-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Downsizing
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <52b93db9$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
<evi46y081lfp$.e0894i1lpxmf$.dlg@40tude.net>
<l9c1gn$87h$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<l9htco$r6m$1@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 27 Dec 2013 02:25:30 +0100
Message-ID: <16ly8gs063htg$.5gpclagbn3wc.dlg@40tude.net>
Lines: 58
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.130.228
X-Trace: 1388107533 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2375 83.25.130.228:49595
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3869
X-Received-Body-CRC: 4146232808
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516183
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 26 Dec 2013 19:43:44 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
>>
>>>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
>>>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
>>>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
>>>> gdzie benzyna ma 3000.
>>> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
>>> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
>>> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
>>> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
>>> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
>>> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
>>> mocy.
>> Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
>> kierowców.
>> Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
>> kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
>> Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
>> automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
>> paliwa.
>
> Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
> tylko z jakimś ultra nowoczesnym.
No ogólnie chyba mówimy w kwestii downsizingu o samochodach nowoczesnych.
Kiedyś owszem - automat mulił, biegi trochę losował, ale też silniki były
trochę inne i lepiej to znosiły, bo jaki bieg by nie był, to auto jechało,
wolnossący, duży, ośmiozaworowy silnik ciągnął w miarę równo przy każdych
obrotach.
Po to sobie amerykanie wymyślili swoje V8 z trzybiegowymi automatami - żeby
to jechało czego by automat nie wylosował :-)
Dziś silniki robi się bardzo konkretnie - wysoka moc, mała pojemność,
ekonomia, ale to wszystko pod warunkiem że silnika będzie się używać w
bardzo odpowiedni sposób.
Bo dziś żeby poprawnie używać skrzyni manualnej po pierwsze trzeba ją bez
przerwy zmieniać biegi, w zasadzie każde wciśnięcie gazu wymaga redukcji (i
to często nie o jeden bieg), każde puszczenie gazu to 1-2 biegi wyżej,
hamowanie silnikiem to najwyższy bieg na którym ECU nie podaje paliwa.
Trzeba wykorzystywać cały zakres prędkości obrotowych itp. itd.
I wtedy można liczyć i na deklarowane osiągi i zużycie paliwa.
Wielu kierowców tego albo nie chce, albo nie potrafi - mają inne
przyzywczajenia, przekonania i tak nie robią.
I tu jest druga opcja - automat. Automat wszystko umie, wszystko wie, bo go
w fabryce nauczyli. Kierowca ciśnie gaz, a wtedy samochód pojedzie tak jak
ma pojechać.
Oczywiście być może maksymalne możliwe osiągi są tu trochę gorsze niz w
skrzyni manualnej, ale za to każdy potrafi (i zrobi to z łatwością) je
uzyskać.
W wypadku większości kierowców automat zrobi to po prostu lepiej, a na
pewno bez wysiłku.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=