  • 1. Data: 2011-02-05 17:46:44
    Temat: Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam problem :(
    Zaczął mi strasznie mulić PC przy podstawowych czynnościach - głównie
    przeglądarka internetowa itd)

    Nic z przyzwyczajeń, czy oprogramowania nie zmieniłem a tu nagle
    zużycie procka 30% to norma, często sięga 100% A zwykle było do 15-20%
    Czuje się to bardzo - muli przy przewijaniu www, wczytywaniu nowych
    stron, czy np eksploratorze windowsa - tez system trochę musi
    pomyśleć, zanim wyświetli zawartość folderu/dysku (co przy Win 7 nie
    jest normalne).
    Przy filmach .mkv 720p (ktore zawsze chodzily normalnie) teraz
    wszystko skacze, audio rozjezdza sie z obrazem. Zuzycie procka siega
    100% non-stop. Raz az mi sie PC wylaczyl przy ogladaniu filmu.
    Uruchomienie jakiegos programu (np AIMPa) to czas oczekiwania na
    wlaczenie ok 10 sekund przy 100% obciazeniu procka. A nigdy tak nie
    bylo.

    Mój system to Win 7 Home Premium BOX, na bieżąco aktualizowany.

    W pierwszej chwili myślałem, że może jakiś wirus, ale wszystkie dyski
    przeskanowane Avastem, Malwarebytes, Panda Antivirus (ten skaner
    online) i jest czysto :/
    Ten problem pojawił się z dnia na dzień :/

    Ciekawostka: ponownie w BIOSie wpisalem mnoznik (na 7), czyli
    teoretycznie nic nie zmienilem a poprawilo sie na kilka godzin (w
    sensie wszystko wrocilo do normy), po czym znowu zaczelo wysysac CPU.

    Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-02-05 18:00:13
    Temat: Re: Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 2/5/2011 6:46 PM, Rafal M wrote:

    > Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

    Zasadniczo NTG, ale spróbuj wyłączyć/odinstalować antywirusa. Ja miałem
    tak samo z AVG. Co jakiś czas system stawał, czasem na parę minut i
    tylko mielił dyskiem.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2011-02-05 18:01:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05-02-2011 18:46, Rafal M napisał/a:
    > Hej
    >
    > Mam problem :(
    > Zaczął mi strasznie mulić PC przy podstawowych czynnościach - głównie
    > przeglądarka internetowa itd)

    Przeskanuj programem DrWeb i/lub:

    http://forum.dobreprogramy.pl/otl-gmer-rsit-dss-inne
    -instrukcje-t370405.html
    Przeskanuj system programem OTL i podaj na forum linka do logów.

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2011-02-05 18:32:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.02.2011 18:46, Rafal M pisze:
    > Nic z przyzwyczajeń, czy oprogramowania nie zmieniłem a tu nagle
    > zużycie procka 30% to norma, często sięga 100% A zwykle było do 15-20%

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-02-05 18:43:33
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lut, 19:01, Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > http://forum.dobreprogramy.pl/otl-gmer-rsit-dss-inne
    -instrukcje-t3704...
    > Przeskanuj system programem OTL i podaj na forum linka do logów.

    Na forum ten temat jest juz zamkniety.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2011-02-05 19:07:02
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05-02-2011 19:43, Rafal M napisał/a:

    -instrukcje-t3704...

    > Na forum ten temat jest juz zamkniety.

    Dziwisz się? To jest wątek tylko informacyjny - załóż Swój nowy w tym
    dziale i do dzieła.

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2011-02-05 19:29:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Rafal M pisze tak:

    > Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

    Pierwsze co powinieneś sprawdzić to (w menadzerze zadań albo
    w Process Explorer) który proces zabiera najwięcej %

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-02-05 19:50:29
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-05 18:46, Rafal M pisze:
> [...]
    > Uruchomienie jakiegos programu (np AIMPa) to czas oczekiwania na
    > wlaczenie ok 10 sekund przy 100% obciazeniu procka. A nigdy tak nie

    mialem podobny problem pod XP - okazalo sie ze wentylator na CPU umarl.

    --
    the_foe

  • 9. Data: 2011-02-05 20:13:26
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lut, 20:29, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Pierwsze co powiniene sprawdzi to (w menadzerze zada albo
    > w Process Explorer) kt ry proces zabiera najwi cej %

    Jest wlasnie roznie, nie jest to jeden proces, duzo cpu zuzywaja
    procesy:
    firefox/chrome - zależy czego używam
    taskmgr.exe
    sidebar.exe
    svhost.exe
    dwm.exe

    Teraz ponownie w BIOSie wpisalem mnoznik i jest ok na chwile obecna,
    obajow nie ma. Ciekawe co bedzie za kilka h :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2011-02-05 20:13:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lut, 20:50, the_foe <t...@w...pl> wrote:

    > mialem podobny problem pod XP - okazalo sie ze wentylator na CPU umarl.

    Chlodzenie jest ok.

    Pozdrawiam
    Rafal