  • 21. Data: 2011-06-29 08:07:50
    Temat: Re: Dosc wiejskiego tunningu...
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Trzeci stop także nie jest obowiązkowy,

    Owszem jest. Tzn. od ktoregos roku (nie pamietam ktorego - 94 ? 95 ?)
    wprowadzono do przepisów wymóg posiadania przez nowe auta trzeciego stopu.
    Nie dotyczy aut wyprodukowanych przed wprowadzeniem przepisu.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 22. Data: 2011-06-29 08:15:33
    Od: MHM <m...@p...pl>

    Ano sa. Widuje na drodze czesto auta z gorzej widocznymi stopami
    fabrycznymi, nie poddanymi tuningowi.

    > akurat ten mial przyjzalem sie dokladnie
    > pozatym w momencie wcisniecia jego hamulca nikoniecznie patrzalem sie na
    > jego dupe

    A to już powinienes miec pretensje do siebie :)

    Mnie bardziej wkurza na drodze "nie dzialajace" migacze w autach. Raz mi
    sie zdarzylo awaryjnie hamowac, bo facet hamujac tylko silnikiem (jak dla
    mnie) nagle skrecal w prawo. Pojechalem za nim caly wkur..... i
    opierdolilem, ze nie uzywa migaczy. Ten wysiadl, sprawdzil, poczym caly
    czerwony bardzo przepraszal. Nie widzial, ze ma popsute.

  • 23. Data: 2011-06-29 08:29:09
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-29 08:07, MHM pisze:

    > Owszem jest. Tzn. od ktoregos roku (nie pamietam ktorego - 94 ? 95 ?)
    > wprowadzono do przepisów wymóg posiadania przez nowe auta trzeciego stopu.
    > Nie dotyczy aut wyprodukowanych przed wprowadzeniem przepisu.

    Od lipca 2003. Wcześniej zniesiono zakaz ich stosowania.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 24. Data: 2011-06-29 08:40:49
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Hmm... O ile dobrze pamiętam Glof MK3 nie miał we wszystkich
    > egzemplarzach 3 światła stopu, lampy też nie wyglądają na jakieś
    > przyciemniane folią a jest to oryginalna Hella Smoke czy jak tam to się
    > zwało. Swoją drogą na filmie stopy są dobrze widoczne.

    W przypadku nagrania nalezy wziac poprawke, ze kamery maja rozciagniete
    widmo, które "widza" w strone podczerwieni - zawsze bedzie na nagraniu
    widac lepiej niz w rzeczywistosci. Taka ciekawostka: jak sprawdzic czy
    dziala pilot np. do TV? Poswiec nim w kamerke :)

  • 25. Data: 2011-06-29 08:55:57
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-06-28 20:37, Kris_Poland pisze:

    > gosc hamowal przed pojazdem skrecajacym na stacje LPG
    > wszyscy totalnie zaspani, pojazd skrecajacy wpadl na ten pomysl 2s przed
    > manerwem i hamowaniem

    Vectra zaczyna manewr 0:11, a zatrzymuje się 0:16 więc sporo dłużej to
    trwało, niż 2s. Jedziecie za nią nieprędko (na moje oko z 60 km/h) Golf
    dojeżdża do Vectry 0:17, ty sekundę później, światła Golfa doskonale
    widać (ba, wcześniej na zakręcie dokładnie widać, co Vectra ma zamiar
    uczynić). Moja rada - nie spać i nie szukać potem dziury w całym.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2011-06-29 08:57:58
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Grzelak" <s...@s...com> napisał w wiadomości

    > zadzowniles na policje i podales numery?

    ...a co myślisz, że on jest jakimś kapusiem;).

    Artur(m)

  • 27. Data: 2011-06-29 09:17:17
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Od lipca 2003. Wcześniej zniesiono zakaz ich stosowania.

    Dzięki za uściślenie. Dobrze wiedzieć. Ale na pewno dla aut wyprodukowanych
    przed wprowadzeniem tego obowiązku, nie trzeba domontowywać trzeciego stopu.

  • 28. Data: 2011-06-29 09:37:29
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-29 09:17, Vlad The Ripper pisze:
    > Użytkownik "Grejon"<g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dzięki za uściślenie. Dobrze wiedzieć. Ale na pewno dla aut wyprodukowanych
    > przed wprowadzeniem tego obowiązku, nie trzeba domontowywać trzeciego stopu.

    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20030320262&t
    ype=1

    Tabelka na 32 stronie.

    Z tego wynika, że obowiązek dotyczy aut rejestrowanych po raz pierwszy
    po 30 czerwca 2003, czyli IMO również tych sprowadzonych z Niemiec co
    tylko nim dziadek do kościółka i po bułeczki ;) wyprodukowanych przed tą
    datą.

    Ale tu już się moje czepialstwo odzywa :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 29. Data: 2011-06-29 09:46:41
    Od: MHM <m...@p...pl>

> [...]
    > datą.
    >
    > Ale tu już się moje czepialstwo odzywa :)

    Masz racje, diagnosci na stacjach tez maja takie wytyczne :)

  • 30. Data: 2011-06-29 09:51:51
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > akurat ten mial przyjzalem sie dokladnie
    > pozatym w momencie wcisniecia jego hamulca nikoniecznie patrzalem sie na
    > jego dupe
    >
    > jak dobrze widac lewa lampa jest oswietlana sloncem wiec nie bylo widac
    > czy swieci
    > po prawej mozna byloby cos wywnioskowac

    Jak dla mnie to trochę naciągane, chociaż tez jestem przeciwnikiem
    modyfikacji (oszpecania) fabrycznie wypusczonego
    auta, ale to kwestia gustu a o tym sie nie dyskutuje :)