dość mocno obniżyć temperaturę, uwierz mi.
    >
    > Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.

    Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
    termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
    termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
    non-stop. Pamiętam, że któregoś lata miałem awarię wentylatora chłodnicy i
    stojąc w korku w ciepły dzień byłem w stanie skutecznie wychłodzić silnik
    do prawidłowej temperatury włączając ogrzewanie na "max".

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 64. Data: 2010-12-03 12:33:27
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:

    >> Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.
    >
    > Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
    > termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
    > termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
    > non-stop.

    OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
    kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
    termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
    mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
    temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
    olejową ?

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 65. Data: 2010-12-03 12:35:40
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:33, PeJot pisze:
    > W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:
    >
    >>> Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.
    >>
    >> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
    >> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
    >> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
    >> non-stop.
    >
    > OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
    > kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
    > termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
    > mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
    > temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
    > olejową ?
    >

    I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

    --
    Karolek


  • 66. Data: 2010-12-03 12:40:45
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:

    >>> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
    >>> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
    >>> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
    >>> non-stop.
    >>
    >> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
    >> kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
    >> termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
    >> mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
    >> temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
    >> olejową ?
    >>
    >
    > I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

    I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony,
    trochę idzie na chłodnicę.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 67. Data: 2010-12-03 12:47:43
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:40, PeJot pisze:
    > W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:
    >
    >>>> Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
    >>>> termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
    >>>> termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
    >>>> non-stop.
    >>>
    >>> OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
    >>> kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
    >>> termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
    >>> mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
    >>> temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
    >>> olejową ?
    >>>
    >>
    >> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
    >
    > I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony,
    > trochę idzie na chłodnicę.
    >

    Oczywiscie.

    --
    Karolek


  • 68. Data: 2010-12-03 12:53:35
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, PeJot wrote:

    > OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt kW
    > ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
    > termostatem chłodnicę.

    Po pierwsze, termostat nie jest przez cały czas całkowicie otwarty, więc
    chłodnica prawie nigdy nie pracuje z maksymalną wydajnością. Po drugie,
    silnik samochodu też rzadko kiedy pracuje z pełną mocą, a na wolnych
    obrotach i podczas spokojnej jazdy po mieście to są wręcz niewielkie
    ułamki jego mocy maksymalnej. Po trzecie, chłodnica odprowadza tylko część
    "ciepła odpadowego" wytwarzanego przez silnik, prawie drugie tyle ucieka z
    gazami spalinowymi i jest oddawane przez silnik bezpośrednio do otoczenia.

    > Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o mocy kliku-kilkunastu kW
    > jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej temperatur średnich.

    Jak widać te kilka-kilkanaście kW czasem w zupełnosci wystarczy :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 69. Data: 2010-12-03 12:57:33
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote:

    > I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

    Przede wszystkim ucieka przez układ wydechowy - gorące gazy spalinowe
    odprowadzają prawie połowę ciepła oddawanego do otoczenia przez silnik :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 70. Data: 2010-12-03 13:01:27
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:57, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote:
    >
    >> I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.
    >
    > Przede wszystkim ucieka przez układ wydechowy - gorące gazy spalinowe
    > odprowadzają prawie połowę ciepła oddawanego do otoczenia przez silnik :)
    >

    Chyba, ze masz sprawny EGR, to wtedy troche wraca.


    --
    Karolek

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: