  • 21. Data: 2012-06-12 20:10:16
    Temat: Re: Duża to czy mała przysłona? Aktualna norma. ;)
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-12 16:56:52 +0000, Anna Niedowiarek
    <a...@g...pl> said:

    > Jak widać z Twoich wcześniejszych wypowiedzi, Ty też nie jesteś. ;-)

    Aniu Niedo rozwoju umysłowego nie można zastąpić wykuciem na blachę
    zawartości słownika.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-06-12 23:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, JaromirD wrote:

    > "PrzEsłona obiektywu fotograficznego dlatego tak się nazywa,
    > że CZĘŚCIOWO przEsłania (ogranicza) wiązkę promieni świetlnych
    > przechodzących przez obiektyw (czasownik "przEsłaniać" [...] wyraża
    > czynność wykonywaną niekompletnie, a jego odpowiednikiem "całościowym"
    > byłoby "przysłonić", p. PRZYSŁONA)."
    >
    > Czy zamiana słów coś zmienia?

    Tak.
    Jak dla mnie oczywiscie - "przysłonić" to jest "nie do końca zasłonić"
    i tyle. Przysłonięcie to nie jest "zasłonięcie" i już.
    Nie znam innego znaczenia tego słowa, z czego nie wynika możliwosc
    że po prostu mało widziałem ;), ale sugestia żeby zamienić ze soba
    słowa "tramwaj" i "autbus" mi nie pasuje :| (bo niby czemu ich
    nie zamienić, w mysl Twojego pytania).
    A przesłona to migawka lub dekielek, do wyboru :) (jak dla mnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-06-13 00:05:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-12 14:42, Marcin [3M] pisze:
    > Ergo posługujesz się logiką "wielkości otworu prz[ye]słony" :)

    logika nie jest zła jednak sam zwrot jest karkołomny mocno.
    "Zamykam/otwieram obiektyw" jest bardziej naturalne i łatwiej się
    porozumieć ;-)

    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2012-06-13 10:30:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-12 22:05:11 +0000, quent <x...@x...com> said:

    > logika nie jest zła jednak sam zwrot jest karkołomny mocno.
    > "Zamykam/otwieram obiektyw" jest bardziej naturalne i łatwiej się
    > porozumieć ;-)

    A dla czego po prostu nie przymykam/otwieram prz()słonę?

  • 25. Data: 2012-06-13 11:26:58
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-13 10:30, JA pisze:
    > A dla czego po prostu nie przymykam/otwieram prz()słonę?

    Myślę, że tak jest najbardziej obrazowo... no i tak mi jakoś weszło w krew.
    Z przesłonami zbyt często są drobne nieporozumienia.
    Zresztą widać po tym wątku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info