  • 1. Data: 2011-02-04 21:24:44
    Temat: czy są zależności między CPU i rodzajem pamięci?
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    Przymierzam się do modernizacji komputera. Kieruję się w stronę
    platformy AMD, ale nie wybrałem jeszcze konkretnego procesora. Na rynku
    są dostępne płyty obsługujące pamięci DDR2 i DDR3.

    Czy są jakieś wytyczne wiążące parametry CPU z parametrami i rodzajem
    pamięci? Chodzi mi o to, że np. gdy zdecyduję się na procesor X o
    taktowaniu Y to najlepszym wyborem wśród pamięci będzie DDR2 800
    ponieważ (i tu uzasadnienie) i nie ma sensu kupować DDR3 o taktowaniu Z.

    Jeśli są jakieś wytyczne którymi się powinno kierować to proszę o
    naprowadzenie na nie. Chciałbym złożyć możliwie optymalny zestaw pod
    względem kosztów i jak najlepszego dopasowania parametrów komponentów
    bazowych.

    RM

  • 2. Data: 2011-02-04 22:05:15
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Feb 2011 22:24:44 +0100, R.Madejski napisał(a):

> [...]
    > naprowadzenie na nie. Chciałbym złożyć możliwie optymalny zestaw pod
    > względem kosztów i jak najlepszego dopasowania parametrów komponentów

    Kupuj na DDR3, dłużej będą produkowane niż DDR2 czyli za parę lat tańsze.
    Ile kasy chcesz wydać?
    Ja dałem za pudło z myszą 819 zł, ale bez nagrywarki. + PCLINUXOS 1zł
    Grafika zintegrowana Ci wystarczy?

  • 3. Data: 2011-02-04 22:05:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-04 22:24, R.Madejski pisze:
> [...]
    > naprowadzenie na nie. Chciałbym złożyć możliwie optymalny zestaw pod
    > względem kosztów i jak najlepszego dopasowania parametrów komponentów

    DDR3 już teraz są tańsze niż DDR2, a będzie się to z czasem pogłębiać,
    więc nie ma co się zastanawiać. Zwłaszcza że są szybsze, a przy tej
    samej prędkości troche mniej się grzeją (z okazji zasilania niższymi
    napięciami, przeważnie).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173