eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDownsizingRe: Downsizing
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Downsizing
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <52b93db9$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
    <evi46y081lfp$.e0894i1lpxmf$.dlg@40tude.net>
    <l9c1gn$87h$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <l9htco$r6m$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 27 Dec 2013 02:25:30 +0100
    Message-ID: <16ly8gs063htg$.5gpclagbn3wc.dlg@40tude.net>
    Lines: 58
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.130.228
    X-Trace: 1388107533 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2375 83.25.130.228:49595
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3869
    X-Received-Body-CRC: 4146232808
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516183
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 26 Dec 2013 19:43:44 +0100, Trybun napisał(a):

    > W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
    >>
    >>>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
    >>>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
    >>>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
    >>>> gdzie benzyna ma 3000.
    >>> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
    >>> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
    >>> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
    >>> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
    >>> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
    >>> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
    >>> mocy.
    >> Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
    >> kierowców.
    >> Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
    >> kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
    >> Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
    >> automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
    >> paliwa.
    >
    > Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
    > tylko z jakimś ultra nowoczesnym.

    No ogólnie chyba mówimy w kwestii downsizingu o samochodach nowoczesnych.

    Kiedyś owszem - automat mulił, biegi trochę losował, ale też silniki były
    trochę inne i lepiej to znosiły, bo jaki bieg by nie był, to auto jechało,
    wolnossący, duży, ośmiozaworowy silnik ciągnął w miarę równo przy każdych
    obrotach.
    Po to sobie amerykanie wymyślili swoje V8 z trzybiegowymi automatami - żeby
    to jechało czego by automat nie wylosował :-)


    Dziś silniki robi się bardzo konkretnie - wysoka moc, mała pojemność,
    ekonomia, ale to wszystko pod warunkiem że silnika będzie się używać w
    bardzo odpowiedni sposób.

    Bo dziś żeby poprawnie używać skrzyni manualnej po pierwsze trzeba ją bez
    przerwy zmieniać biegi, w zasadzie każde wciśnięcie gazu wymaga redukcji (i
    to często nie o jeden bieg), każde puszczenie gazu to 1-2 biegi wyżej,
    hamowanie silnikiem to najwyższy bieg na którym ECU nie podaje paliwa.
    Trzeba wykorzystywać cały zakres prędkości obrotowych itp. itd.
    I wtedy można liczyć i na deklarowane osiągi i zużycie paliwa.
    Wielu kierowców tego albo nie chce, albo nie potrafi - mają inne
    przyzywczajenia, przekonania i tak nie robią.

    I tu jest druga opcja - automat. Automat wszystko umie, wszystko wie, bo go
    w fabryce nauczyli. Kierowca ciśnie gaz, a wtedy samochód pojedzie tak jak
    ma pojechać.
    Oczywiście być może maksymalne możliwe osiągi są tu trochę gorsze niz w
    skrzyni manualnej, ale za to każdy potrafi (i zrobi to z łatwością) je
    uzyskać.
    W wypadku większości kierowców automat zrobi to po prostu lepiej, a na
    pewno bez wysiłku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: