  • 1. Data: 2011-02-05 20:41:18
    Temat: Czy ten dysk pójdzie na tej płycie.
    Od: "Malcolm" <d...@w...pl>

    Witam,

    Mam zamiar kupić dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy będzie on
    poprawnie wykryty na mocno starej płycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
    obsługą SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie
    przełączy się w tryb SATA I?

    I jeszcze jedno: czytałem niektóre opinie na stronach sklepów internetowych,
    że ten dysk wpada w wibracje i przenosi je na obudowę. Jak z tym jest na
    prawdę?

    pozdro

  • 2. Data: 2011-02-05 20:43:51
    Temat: Re: Czy ten dysk p?jdzie na tej p?ycie.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Malcolm" napisał w wiadomości grup
    > Witam,
    >
    > Mam zamiar kupi? dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy b?dzie on
    > poprawnie wykryty na mocno starej p?ycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
    > obs?ug? SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie prze??czy
    > si? w tryb SATA I?
    >
    > I jeszcze jedno: czyta?em niekt?re opinie na stronach sklep?w internetowych,
    > ?e ten dysk wpada w wibracje i przenosi je na obudow?. Jak z tym jest na
    > prawd??

    1. Miał kto zrobić, nie ma kto zabić... Poczytaj o netykiecie, bo nie każdemu
    chce się rozszyfrowywać co napisałeś
    2. Poprzeglądaj poprzednie wątki - jest odpowiedz na temat działania ze starym
    chipsetem
    3. Jak masz obudowę za 20zł to nie ma co się dziwić, że może wpaść w rezonans.

  • 3. Data: 2011-02-06 12:03:30
    Temat: Re: Czy ten dysk pójdzie na tej płycie.
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-05 21:41, Malcolm pisze:
> [...]
    > poprawnie wykryty na mocno starej płycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
    > obsługą SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie

    Samsung jako jedyny nie daje zworek do ograniczenia transferu. Kup WD
    lub Seagate - te na 100% maja zworki - sprawdzone organoleptycznie. Co
    do Samsunga - musialbys poprosic sprzedawce aby Ci przestawil go na Sata
    1 - da sie to zrobic programowo, ale dysk musi byc najpierw podpiwty pod
    plyte ze sata 2

    --
    the_foe

  • 4. Data: 2011-02-06 12:37:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > poprawnie wykryty na mocno starej płycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
    > obsługą SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie

    powinien z automatu - sam mam dysk "sata2" na plycie "sata1"
    i zadnych zworek nie musialem przestawiac (mimo, ze jakies tam sa na hdd)

  • 5. Data: 2011-02-06 23:20:47
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-06 13:37, Q pisze:

    > powinien z automatu - sam mam dysk "sata2" na plycie "sata1"
    > i zadnych zworek nie musialem przestawiac (mimo, ze jakies tam sa na hdd)

    plyty ktorych aktualizacja BIOSow zostala porzucona przed 2005 rokiem
    moga miec z tym problemy, na wszelki wypadek lepiej kupic dysk ze zworka.

    --
    the_foe

  • 6. Data: 2011-02-23 18:11:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.02.2011 21:41, Malcolm pisze:
    > Mam zamiar kupiae dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy bedzie on

    Nie ma takiego czegoś jak "SATA II".

    > poprawnie wykryty na mocno starej p?ycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
    > obs?ug? SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie

    I takiego czegoś jak "SATA I" też nie ma.

    Dysk zadziała i automatycznie wynegocjuje z mostkiem SATA
    tryb transmisji 1.5 Gbps bez NCQ.

    Standard SATA jest *jeden*.

    PS. Skonfiguruj czytnik, bo wysyłasz "krzaki".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./